نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

یکی از نکاتی که هنگام نصب دوربین‌های مدار بسته با سیم در مکان‌های مورد نظر اعم از منزل یا محل کار اهمیت قابل توجهی پیدا می‌کند؛ انتخاب کابل شبکه مناسب با دوربین است. در این راستا اولین نکته‌ای که پیش از انتخاب کابل مناسب باید مد نظر داشت انتخاب نوع دوربین مدار بسته است قطعا امروزه طیف گسترده‌ای از انواع دوربین‌ها و کابل‌های شبکه در بازار مصرف وجود دارد. در مقاله پیش‌رو سعی خواهیم کرد نکاتی را تحت عنوان نحوه انتخاب صحیح کابل‌ شبکه در دوربین‌های مدار بسته و امنیتی بررسی کنیم.
دوربین امنیتی آنالوگ
این نوع از دوربین‌ها قادر به ضبط تصاویر و ارسال سیگنال آن از طریق یک کابل کواکسیال به دستگاه ضبط کننده دیجیتال ویدئو یا DVR هستند. این دستگاه قادر است سیگنال‌های آنالوگ ویدئو را به نوع دیجیتال تبدیل نموده سپس با فشرده سازی فایل آن‌ را روی هارد دیسک ذخیره ‌نماید. کابل‌های شبکه برای هر دو مدل دوربین‌های امنیتی IP و هم نوع آنالوگ قابل استفاده هستند. ضمنا کابل‌های سیامی RG-59 هم برای دوربین‌های امنیتی آنالوگ مناسب هستند. با این حال این دو مدل دوربین از جنبه‌های وضوح تصاویر و صوت، ذخیره سازی آن‌ها، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری با هم متفاوت هستند.
دوربین IP
این نوع دوربین از انواع دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال است؛ که قادر است داده‌های کنترلی را دریافت کرده و سپس از طریق یک شبکه IP داده‌های تصویر را ارسال نماید. نصب این دوربین‌های IP از طریق اترنت POE به سهولت قابل انجام است. قابل ذکر است که امروزه دوربین‌های امنیتی IP از نوع 4K از نوع جدیدترین انواع دوربین‌های HD محسوب می‌شوند که وضوح صدا و تصاویر آن‌ها بی نظیر است. این دوربین‌های امنیتی از نوع IP اغلب برای ساختمان‌های جدیدتر با سیم‌کشی کابل CAT5,CAT6 مناسب هستند.
کابل‌ شبکه مناسب دوربین‌های امنیتی
در حال حاضر انواع و اقسام کابل‌های شبکه از مدل‌های معمولی تا حجیم در بازار وجود دارند ولی کابل‌های اترنت حجیم انتخاب خوبی برای نصب دوربین‌های امنیتی در مقیاس بزرگ هستند. بنابراین انتخاب کابل شبکه مناسب با دوربین برای سیستم‌های امنیتی علی رغم ظاهر ساده ممکن است آن‌چنان هم آسان نباشد. امروزه انواع رایج کابل‌های شبکه از مدل‌های کابل شبکه  cat7 در بازار موجود هستند؛ که در ادامه مقاله در مورد دو نمونه از این نوع از کابل‌ها برای آشنایی بیشتر مطالبی آورده می‌شود.

کابل شبکه CAT5E
این مدل کابل جایگزین کابل شبکه CAT5 شده است و سرعت آن نیز حدود 10 برابر کابل CAT5 است. این کابل قادر است تا 1000 مگابیت بر ثانیه از پهنای باند را مدیریت کند. از این‌رو این کابل می‌تواند کابل شبکه مناسب با دوربین در سیستم‌های امنیتی جدید محسوب ‌شود.
مزایای کابل شبکه CAT5E
قابل توضیح است که هر دو کابل توضیح داده شده در فوق برای دوربین‌های امنیتی انتخاب بسیار مناسبی هستند ولی کابل CAT5E برای اکثر دوربین‌های امنیتی IP موجود در بازار می‌تواند پهنای باند بیشتری را فراهم کند. از این‌رو برای اکثر دوربین‌های امنیتی نظارتی گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. می‌توان گفت اکثر قریب به اتفاق دوربین‌های امنیتی از نوع IP در حال حاضر از پهنای باند کمتر از 100 مگابیت در ثانیه استفاده می‌کنند و از این‌رو کابل‌های CAT5E گزینه‌های مناسبی به عنوان کابل شبکه مناسب با دوربین هستند.

کابل شبکه CAT6
کابل شبکه cat6 کم کم جایگزین کابل استاندارد CAT5E شده است و به یک انتخاب معتبر برای بسیاری از نصب‌های مرتبط با شبکه تبدیل شده است. پهنای باند فراهم شده از طریق این کابل‌ها تا 10000 مگابیت برثانیه هم می‌رسد. البته لازم به ذکر است که این مدل کابل پس از 165 فوت؛ مانند CAT5E تنها قادر به پشتیبانی از پهنای باند 1000 مگابیت در ثانیه است.
نحوه انتخاب کابل مناسب
همان‌طور که واضح است دوربین‌های امنیتی هرچه وضوح بیشتری داشته باشند قطعا به پهنای باند بیشتری هم برای دریافت و ارسال دیتا نیاز دارند؛ بر این اساس میزان نیاز دوربین‌های امنیتی به پهنای باند با یکدیگر متفاوت است. با این حال بیشتر دوربین‌های امنیتی از نوع IP حتی با وضوح عالی‌تر هم در حال حاضر از پهنای باند کمتر از 100 مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند. از این رو با توجه به ظرفیت‌های فنی خود این دوربین‌ها و هزینه‌های جانبی استفاده از کابل‌های CAT5E و CAT6 به جای CAT6A و کابل شبکه cat7 مناسب‌تر است. ضمنا در نظر داشته باشید که کابل شبکه مناسب با دوربین برای کاربری‌های خانگی و تجاری کابل CAT5E است زیرا در این نوع از کابل‌ها نیازی به انتقال بیش از 1000 مگابیت در ثانیه حتی در وضوح‌های کامل 4K نیست؛ ولی برای زیر ساخت‌های شبکه‌های بزرگ CAT6 انتخاب بهتری است زیرا این کابل قادر است چندین مگابیت داده را در ثانیه برای کاربران ارسال نماید.
لینک های مرتبط:
کابل cat7
خرید کابل cat 7
سوکت شبکه cat7
سوکت زدن کابل شبکه cat7

 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

کوله پشتی دانشجویی، کیف هایی با طراحی ویژه هستند که برای حمل کتاب، دفترچه، لوازم التحریر و سایر اقلام ضروری مدرسه یا دانشگاه طراحی شده اند. کوله دانشجویی در اندازه ها، سبک ها و متریال های مختلف برای پاسخگویی به نیازها و سلیقه های مختلف تولید شده است. کوله پشتی دانشجویی دارای معمولاً محفظه ها، جیب ها و تقسیم کننده های متعددی دارند و به دانشجویان کمک می کند تا وسایل خود را مرتب و منظم نگه دارند و به راحتی در دسترس باشند.
انواع کوله دانشجویی؛ مناسب برای دانشجویان
تاریخچه استفاده از کوله پشتی در واقع به دوران باستان باز می گردد جالب است بدانید که اولین کوله پشتی کشف شده متعلق به مرد مومیایی یخی بود. بقایای این کوله پشتی باستانی اطلاعات ارزشمندی را در مورد ساخت آن ارائه کرد. آنها کشف کردند که از خز، پوست و استخوان حیوانات ساخته شده است. با توجه به پرکاربرد بودن کوله پشتی دانشجویی، در ادامه این نوشتار انواع کوله دانشجویی را بررسی می کنیم.
کوله پشتی دانشجویی دخترانه
کوله پشتی دانشجویی دخترانه، دارای طیف گسترده ای از رنگ ها، الگوها و طرح های جذاب هستند. دختران به خاطر علاقه زیاد به اکسسوری ها معروف هستند و همیشه از کوله پشتی دانشجویی جذاب استفاده می کنند، رنگ های مختلف کوله پشتی دانشگاهی به دختران این امکان را میدهد تا متناسب به سلیقه خود کیف مناسب دانشگاه را خریداری کنند.

از نظر عملکرد، کوله پشتی های دانشجویی برای دختران متناسب با نیازها و سلیقه آنها طراحی شده است. این کیف ها معمولا دارای محفظه ها و جیب های بزرگ برای سازماندهی کتاب های درسی، نوت بوک، لوازم التحریر و حتی لپ تاپ هستند. طراحی های ارگونومیک کیف دانشجویی راحتی دختران را در اولویت قرار میدهند، با تسمه های شانه و پانل های پشتی که وزن را به طور یکنواخت توزیع میکنند و فشار را بر روی شانه ها کاهش میدهند.
کوله پشتی دانشجویی مردانه
این کوله‌پشتی‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند که مطابق با سلیقه آقایان در محیط دانشگاه است. از طرح‌های شیک و مینیمال گرفته تا رنگ های گرم و جسورانه. طیف گسترده‌ای کوله دانشجویی برای متناسب با سلیقه‌های شخصی مختلف وجود موجود می باشد، کوله پشتی‌های دانشجویی مردانه اغلب دارای طرح خاص، رنگ‌های خنثی و چاپ‌های ظریفی هستند که می‌توانند به‌طور یکپارچه با لباس‌های مختلف ست شوند.

علاوه بر این، کوله پشتی های دانشجویی مردانه اغلب دارای ویژگی هایی هستند که آقایان، احساس راحتی زیادی داشته باشند، جزئیات کیف برای دانشگاه شامل جیب‌های کناری برای حمل بطری‌های آب یا چتر، جیب‌های جلویی برای دسترسی سریع به وسایل ضروری کوچک مانند کلید یا تلفن همراه و حتی جیب‌های مخفی برای نگهداری امن اشیاء قیمتی می باشد.
لینک های مرتبط:
کوله دانشجویی
کیف دانشجویی
کوله دانشگاه
خرید کوله پشتی دانشجویی



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

عیب‌یابی اعلام حریق سنس: یکی از الویت‌های کاری مهندسان و متخصصان امور تاسیسات در ساختمان، عیب‌یابی اعلام حریق است؛ زیرا این سیستم‌های اعلام حریق نقش مهمی در حفظ ایمنی ساختمان و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از آتش سوزی دارد. عیب‌یابی سیستم‌های اعلام حریق یا تعمیر و نگهداری از این سیستم‌ها در ساختمان، باید همواره مورد توجه مدیران و ساکنان ساختمان‌ها باشد؛ چرا که گاهی اوقات به مرور زمان این دستگاه‌ها نیز مانند هر دستگاه دیگری دچار خطا و اشتباه می‌شوند که بایستی ضمن رفع آن به آپدیت دستگاه در زمان مناسب خود پرداخت تا دستگاه بتواند در زمان بروز خطر به درستی وظیفه خود را انجام دهد. تجهیزات اعلام حریق سنس هم مانند همه تجهیزات اعلام حریق دیگر نیازمند این عیب‌یابی و آپدیت دوره‌ای هستند و بنابراین عیب‌یابی اعلام حریق سنس، در ساختمان‌هایی که دارای این نمونه از تجهیزات ایمنی هستند، باید در الویت کاری آن ساختمان قرار گیرد.
تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق
سیستم‌های اعلام حریق دارای حساسیت بسیار بالایی هستند؛ برای این‌که در زمان سرویس سیستم بتوان دقیقا مشکل را عیب‌یابی کرد بایستی همواره همه ارورها و آلارم‌های سیستم، همراه با زمان این ارورها و آلارم‌ها ثبت شود. لازم به ذکر است که امروزه بیشتر سیستم‌های اعلام حریق دارای حافظه داخلی هستند ولی به دلایلی مانند دستکاری غیر کارشناسانه، قطع برق، قطع باطری امکان پاک شدن این حافظه همواره وجود خواهد داشت. بنابراین بهترین روش ثبت همه موارد خطاهای سیستم در طول مدت زمان استفاده است که می‌تواند بسیار رهگشا باشد. بر این اساس جهت عیب‌یابی اعلام حریق مستمر و ماخوذ به فایده بهتر است به حافظه سیستم اتکا نکرد و همه موارد را در دفتر یادداشتی به صورت جداگانه ثبت کرد.

خطای سیستم اعلام حریق
در این قسمت مقاله ابتدا بایستی تعریف کنیم که منظور از آلارم سیستم اعلام حریق سنس چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که تمامی آژیرهای دستگاه که بدون آتش‌سوزی بلند می‌شوند آلارم نامیده می‌شوند که البته به صورت نادرست آلارم اشتباه یا آلارم کاذب هم به آن گفته می‌شود. آلارم‌های سیستم اعلام حریق شامل دو مورد هستند که شناسایی این آلارم‌ها در عیب‌یابی اعلام حریق بسیار اساسی و لازم است که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهد شد:

آلارم‌های ناخواسته
آلارم‌های ناخواسته: این آلارم‌ها در اثر عواملی به غیر از آتش‌سوزی فعال می‌شوند. مانند انواع دودها در محیط از دود سیگار گرفته تا دود ماشین این عوامل باعث فعال‌سازی آلارم دستگاه بدون وجود شعله یا حریق می‌شوند.

آلارم بر اثر اشتباه پنل، دتکتور و شستی
آلارم‌های ناشی از اشتباه پنل، دتکتور و شستی: این آلارم در اثر اشتباه در یکی از تجهیزات اعلام حریق فعال می‌شود و به آن آلارم کاذب هم گفته می‌شود عموما عواملی مانند وزش باد، جریان گذرا در مدار، سوختن دتکتور این آلارم‌های کاذب را ایجاد می‌کند.
لینک های مرتبط:
قیمت اعلام حریق سنس
اعلان حریق سنس
سیستم اعلام حریق سنس



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

لوستر اتاق خواب پسرانه انواع مختلفی دارد و با انتخاب آنها می‌توانید دکوراسیون اتاق خواب کودک را به گونه‌ای طراحی کنید که مناسب سن کودک باشد. لوستر اتاق خواب پسرانه معمولا با توجه به ابعاد، ارتفاع اتاق و نوع دکوراسیون اتاق انتخاب می‌شود. لوسترهای سقفی متداولترین نمونه لوسترهای اتاق خواب هستند که به صورت ۳۶۰ درجه نورافشانی می‌کنند و اتاق را به طور مساوی روشن می‌کنند. این نوع لوسترهای باعث می‌شود اتاق برای انجام کارهای مختلف نور مناسب داشته باشد و کودک از شدت نور بالا آزرده نشود. علاوه براین لوستر با طراحی‌های زیبایی که دارد باعث می‌شود کودک احساس آرامش بیشتری داشته باشد و هنگام خواب از دیدن سایه‌های مختلف نهراسد. شکل ظاهری لوستر اتاق خواب کودک پسر اغلب به صورت پایه کوتاه، پایه بلند، پایه چوبی، دایره ای شکل و مستطیل شکل، طرح‌های فانتزی، شخصیت‌های کارتونی و بسیاری مدل‌های دیگر طراحی شده‌اند.
تا حد امکان سعی کنید هنگام انتخاب لوستر اتاق خواب پسرانه، سلیقه کودک را در نظر داشته باشید و سعی کنید علاوه بر توجه به سبک دکوراسیون اتاق به معیارهای کودک برای انتخاب لوستر توجه نمایید. چرا که ممکن است لوستری که انتخاب میکند مناسب سن او نباشد. لوستر اتاق خواب کودک پسر و نوجوان پسر تفاوت‌هایی دارند که نشانگر طراحی خاص لوستر بر اساس سن و سلیقه پسران است. لوستر اتاق خواب نوزاد پسر اغلب سبک فانتزی دارند و نزدیک به شخصیت کارتونی است. اما لوسترهای اتاق خواب نوجوان پسر طرح‌هایی الهام گرفته از اشکال انتزاعی مانند مستطیل، دایره، طرح‌های مینیمال و تجهیزات ورزشی است. لوسترها بر اساس سن شخص دارای طراحی‌های زیبا هستند و خوشبختانه تنوع به قدری بالاست که می‌توانید بهترین و زیباترین مدل را انتخاب کنید. حتی اگر بخواهید با سایر اشیاء اتاق ست نمایید، به راحتی می‌توانید مدل‌های چوبی، فلزی و حتی با پایه یا بدون پایه را انتخاب کنید. کیفیت لوسترهای اتاق خواب بسته به نوع طراحی متفاوت است.
جدیدترین مدل های ۲۰۲۲ لوستر اتاق خواب پسرانه
افراد زیادی دوست داریند جدیدترین مدل‌های ۲۰۲۲ لوستر اتاق پسرانه را مشاهده کنند تا بتوانند، بهترین مدل لوستر را انتخاب کنند. خوبشختانه جدیدترین مدل‌های لوستر اتاق پسر شامل لوسترهایی هماهنگ با اکسسوری‌ها و دیزاین اتاق است. لوسترهایی که استفاده می‌شوند می‌توانند بر کیفیت زندگی کودک تاثیرگذار باشند. کنترل رنگ، شدت انتشار نور، الگوی طراحی و سایز لوستر از جمله معیارهایی هستند که در انتخاب بهترین و مناسبترین لوستر برای اتاق موثر واقع می‌شود و حتی اگر لوستر به درستی انتخاب نشود، ممکن است برای سلامتی و رفاه حال کودک مضر باشد و منجربه اختلالا در الگوی خواب، ناراحتی چشم و حتی سردرد شود. بنابراین با مشاهده جدید ترین مدل‌های لوستر ۲۰۲۲ اتاق خواب پسرانه می‌توانید به مقایسه پرداخته و مناسبترین مدل را انتخاب کنید. نور می‌تواند تاثیر به سزایی در رشد بینایی کودکان و چرخه خواب و بیداری آنها داشته باشد. همه چیز از طرح و رنگ گرفته تا نوع سلیقه نوجوان پسر در انتخاب لوستر موثر است. هنگام انتخاب جدیدترین مدل لوستر می‌توانید، بهترین الگوها را به پسرتان نشان دهید تا بیشتر با سیلقه او آشنا شده و انتخابی هماهنگ با سیلقه او داشته باشید.
لینک های مرتبط:
لوستر اتاق خواب ساده
لوستر مدرن اتاق خواب
لوستر اتاق خواب اسپرت



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()