نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

وسایل تزئینی باعث زیبایی و شیک شدن هرچه بیشتر منزل شما می‌شوند. یکی از بهترین آنها لوستر می باشد که با ایجاد روشنایی و نورپردازی یکی از آیتم های مناسب جهت جلوه دادن به منزل شما می شود.علاوه بر آن استفاده از رنگ های شاد برای اتاق کودکان می‌تواند مفید باشد زیرا نورپردازی بر روحیه انسان تاثیر مثبت و یا منفی می تواند بگذارد. یکی از دلایل مهمی که به نورپردازی اتاق خواب تاکید می‌شود این است که شما اکثر ساعات روز را آنجا هستید و زمان نسبتا طولانی را در آنجا سپری می کنید و نورپردازی محیط اتاق تاثیراتی بر روی شما می گذارد.

نصب لوستر اتاق خواب در نقطه مرکزی اتاق، به سقف صورت می گیرد تا نور تمام اتاق را پوشش دهد.شما باید هنگام خرید لوستر به سبک خانه خود توجه کنید و متناسب با آن لوستر مناسب را انتخاب کنید چون اگر متناسب با سبک خانه خود انتخاب نکنید سبب کاهش زیبایی منزل خود و شلوغ شدن دکوراسیون منزل خود می شوید. اندازه و سایز لوستر اتاق خواب کاملا بستگی به فضای شما دارد برای فضاهای کوچک لوستر باید شاخه ها و چراغ های کمتری داشته باشد و برای فضاهای بزرگ این موضوع بر عکس است.

اگر سقف اتاق شما بلند است ،لوستر های آویز دار و چند طبقه انتخاب مناسبی می باشد ولی اگر سقف اتاق شما دارای ارتفاع کمتری است،بهترین گزینه برای شما لوستر های سقفی می باشد یکی از نکات مهم برای انتخاب لوستر اتاق خواب، لوستری می باشد که نور را به سمت بالا هدایت کند تا روشنایی کاملا ملایم به محیط خواب ببخشد.
مشکلات استفاده از لوستر اتاق خواب و راه حل‌های آن
استفاده از لوستر مدرن اتاق خواب همراه با برخی مشکلات می‌تواند همراه باشد که در ادامه به برخی از این مشکلات و راه‌حل‌های آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
مشکلات نصب و نگهداری: نصب و نگهداری لوستر اتاق خواب ممکن است برای برخی افراد مشکل ساز باشد. برای حل این مشکل، بهتر است قبل از خرید لوستر، مطمئن شوید که آیا از نصب و نگهداری آن آسان است یا خیر و یا از یک تکنسین مجرب برای نصب و راه‌اندازی لوستر استفاده کنید.
ایجاد سایه: استفاده از لوستر با نور قوی ممکن است باعث ایجاد سایه در اتاق شود که ممکن است مزاحمتی برای برخی افراد باشد. برای حل این مشکل، بهتر است از چندین لامپ کوچک با نور نرم استفاده کنید که نور را به طور مساوی در اتاق پخش کنند.
هزینه بالا: خرید لوستر اتاق خواب معمولا با هزینه بالایی همراه است. برای رفع این مشکل، بهتر است قبل از خرید، به دقت بررسی کنید که آیا قیمت لوستر مناسب است یا خیر.
مصرف برق بالا: استفاده از لوستر با لامپ‌های بزرگ ممکن است باعث افزایش مصرف برق و هزینه‌های بالایی برای شما شود. برای حل این مشکل، بهتر است از لوستر با لامپ‌های کوچک‌تر و با کیفیت و مصرف کمتر برق استفاده کنید.
تأثیر نور بر خواب: استفاده از نور قوی در اتاق خواب ممکن است باعث اختلال در خواب شما شود. برای رفع این مشکل، بهتر است از لوستر با نور خیلی کم و نرم استفاده کنید که احساس آرامش و راحتی به شما بدهد.
گرم شدن لامپ: برخی از لامپ‌های لوستر اتاق خواب پس از چند ساعت به دلیل بالا بودن دمای آنها گرم می‌شوند. راه حل: استفاده از لامپ‌های LED یا CFL با مصرف برق کمتر و کمترین افزایش دمایی ممکن.
کثیف شدن: با گذشت زمان، لوستر اتاق خواب ممکن است کثیف شود و نیاز به تمیز کردن داشته باشد. راه حل: برای تمیز کردن لوستر اتاق خواب از دستمال‌های نرم و مرطوب استفاده کنید و برای دوره‌های طولانی‌تر، از محلول تمیز کننده خاص استفاده کنید.
نور خیلی روشن یا خیلی کم: یکی از مشکلات متداول لوستر اتاق خواب، نور خیلی روشن یا خیلی کم است که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند ناراحتی چشم و بی خوابی شوند.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

سیم و کابل خراسان اولین و برترین شرکت در عرصه تولید انواع سیم و کابل در کشور است. سابقه این شرکت به سال‌ها قبل بازمی‌گردد. این شرکت نخستین تولیدات خود را با یک خط تولید ایتالیایی آغاز نمود و سپس روز به روز خط تولید و کارخانه خود را گسترش داد.
شرکت سیم و کابل خراسان افشارنژاد اولین دریافت‌کننده نشان ملی کیفیت ایران بوده است که معادل IEC 277 است. رمز موفقیت شرکت سیم و کابل خراسان افشار نژاد این است که محصولات خود را مطابق با خواست مشتری و مصرف‌کننده به بازار عرضه می‌کند.
شرکت سیم و کابل خراسان افشارنژاد مجهز به آزمایشگاه آکرودیته است. این آزمایشگاه مجهز به دستگاه‌های تست آزمون و پیشرفته شده است همراه با کارشناسان مجرب و پرسنل متخصص محصولات را مورد تست و ارزیابی قرار می‌دهند. تست‌هایی مانند آزمون‌های الکتریکی که مقاومت عایقی را در دمای محیط و مقاومت الکتریکی هادی و … را اندازه‌گیری می‌نمایند.
در آزمون‌های ابعادی که ضخامت عایق و ضخامت روکش‌ و مانند اینها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آزمون‌های مکانیکی میزان استقامت کششی انعطاف‌پذیری ارزیابی می‌شود. در آخر آزمون‌های آتش که مقدار انتشار دود و مقاومت در برابر شعله و همچنین انتشار گاز اسیدی بررسی خواهد شد.
سیم و کابل خراسان برطبق استاندارد VDE آلمان، IEC استاندارد بین‌المللی، BS استاندارد انگلستان و … محصولات خود را تولید می‌نمایند. سیم و کابل افشار نژاد این افتخار را داشته است که استاندارد مدیریت کیفیت یا ایزو 2009 را در سال 2000 از طرف شرکت سوئیسی SGS کسب نماید.
لازم به ذکر است که تنوع تولیدات این شرکت به بیشتر از 300 قلم کالا به تفسیر در کاتالوگ 80 صفحه‌ای شرکت ارائه شده است که با توجه به قدمت فعالیت، طراحی انواع کابل صنایع و پروژه‌های مختلف تخصص آنهاست است. همچنین این شرکت در سال‌های اخیر به‌عنوان تولیدکننده برتر و کارآفرین برتر انتخاب شده‌ که جز افتخارات این شرکت است.
محصولات شرکت سیم و کابل خراسان افشار نژاد
هم اکنون شرکت سیم و کابل خراسان افشارنژاد محصولات متنوعی تولید می‌نماید. سیم‌ها و کابل‌هایی که از پرکاربردترین این محصولات در این عرصه به شمار می‌آیند:
کابل خراسان
این نوع کابل‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و کاربرد‌های فراوانی نیز در صنعت ایفا می‌کنند. کابل‌ خراسان افشار نژاد بر طبق پارامترهای بسیاری تقسیم‌بندی می‌گردد.
سیم تخت
این نوع سیم‌ها دارای هادی‌هایی هستند که به طور موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و سیمی را با سطح مقطع صاف و تخت تشکیل داده‌اند. از سیم‌های تخت بیشتر در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌دهند. نوع دیگر سیم‌های تخت، سیم‌بند تخت است که به آن سیم نایلون نیز می‌گویند.
سیم مسی افشان و مفتول
این سیم‌ها از یک یا چند رشته مسی تشکیل شده‌اند که پی وی سی روکش می‌شوند. این سیم‌ها در سطح مقطع‌های گوناگون زیر خط تولید می‌روند و از کاربرد‌های این محصولات می‌توان استفاده در صنعت ساختمان‌سازی اشاره کرد.
سیم‌های اتومبیل
این نوع سیم‌ها برای تأمین برق در خودرو مورد استفاده قرار خواهند گرفت و دارای عایق مخصوص نیز هستند. سیم خودروی خراسان افشار نژاد موفق به کسب نشان استانداردهای بین‌المللی شده است.
سیم رانژه
این نوع سیم‌ها در سیم‌کشی تابلوهای برق، سیم‌کشی تلفن، صنعت مخابرات و … کاربرد بسیاری دارند. از باکیفیت‌ترین انواع سیم‌های رانژه را در شرکت سیم و کابل خراسان افشار نژاد تولید می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

یکی از تولیدکنندگان انواع سیم و کابل‌ مسی و آلومینیومی، مقطع فشار ضعیف و انواع کابل‌های فرمان، ابزار دقیق، شیلد، خود نگه‌دار، سیم‌های هوایی، شرکت سیم و کابل شهاب جم است. این شرکت طی دو دهه اخیر فعالیتی قابل توجه در راستای تولید سیم و کابل داشته است. فعالیت این شرکت در سال 1369 با تولید سیم و کابل‌های مفتولی و افشان تا مقطع 16+35*3 آغاز شد. فعالیت‌های این شرکت به تولید این سیم و کابل‌ها ختم نشده و طی سال‌های 80 تا 85 توانست انواع سیم و کابل فشار ضعیف آلومینیومی و مسی را تولید کند. حداکثر مقطع کابل‌های تولیدی به 120+240*3 می‌رسید. علاوه بر این سیم‌های تک رشته شرکت شهاب جم تا مقطع 400*1 تولید شد.
سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس 14001 ISO، سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد 2009-2001 ISO و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بر اساس OHSOS 18001 از سال 1380، نشان می‌دهد که شرکت کابل و سیم شهاب جم نسبت به کیفیت، محیط زیست و پرسنل و کارکنان خود متعهد است. این شرکت مفتخر به تأمین سیم و کابل‌های شرکت‌های توزیع برق در کشور است که نشان از توانایی‌های آن دارد. این شرکت علاوه بر تأمین سیم و کابل‌های شرکت متانول کاوه این شرکت دارای تأییدیه از شرکت پشتیبانی و کالای نفت، شرکت صنایع ملی پتروشیمی (NPC) و شرکت گاز است.
شرکت شهاب جم با صادرات مستمر سیم و کابل به کشورهایی چون افغانستان، عراق، بلغارستان، ارمنستان و گرجستان قدمی در راستای صادرات غیر نفتی ایران گذاشته است. شرکت سیم و کابل شهاب جم اولویت خود را کیفیت برای کسب رضایت مشتریان خود قرار داده و همواره کوشیده تا به این مورد مهم دست پیدا کند که افتخارات کسب شده طی این مدت از فعالیت شرکت شهاب جم این تلاش‌ها را به اثبات رسانیده است.
محصولات سیم و کابل شهاب جم
شرکت سیم و کابل شهاب جم محصولاتی چون سیم و کابل فشار ضعیف، کابل‌های کواکسیال، کابل‌های هوایی و کابل‌های ضد آتش را تولید می‌کند. سیم و کابل فشار ضعیف به سه دسته قابل انعطاف 500-300 ولت، غیر قابل انعطاف 1000-600 ولت و کنترل و ابزار دقیق تقسیم می‌شود. قابل انعطاف 500-300 به دو دسته، سیم افشان و کابل افشان است. کابل افشان 500-300 ولتی دارای اندازه‌های 0.75*2 تا 2.5*5 است. از این نوع کابل‌ها عموماً در اتصال تجهیزات استفاده می‌شود. سیم افشان 300 تا 500 ولتی شهاب جم دارای اندازه 0.5 تا 1 بوده و 450 تا 750 ولتی نیز، اندازه‌ای بین 1.5 تا 240 را دارند.

در سیم و کابل فشار ضعیف غیر قابل انعطاف که ظرفیت 600 تا 1000 ولت را دارا هستند، دو نوع کابل مسی و آلومینیومی موجود است. هر یک از این کابل‌ها دارای چندین نمونه بوده که اندازه کابل‌های آلومینیومی 50*1 تا 300*1 است. کابل‌های کواکسیال شهاب جم مناسب برای گیرنده‌های تلویزیون و رادید استفاده می‌شود. این نوع کابل دارای یک‌لایه عایق و یک‌لایه نازک روی آن برای انعطاف بیشتر است. کابل‌های هوایی نیز که انعطاف بالایی دارند عموماً برای سیم‌کشی مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع کابل به سه دسته AERIAL CABLE، ASAD و ACSR تقسیم می‌شوند. اندازه AERIAL CABLE بین 35+16+16*1 تا 25-70+25+95*3 متغیر است.

کابل‌های ضد آتش نیز که از انواع کابل‌های تولیدی شهاب جم است یکی از کابل‌های کاربردی در صنعت بوده که با توجه به مقاومت آن در برابر آتش، ایمنی بیشتری را در محل کار ایجاد می‌کند. نمونه‌ای از کاربرد این سیم در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، صنایع ذوب فلزات، صنایع شیشه‌سازی، کارگاه و کارخانه‌های ریخته‌گری، صنایع لوازم‌خانگی و بسیاری دیگر از موارد است.



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

شرکت سیم و کابل فروزان یزد، تولید انواع سیم و کابل را در سال ۱۳۷۱ در شهر یزد، با ظرفیت سالانه ۱۰۰۰۰ تن آغاز کرده است. این شرکت در زمینی با مساحت ۱۲۱۰۰۰ متر مربع و سالن تولیدی با زیربنای ۱۸۰۰۰ متر مربع، با استفاده از کارشناسان و متخصصین آگاه و با تجربه در زمینه سیم و کابل، همچنین با داشتن مجهزترین و بروز‌ترین فناوری‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات آزمایشگاهی محصولاتی با کیفیت بالا را تولید و به بازار ارائه می‌کند. این واحد توانسته، گواهینامه‌های معتبر از موسسه استاندارد عالی و تاییدیه‌های لازم را از شرکت توانیر اخذ کند، و در حال حاضر جزو تولیدکنندگان برتر ایرانی قرار گرفته است.
لیست قیمت سیم و کابل فروزان یزد، با مصارف عمومی در انواع کابل‌های مفتولی و افشان موجود هستند. از جمله محصولات آن، کابل‌های تلفنی، ابزار دقیق، کنترل، کابل‌های صنعتی فشار ضعیف و… با روکش‌های عایقی از جنس PVC، PE، XLPE و EPR در مدل‌های مختلف شیلددار و آرمور‌دار در لیست قیمت سیم و کابل فروزان یزد قرار گرفته است.
انواع کابل‌های برند فروزان یزد به صورت تک فاز و سه فاز با کیفیت بالا و قیمت عمده به مشتریان ارائه می‌شود. در مقایسه با برند‌های دیگر، کابل و سیم فروزان یزد، قیمت مناسب‌تری دارند. لیست قیمت محصولات این برند معروف، توسط نمایندگی‌ها و سایت‌ها به صورت روزانه، به‌روز‌رسانی می‌شود. به این صورت که هر شرکت روزانه لیست قیمت محصولات خود را به نمایندگی‌های معتبری از خود عرضه می‌کند، علت این کار نوسان قیمت مس در باز است که شرکت‌ها را به ارائه این موظف می‌کند که کاهش و افزایش قیمت به صورت درصدی انجام می‌شود.
مزایای استفاده از سیم و کابل فروزان یزد
برند سیم و کابل فروزان یزد، یکی از بهترین تولیدکنندگان سیم و کابل ایران شناخته شده، که محصولات آن در بازار موجود است. بنابراین استفاده از محصولات آن، تاکنون مزایای زیادی در پی داشته است. موارد زیر برخی از این مزایا را شامل می‌شوند:

قیمت مناسب: با توجه به کیفیت بالای محصولات سیم و کابل فروزان یزد، با قیمت‌های مناسبی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند، بنابراین با جلب توجه، توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار به خود اختصاص دهد.
سلامت دستگاه‌های مصرف‌کننده: درجه کیفیت بالای محصولات فروزان یزد، باعث شده، دستگاه‌های مصرف‌کننده از سلامت بیشتری برخوردار شوند. همانطور که می‌دانید، برای دستگاه‌ها ولتاژ و توان مشخصی تعیین شده است و بازدهی و کارایی آن‌ها به مرور کاهش پیدا می‌کند؛ پس لازم است، سیم و کابل‌های با کیفیتی جهت برق‌دهی به این دستگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. لازم است بدانید که بی کیفیت بودن کابل و سیم، باعث می‌شود دستگاه با توان بیشتری کار کند، در نتیجه ایمنی و سلامت آن به خطر می‌افتد.
کاهش هزینه‌ها: عملکرد مناسب محصولات سیم و کابل فروزان یزد، باعث کاهش هزینه برق مصرفی می‌شود. مقاومت کابل و سیم رابطه مستقیم با میزان انرژی مصرفی برق دارد، در صورتی که کیفیت سیم و کابل انتخابی زیاد باشد، مقاومت پایین‌تری خواهد داشت و به این ترتیب هزینه برق مصرفی نیز کاهش می‌یابد.



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

ادکلن زنانه شیرین یکی از بزرگ‌ترین بخش‌ها در دسته عطرها و ادکلن ها هستند که رایحه آن‌ها برای تمام فصول سال متناسب است. بیشتر افراد علاقه‌مند به خرید ادکلن زنانه شیرین، جز کسانی هستند که عاشقانه خیال‌پردازی می‌کند و طبیعتی سبک دل دارند. آن‌ها از نزدیکانشان با آغوش باز استقبال می‌کنند و عشق و جذابیت به اطرافیانشان می‌بخشند. اگر یکی از ویژگی‌های گفته‌شده را دارید، می‌توانید عطر زنانه شیرین را امتحان کنید. این دسته از عطرها به‌عنوان رایحه‌ای خوش‌طعم شناخته می‌شوند و در میان افراد کل جهان محبوب هستند.
ادکلن‌های شیرین معمولا با نت‌های میوه‌ای، گلی و گلی سفید ساخته می‌شوند که رایحه‌های گلی گرم‌تر و قوی‌تر هستند و معمولا ماندگاری بالاتری هم دارند. اما برخی مواقع این عطر ممکن است که حساسیت ایجاد کند اما همین افراد هم از اسانس آن لذت می‌برند. حال نت‌های میوه شادمانی و طراوت را به همراه خود می‌آورند که معمولا طبع خنکی هم دارند. اگر به دنبال رایحه‌ای خنک و ملایم هستید این مدل عطر مناسب‌ترین و بهترین گزینه هستند.
رایحه گل سفید نیز بسیار دلنشین است که با نت‌های مشک و وانیل یک رایحه فوق العاده را ایجاد می‌کنند.گفتنی است که گل‌های سفید باعث می‌شوند که رایحه عطر خنک باشد و بیشتر در نت‌های میانی استفاده می‌شود؛ این گل‌ها قادرند که طبع گرم را به طبع خنک تبدیل کنند. ادکلن‌های زنانه شیرین برای تمام بانوانی که این رایحه را دوست دارند، مناسب است و این ادکلن در کل جهان طرفداران زیادی دارد.
ادکلن زنانه شیرین - عطر دیور جادور
آیا با عطر کلاسیک عطر دیور جادور آشنایی دارید. باید در قدم اول بگویم که این عطر از طبعی شیرین و ملایم بهره گرفته است. بدون تردید بهره‌گیری ازگل‌های میوه‌ای اصلی‌ترین مؤلفه این امر به شمار می‌آید. کالیس بیکر این عطر شیرین را برای مضاعف‌تر کردن حال خوش شما در فصل‌های سرد سال در نظر گرفته است. کالیس در سال ۱۹۹۹ در کشور فرانسه این عطر میوه‌ای را طراحی و ساخته است. اگر می‌خواهید این عطر زنانه پرطرفدار را تهیه کنید باید به شما بگویم که بوی آن بسیار خوب است و ماندگاری نسبتاً بالایی را نیز از آن خودکرده است.
اسانس اولیه: ترنج، مگنولیا، گلابی، خربزه، نارنگی ماندارین و هلو
اسانس میانی: آلو، ارکیده، فریزیا، بنفشه، گل مریم، رز، گل برف و یاس
اسانس پایانی: توت سیاه، مشک، وانیل و سدر
ادکلن شیرین – دیور ادیکت
ادکلن دیور ادیکت عطری است که از طبعی گرم و رایحه‌ای شیرین بهره گرفته است. این عطر سبب بیشتر شدن انرژی شما در فصل‌های سرد سال می‌شود. برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ تیری واسر این عطر زنانه را راهی بازار کرده است. ده سال بعد با تغییرات بسیار متمایزی دربسته‌بندی این محصول مجدد با شکل ظاهری جدیدتری عرضه‌شده است. از آنجایی ازگل‌های شرقی برای ساخت آن استفاده‌شده است به‌هیچ‌عنوان حس آلرژیک در زمان استفاده به شما دست نمی‌دهد. کشور فرانسه تولیدکننده این عطر گرم و خوش رایحه است.

اسانس اولیه: شکوفه پرتقال و برگ درخت نارنج
اسانس میانی: یاس
اسانس پایانی: وانیل
عطر زنانه شیرین- ادکلن گودگرل
ادکلن گود گرل یک عطر زنانه شیرین بسیار شیک و زیبا است. این عطر شیک زنانه در سال ۲۰۱۶ راهی بازار شده است و برای فصل‌های سرد زمستانی طراحی و ساخت فرمولاسیون آن دنبال شده است. این عطر عام‌پسند ساخت کشور فرانسه است و خانم‌های بسیاری را تا به امروز به سمت خود جذب کرده است. ترکیبات خلاقانه این عطر بسیار اعتیادآور است و شما به‌سادگی نمی‌توانید بعد از استفاده از آن دل بکنید. شعار سازندگان این عطر این است که چقدر خوب است که بد باشیم و شاید این حرف فکرهای خلاقانه بسیاری را در پشت سرخود پنهان کرده باشد.

اسانس اولیه: قهوه و بادام
اسانس میانی: گل نرگس و گل یاس
اسانس پایانی: لوبیا تونکا، دارچین و وانیل



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

آلومینیوم (Al) یکی از رایج‌ترین عناصر فلزی است. پس از عناصر اکسیژن و سیلیکن سومین عنصر فراوان موجود روی کره زمین می‌باشد. همچنین حدود ۸ درصد از وزن پوسته زمین را نیز تشکیل می‌دهد. کابل آلومینیوم سال‌هاست که در صنعت برق و سیم و کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل‌های آلومینیومی مانند کابل‌های مسی انعطاف‌پذیر نیستند، بنابراین بیشتر به صورت جامد و رشته‌ای هستند. رایج‌ترین نوع کابل برق آلومینیومی، کابل آلومینیومی رشته‌ای است. این کابل شامل چندین رشته از سیم‌هایی با قطر کوچک است که به یکدیگر تابیده شده‌اند و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به کابل‌های آلومینیومی هسته جامد دارند.
کابل‌های آلومینیومی رشته‌ای اغلب با روکش PVC یا لاستیکی عایق‌بندی می‌شوند تا از آسیب آب و خوردگی محافظت کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند قلع شوند. یک لایه نازک از پوشش قلع روی سطح خود دارند که رسانایی آن‌ها را بهبود می‌بخشد و طول عمر آن‌ها را بیشتر می‌کند. کابل برق آلومینیومی به دلیل سبک وزن بودن و توانایی مقاومت در برابر جریان‌های ولتاژ بالا بدون شکستن در طول زمان، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های آلومینیومی برای سیم کشی برق و در شبکه‌های انتقال و توزیع شبکه‌های شهری کاربرد دارند. همچنین برای سیم کشی در چندین صنعت از جمله ساخت و ساز ساختمان، سیم تلفن، هواپیماسازی و غیره استفاده می‌شوند.
طبق استانداردهای بین المللی، کابل آلومینیومی را می‌توان برای سیم‌هایی با اندازه‌های ۱۰ میلی‌متر مربع و بالاتر با عایق‌های مختلف مانند PVC، XLPE و غیره استفاده کرد. کابل‌های آلومینیومی همچنین برای سارقان ضایعات، فلز جذابی نیستند. رسانایی کابل آلومینیومی کمتر از هادی‌های مسی است، بنابراین باید در طول‌های توصیه شده دقت نمایید، زیرا افت ولتاژ کمی بیشتر از کابل‌های مسی است. در حین استفاده از کابل‌های آلومینیومی در داخل پانل‌ها و کانال‌های سیم کشی باید از انحناها یا گوشه‌های باریک خودداری شود، گوشه‌های کانال سیم کشی باید تا حد امکان گسترده باشد.
کاربرد کابل آلومینیوم
از کابل‌های آلومینیومی در کارهای برقی هم استفاده می‌شود. کابل‌های آلومینیومی دارای انواع مختلفی هستند. کابل آلومینیوم به چند دسته تقسیم می‌شوند. از کابل‌های آلومینیومی زمینی در پروژه‌های برق‌رسانی و توزیع نیرو با ولتاژ بسیار ضعیف استفاده می‌شود. ولتاژ کابل‌های آلومینیومی زمینی بین ۰.۶ الی ۱ ولت می‌باشد. کابل‌های آلومینیومی هوایی در تیرهای برق و دکل‌های برقی بسیار پرکاربرد هستند. کاربرد کابل‌ آلومینیومی هوایی به سه دسته تقسیم می‌شوند:
۱. کابل هوایی AAC که برای ولتاژ کم و متوسط استفاده می‌شود.
۲. کابل هوایی AAAC که برای ولتاژ‌های متوسط و تقریبا بالا قابل استفاده می‌باشند.
۳. کابل هوایی ACSR که این کابل برای ولتاژ‌های بسیار قوی استفاده می‌شوند. از این نوع کابل‌ آلومینیوم خود نگهدار برای برق‌های سه فاز و تک فاز نیز استفاده می‌شود.
کابل آلومینیوم فشار قوی برای انتقال جریان برق در سیستم‌هایی که ولتاژ انتقالی‌شان بیشتر از ۳۰ کیلو وات است استفاده می‌شود. از جمله در نیروگاه‌های برق این کابل بسیار پر کاربرد است. کابل‌های آلومینیومی ۴*۱۶ که دارای ۴ رشته هستند برای انتقال برق فشار ضعیف با کابل سه فاز قابل استفاده می‌باشند. همچنین از کابل آلومینیوم ۴*۱۶ برای انتقال برق در مسیر‌های کوتاه استفاده می‌شود.
کابل آلومینومی فشار قوی
کابل‌های آلومینیومی فشار قوی باید در برابر اشعه‌های مختلف از جمله اشعه ماورا بنفش، جانوران موزی و هیدرو کربن‌ها مقاوم باشند. از فلز مس و آلومینیوم می‌توان در کابل‌های آلومینیومی فشار قوی استفاده کرد. در صورت استفاده از آلومینیوم فشار قوی باید به سطح مقطعه آن هم دقت داشته باشیم. کابل‌های فشار قوی آلومینیوم به صورت دفن شده در زمین و یا داخل کابل قابل استفاده هستند. از کابل‌های آلومینیومی فشار قوی برای انتقال جریان برق در سیستم‌هایی که ولتاژ آن‌ها بالاتر از ۳۰ کیلو وات در نیروگاه هستند. در شبکه‌های مرکزی توزیع برق و شبکه‌های توزیع اولیه استفاده می‌شوند. کابل فشار قوی آلومینیومی یا کابل ولتاژ بالا برای انتقال انرژی الکتریکی در ولتاژ بالا استفاده می‌شود.

کاربرد هریک از این کابل‌های فشار قوی با هم متفاوت هستند. در روی کابل‌های آلومینیوم فشار قوی مشخصات این کابل‌ها به وسیله‌ی یک سری علایم روی آن درج شده است. کابل فشار قوی آلومینیومی به کابل‌هایی می‌گویند که ولتاژ آن‌ها بسیار بالا هستند که می‌توانند جریان‌های بیش از ۳۰ کیلو وات را از خود عبور دهند. این کابل‌ها دارای یک سیستم عایق‌بندی کامل هستند. کابل‌های فشار قوی شامل یک رسانا و یک عایق می‌باشند. کاربرد این کابل‌های فشار قوی منتقل کردن ولتاژ بالا در زیر زمین، متصل کردن فیبر نوری، بین شهری و بر روی دکل‌های بزرگ می‌باشند. همچنین کابل‌های آلومینیومی فشار قوی کاربرد صنعتی نیز دارند.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

در بسیاری از موارد امکان حفر چاه وجود ندارد، به همین دلیل است که از میله ارت استفاده می‌کنند. آن‌ها عمدتاً در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که در زیر سطح خاک، سنگ‌های بزرگ یا سنگریزه‌های کوچک وجود ندارد. اصولاً در اکثر سازه‌های فلزی مانند فنرهای بادی، دکل‌های برق و مخابرات، راه آهن و … از میلگردهای زمینی استفاده می‌شود. این میله‌ها به خوبی می‌توانند از خطرات احتمالی و شوک الکتریکی جلوگیری کنند و معمولاً در قطرها و طول‌های مختلف استفاده می‌شوند.
این میله به داخل زمین رانده می‌شود و سپس با استفاده از جوش احتراقی یا اتصالات مخصوص به سیم ارت متصل می‌شود. در واقع این میله‌ها دارای ظرفیت جریان بالایی برای خطاهای دکل‌ها و سیستم‌های توزیع، پست‌های فشار ضعیف، پست‌های فشار متوسط و قوی هستند. هنگام انتخاب میله‌های ارت، استحکام مکانیکی آن باید به گونه‌ای باشد که در هنگام نصب در برابر ضربات چکش کاملاً مقاوم بوده و حتی در برابر سایش نیز مقاومت خوبی داشته باشد. اصولاً هنگام کوبیدن میله، قسمت بالای میله نباید زیر پا گذاشته شود یا پهن شود.
این میله را می‌توان با توجه به پارامترهایی مانند هدایت الکتریکی یا فرسایش برای ایجاد یک سیستم زمین ایمن و قابل اعتماد با عمر طولانی و قابلیت اطمینان استفاده کرد. این میله‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوان با اتصال چند میله با کوپلینگ‌های مسی، طول آن را افزایش داد.
انواع میله ارت
اصولاً میله‌های ارت بر اساس جنسی که دارند، انواع مختلف دارند. می‌توان گفت که این میله از جنس فولاد ضد‌زنگ یا همان استیل، مس سخت، فولاد گالوانیزه شده، میله‌های کاپر باند یا اتومایز ساخته می‌شوند.
» میله ارتینگ استیل: این میله‌ها در برابر خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب ماندگاری و طول عمر بالایی هم دارند. این میله‌ها ضدزنگ هستند و در واقع قیمت مواد سازنده این میله‌ها بسیار بالا خواهد بود. معمولاً این میله‌ها را در اندازه مختلف، یعنی مطابق نیاز درخواست مشتری می‌سازند.
» میله ارتینگ فولاد گالوانیزه شده: زمانی این نوع میله کاربرد دارد که به ارتینگ موقت یا کوتاه مدت احتیاج است. اصولاً این میله‌ها هدایت الکتریکی کم و ارزانی دارند؛ همچنین ظرفیت انتقال جریان و در برابر خوردگی کمی نیز دارند.
» میله ارتینگ کاپر باند یا اتومایز: ویژگی‌ خوبی که در این میله‌ها وجود دارد این است که از راندمان اقتصادی مناسبی برخوردار هستند و در برابر خوردگی مقاومت بالایی به نمایش می‌گذارند. این نوع میله ارت از مقاومت کششی بسیار بالایی بهره می‌برد و می‌توان آن را گسترش و یا تعمیم داد.
» میله ارتینگ از جنس مس سخت: متریال این میله‌ها از مس سخت است و در برابر خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع میله برای خاک‌های سخت گزینه بسیار مناسبی هستند. این میله را در خاک‌هایی که از نمک زیاد برخوردار هستند، گزینه منحصر به‌فردی خواهد بود. این میله‌ها را در اندازه‌های مختلفی می‌سازند و می‌توان آن‌ها را گسترش و یا تعمیم داد.
ابعاد میله ارت
باتوجه به استفاده‌های گسترده میله ارت شرکت‌های سازنده آن را در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی می‌کنند. زمانیکه این میله را با روکش مسی انتخاب می‌کنید، در دو سایز 14 و 15 با طول 1.5 متر ساخته می‌شوند. در واقع مغزی آن فولاد است اما روکشی که برای آن در نظر گرفته شده است مسی است.

البته سایز دیگری هم برای این میله وجود دارد؛ یعنی آن را با قطر 16 و طول 3 متر تولید می‌کنند. اصولاً یک سایز دیگر این میله‌ها با قطر 20 و طول میله 1.5 و 3 متر هم ساخته می‌شوند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که بین قطر یک میله با کم کردن مقدار مقاومت رابطه مستقیمی وجود دارد، در صورتیکه این گونه نیست.

زمانیکه قطر میله ارت دو برابر می‌شود، میزان مقاومت آن 9.5% بیشتر می‌شود؛ که در اینصورت قیمت و وزن میله ارت به اندازه 400% بیشتر خواهد بود. در نهایت لازم است بگوییم که باتوجه به شرایط زمین از میله‌ای مقرون به‌صرفه‌ای استفاده کنید که نصاب بتواند آن را نصب کند. در واقع زمانیکه شعاع این میله دو برابر می‌شود، به اندازه 10% مقاومت کم می‌شود که این انتخاب، به‌هیچ عنوان مقرون به‌صرفه نخواهد بود، اما با دو برابر کردن طول میله ارت می‌توان میزان مقاومت آن را تا 40% کاهش داد.

میله ارت ساختمان
در مواردی که تعداد مشترکان در سیستم توزیع برق همچون ساختمان‌های مسکونی زیاد باشد، از الکترود ساده ارت استفاده می‌شود. میله‌ی ارتینگ را میتوان دفن (در اینصورت حداقل ۲متر چاه حفر گردد) یا در زمین کوبیده به گونه‌ای که فضای اطراف با مواد کاهنده مقاومت (بنتونبت) پر گردد.

همچنین سرمیله بیست سانتی‌متر بالاتر از کف چاهک قرار می‌گیرد و چاه ارت با یک سرپوش فلزی متصل به چهارچوب بسته می‌شود و جنس سیم اتصال و بست مخصوص و الکترود میله‌ای باید همخوان باشند.

نکته‌ای دیگر که حائز اهمیت است نوع میله نباید از جنس آلومینیوم یا آلیاژهای آنها باشند. بسته به شرایط امکانات، می‌توان از یک یا دو الکترود ارت میله‌ای استفاده نمود. اصول مقرراتی که در ارتباط با کابل‌های ارت و اتصالات آن از لوله‌های فلز آب، گاز، انواع سیستم برودتی و حرارتی و … به‌عنوان الکترود سیستم ارتینگ یا اصل هادی‌های حفاظتی یا هادی ارت نباید استفاده کرد.
جنس میله ارت
میله ارت دارای جنس‌های متفاوتی است که شامل فولاد ضدزنگ (استیل)، فولاد گالوانیزه شده، کاپرباند، مس سخت است. ارت مسی در ساخت تأسیساتی که خطای بالایی دارند، انتخاب مناسبی به‌عنوان هادی زیر زمینی است؛ در حالیکه کاپرباند در ساخت و سازهای با خطای کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاپرباند از استحکام مکانیکی و الکتریکی بهتر و مقاومت بالاتری در برابر خوردگی نسبت به مسی برخوردار است. میله‌های گالوانیزه شده در موارد موقت کوتاه مدت و معمولی بکار می‌رود. میله مس اندود (آبکاری مس) در واقع جنس درونی آن از آهن بوده و روکش آن از مس است و در مناطقی که خاک نسبتاً مناسبی دارد و کوبش در آن راحت باشد.

در شرایط سنگی مناسب نیست، زیرا که از جنس آهن بوده و نسبت به فولاد نرم‌تر است. میله راد کاپرشیلد از کیفیت پایینی برخوردار است و در زمان کوبش معمولاً روکش مسی آنها از بین می‌رود و در زمان تست، مقاومت بالایی از خود نشان میدهد و در شرایطی که خاک نرم است توصیه نمی‌شود، چون در اثر املاح خاک تجزیه میشود و از بین می‌رود.

میله‌ تمام مس، میله رادی مناسب در شرایطی که خاک مناسب باشد و در شرایط سنگی بعلت نرم بودن مس نامناسب است ولی می‌توان به عنوان الکترود چاه ارت از آن استفاده نمود. میله ارت استنلس استیل، در شرایطی که خاک رطوبت زیادی دارد، از آن می‌توان استفاده کرد. چون دچار خوردگی نخواهد شد.

بنابراین به‌علت ویژگی ضد‌خوردگی‌ای که دارد و همچنین قدرت بالا در کوبش، گزینه بسیار مناسبی در شرایطی که خاک دارای رطوبت است، می‌باشد. میله‌ کاپرباند، در زمین‌های سنگلاخی که امکان حفر چاه ارت نیست، می‌توان از میله ارت مسی به عنوان الکترود زمین استفاده کرد.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

هر ساله حدود ۲۰ نفر در سراسر جهان بر اثر رعد و برق کشته می‌شوند و یا از انواع علائم طولانی مدت رنج می‌برند؛ از جمله از دست دادن حافظه، سرگیجه، ضعف، بی‌حسی و دیگر بیماری‌های تغییر دهنده زندگی که معمولاً زندگی را سخت می‌کنند. اعتصابات می‌تواند باعث ایست قلبی و سوختگی شدید شود و ناگفته نماند که اما از هر ۱۰ نفر ۹ نفر زنده می‌مانند. باتوجه به آن چه که گفته شد لازم است که از تجهیزات و لوازم برقی و افراد در برابر صاعقه محافطت شود؛ اساساً با استفاده از صاعقه گیر در حفاظت از وسایل برقی، جان افراد و حتی تأسیسات شبکه قدمی بلند برداشته می‌شود.
صاعقه می‌تواند حتی به تجهیزات نزدیک خانه هم اصابت کند، برای مثال به زمین و یا به درخت برخورد می‌کند و به صورت ناگهانی افزایش ولتاژ را به دنبال خواهد داشت. برای این که وسایل برقی و تجهیزات موجود در شبکه عملکرد مناسبی داشته باشند، لازم است که از صاعقه گیر یا همان سرج استرج استفاده شود.
در تعریف صاعقه گیرها لازم است بگوییم وسیله‌ای کاربردی است که در هنگام برخورد صاعقه از مدار محافظت می‌کند و معمولاً از آن در جهت حفاظت از سیستم‌های قدرت توسط انتقال اضافه ولتاژ ناگهانی به طرف زمین، استفاده می‌کنند؛ البته ناگفته نماند که با استفاده از کابل زمین و یا ارتینگ هم می‌توان سیستم‌های قدرت را در برابر برخورد مستقیم صاعقه محافظت کرد. اصولاً این دستگاه را در مکان‌های مخصوصی نصب می‌کنند؛ برای مثال روی دکل‌های انتقال، روی برج‌ها، روی ساختمان را نام برد که در نهایت یک مسیر ایمن برای تخلیه جریان و ولتاژ ایجاد می‌شود. اساساً سرج استرها معمولاً در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام از آن‌ها مشخصات فنی منحصر به خود را دارند و قابلیت‌های متفاوتی هم از خود ارائه می‌دهند.
بهترین برند صاعقه گیر
شرکت‌های زیادی در زمینه تولید انواع سرج استر فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرج استر لیوا LIVA: این سرج استر ساخت کشور ترکیه است که با حداکثر شعاع حفاظت شده مختلفی روانه بازار می‌شود. در واقع این سرج استر را بر طبق استاندارد NFC ۱۷-۱۰۲ ساخته‌اند و هزینه‌های اجراء آن نسبت به مدل‌های سنتی کمتر است. بدنه این محصول را با استیل ساخته‌اند که گزینه مناسبی برای مناطق مرطوب است.

سرج استر الیپس ELLIPS: این مدل صاعقه گیرها هم ساخت کشور فرانسه هستند و از جمله بهترین برندهای موجود در کشور به شمار می‌رود. در حقیقت این مدل سرج استر را نیز با حداکثر شعاع‌های متفاوتی روانه بازار می‌کنند.

سرج استر پاراتون Paraton: این محصول هم ساخت کشور فرانسه است که از حمله پیشرفته‌ترین و جدیدترین محصولات شرکت LPS به شمار می‌رود. این محصول نصب راحتی دارد و مجهز به سیستم عیب‌یابی از راه دور است، در واقع هزینه اجزا و نگهداری آن هم کم است.

سرج استر تسلا Tesla: این مدل صاعقه گیر هم ساخت کشورمان ایران است که یکی از بهترین برندهای سرج استر به شمار می‌رود. این محصول هم با شعاع‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

بنتونیت از رایج‌ترین خاک‌های معدنی با دو دسته‌بندی اصلی است که هرکدام دارای مشخصات متفاوت می‌باشند. بنتونیت دارای کاربردهای مختلف در صنایع گوناگون نظیر صنعت کشاورزی، ساخت و ساز، داروسازی و غیره بوده و امروزه از طریق فروشگاه‌های آنلاین معتبر، امکان خرید خاک بنتونیت خالص و با کیفیت به راحتی امکان‌پذیر شده است. ما در اینجا به بررسی دقیق انواع بنتونیت، ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت و اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با این ماده بیان خواهیم نمود.
عمدتاً مواد تشکیل دهنده این ماده از مواد معدنی کریستالی گروه اسمکتیت همچون منیزیم، سیلیکات‌های آلومینیومی آبدار حاوی آهن، کلسیم یا سدیم تشکیل شده است. نمونه‌ای از شناخته شده‌ترین آن‌ها بتونیت سدیم و پتاسیم و کلسیم هستند که ترکیب شیمیایی‌اند و استفاده از هر کدام آن‌ها به ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها بستگی دارد. بتونیت‌ها می‌توانند مقدار زیادی از آب را به خود جذب کند و حتی چند برابر حجم آن نسبت به حجم اولیه‌ای که دارد، متورم خواهد شد.
تفاوت بنتونیت سدیمی و کلسیمی
بنتونیت در ساختار خود دارای عناصر فلزی مختلف از جمله سدیم، کلسیم، آلومینیوم و پتاسیم است. غالب بودن هر یک از این عناصر در ساختار شیمیایی بنتونیت، خواص و ویژگی‌های متفاوتی را به این ترکیب داده و لذا کاربرد آن را متفاوت می‌کند. بنتونیت سدیمی (بنتونیت سدیک) و بنتونیت کلسیمی (بنتونیت کلسیم‌دار) فراوان‌ترین بنتویت موجود در طبیعت هستند.
بنتونیت سدیمی حاوی مقادیر بالای عنصر سدیم در ساختار شیمیایی خود است، لذا می‌تواند مقادیر زیادی آب جذب نموده و منبسط شود. بنتونیت سدیمی به عنوان عایق، کاربرد وسیعی را در صنایع حفاری چاه‌های گاز و نفت دارد. همچنین، در صنعت کشاورزی از بنتونیت سدیم‌دار برای نگهداشتن رطوبت موجود در خاک به خصوص در نواحی با آب‌وهوای گرم و خشک استفاده می‌شود. در ساختار شیمیایی بنتونیت کلسیمی، عنصر غالب یون کلسیم است و بیشتر برای یون‌زدایی محلول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف بنتونیت سدیمی، این ترکیب قادر به جذب روغن و چربی است، لذا کاربرد اصلی آن به عنوان ماده تمیزکننده در صنایع تولیدی است. استفاده در خوراک دام، تولید کاشی و سرامیک، استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی، استفاده در صنایع داروسازی، استفاده در صنایع ذوب فلزات و غیره از دیگر کاربردهای مهم بنتونیت کلسیم‌دار است.
بنتونیت چاه ارت
نوعی کانی معدن خاک رس بتونیت چاه ارت می‌باشد که این کانی در برابر جریان الکتریسیته مقاومت بسیار کمی دارد به همین دلیل برای پر کردن چاه ارت از این محصول استفاده می‌کنند. در زمان‌های گذشته برای ارتینگ ساختمان‌ها از مخلوط ذغال و نمک استفاده می‌کند اما در حال حاضر از بتونیت‌های فعال برای ارتینگ ساختمان استفاده می‌کنند این محصول دارای ویژگی‌هایی همچون بسیار ارزان و کارایی بیشتر است، محافظت بیشتر از الکترودها و وسایل چاه ارت، یک ملات بسیار قوی ایجاد میشود و… می‌باشند.

از این محصول برای پرکردن فضاهای خالی دور الکترودها استفاده می‌شود. این محصول از خاصیت تیکسوتروپیک برخوردار می‌باشد به عبارت ساده‌تر پس گذشت مدت زمانی به صورت ژل می‌شود و شسته نمی‌شود. این بتونیت دارای مقدار زیادی مونتموریلونیت است و توان جذب آب آن بسیار زیاد است.

نمک دارای خاصیت خورندگی ست و پس از مدتی الکترودها را به صورت کامل از بین می‌برد و با صرف‌کردن هزینه‌هایی باید الکترودهای آن را تعویض نمود؛ در صورتی که بتونیت‌ها باعث خورندگی الکترودها و صفحات نمی‌شود. بتونیت‌ها را به راحتی می‌توان حمل و نقل نمود در صورتی که مخلوط نمک و ذغال این خاصیت را ندارد.

این محصول برای مناطق شک و کویری مناسب است لذا قدرت جذب آب آن بسیار بالا است و برای مدت طولانی می‌تواند که این رطوبت را در خود نگهداری کند. نوع خاکی که برای چاه ارت مناسب است باید دارای ذرات بسیار ریزی باشد و بتواند که 5 الی 8 برابر وزن خود آب جذب نماید و افزایش حجم داشته باشد. می‌توانید برای سیستم ارتینگ ساختمان خود از این محصول استفاده کنید و از تمام خصلت‌های و ویژگی‌های آن برخوردار شوید.



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

صفحه مسی نقش کلیدی در انتقال انرژی به زمین دارد. این صفحات از مس ساخته شده‌اند و به صورت عمودی در چاه زمین قرار می‌گیرند. نکته مهم این است که صفحه مسی باید به سیم جوش متصل شود تا انرژی به چاه زمین منتقل شود. یکی از مهمترین تجهیزات چاهی که نقش بسیار مهمی در صنعت ساختمان دارد صفحه مسی است. هنگام برخورد صاعقه، مقداری از انرژی وارد ساختمان می‌شود. اگر این انرژی آزاد نشود به ساختمان آسیب می‌رساند. نقش این صفحه آزادسازی این انرژی است که در چاه زمین قرار دارد، بنابراین وجود چاه ارت برای هر ساختمانی یک ضرورت است. این صفحه یکی از انواع مختلف محصولاتی است که از فرآوری فلز مس به دست می‌آید.
این صفحه علاوه بر استفاده در چاه‌های خاکی، در موارد دیگری نیز استفاده می‌شود و در برخی جاها از مس به عنوان مایع استفاده می‌شود. مانند نقاشی، آلات موسیقی، لوازم تذهیب، ساخت ظروف مسی و … همچنین دارای ابعاد مختلف با کاربردهای مختلف است، مانند ابعاد ۴۰ در ۴۰ با ضخامت ۳ میلی متر، ابعاد ۵۰ در ۵۰ و ….
صفحه مسی چاه ارت
ورق مس، یک نوع فلز بسیار کاربردی و چکش‌خوار است که از هدایت الکتریکی و حرارتی بالایی برخوردار است و مقاومت بسیارخوبی در برابر خوردگی ایجاد می‌کند. مس فلزی زیبا و همه کاره است که از هزاران سال پیش تا الآن مورد استفاده قرار گرفته است. هنگامی‌که مس در معرض محیط بدون پوشش قرار می‌گیرد، شروع‌ به اکسید شدن می‌کند. این نوردهی تنوع رنگی زیبایی را به شکل پتینه ایجاد می‌کند.

صفحه مسی چاه ارت نقش‌هادی الکتریسیته را دارد و جریان الکتریکی را به‌زمین منتقل می‌کند. از خطر برق گرفتگی و آسیب به افراد و دستگاه‌های الکتریکی دور می‌‌شود. این صفحات از درصد خلوص مختلف تهیه شده است. هرچه درصد خلوص مس بیشتر باشد، صفحه مقاوم‌تر و با کارایی بیشتر خواهد بود. صفحه مسی داخل چاه ارت قرار می‌گیرد و کابل‌های ارت به آن متصل می‌شوند؛ همچنین این صفحات به واسطه پیچ محکم می‌شوند و امکان خوردگی در آن‌ها کاهش می‌یابد.
صفحه مسی نازک
صفحه مسی نازک از جمله صفحات مسی ارت است که از لوازم چاه ارت محسوب می‌شود. این صفحه با درصد خلوص مختلف تهیه و تولید می‌شود و دارای اعباد و ضخامت‌های مختلف است. صفحه مسی نازک دارای ضخامت ۳ میلی‌متر است و در ابعاد ۶۶ * ۶۶ سانتی‌متر موجود است.

سایر ابعاد به صورت سفارشی‌سازی شده تهیه و تولید می‌شوند. سایر ابعاد صفحه مسی نازک مانند ۷۰ * ۷۰ و ۶۰ *۶۰ و ۵۰ * ۵۰ و ۴۰ * ۴۰ و ۳۰ * ۳۰ سایزهای رایج هستند و با ضخامت ۳ میلی‌متر تولید می‌شوند. این صفحات به‌صورت مربعی تهیه و تولید شده است. وزن این صفحات با‌توجه به ابعاد مختلف است و حداقل ۶.۸ کیلوگرم و حداکثر ۱۱.۷ کیلوگرم است. از ویژگی‌ها و مزایای ورق مسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

✅ مقاومت بالا و مطلوب در برابر خوردگی و اکسیداسیون

✅ استحکام کششی بالاتر از فولاد

✅ قابلیت جوشکاری مطلوب

✅ شکل‌پذیری سریع و آسان

✅ قدرت هدایت حرارتی بالا

✅ قابلیت گرم کردن و سرد کردن سریع

✅ قابل استفاده به تعداد زیاد و دارای عمر طولانی

✅ دارای بیشترین رسانایی

 



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

تسمه‌ مسی در سیستم‌های ارتینگ و صاعقه گیر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تسمه‌های را از فلز مس با خلوص بالا یعنی ۹۹٪ تولید می‌کنند. این تسمه‌ها در تابلو برق‌ها یا محصولات برودتی و لوازم خانگی کاربرد دارند و در سیستم ارتینگ حافظت در برابر صاعقه از جمله یک هادی پرکاربرد محسوب می‌شود. این محصول به نوبه خود انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کلمپ تسمه به میله ارت، کلمپ تسمه به سیم ارت و کلمپ تسمه به سیم و میله ارت را نام برد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند.
تسمه‌های مسی که تولید می‌شوند دارای خواص الکتریکی و مکانیکی منحصر به فردی هستند که انعطاف‌پذیری بالایی دارند. این تسمه‌ها مقاومت کششی بالایی هم دارند و در برابر خوردگی مقاومت قابل توجهی از خود به نمایش می‌گذارند. تسمه‌های مسی از فلز مس ساخته شده‌اند به همین دلیل هادی خوبی برای جریان الکتریکی و گرما هستند.
بزرگ‌ترین مشکلی که در هنگام استفاده از تسمه‌های مسی در سیستم فوق سولفاته شدن دیده شده است؛ علاوه‌بر آن قیمت بالای آن است که منجر به دزدیده شدن آن‌ها می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که به جای تسمه‌های مسی به عنوان هادی ارت از تسمه مسی با روکش قلع بهره ببرید که گزینه بسیار مناسبی است. اگر از تسمه‌های مسی به جای کابل استفاده شود قطعاً مزیت‌های زیادی شامل حال شما می‌شود؛ برای مثال انشعاب گیری بسیار راحت‌تر می‌شود یا این که تعویض آن به سهولت امکان‌پذیر خواهد بود. از آن جایی که تسمه‌ مسی نسبت به کابل‌ها از استحکام بالاتری برخوردار هستند زیبایی خاصی هم دارند و هدایت جریان الکتریکی در آن‌ها راحت‌تر صورت می‌گیرد. اساساً تسمه مسی به روش‌های مختلفی خم می‌شود که لازم است با آن‌ها آشنایی داشته باشید.
شمش مسی
شمش مسی یک تجهیزی است که در تابلو برق‌ها کاربرد دارد که وظیفه هدایت جریان الکتریکی را در تابلو برق بر عهده دارد. این هدایت جریان به صورتی است که تمام تجهیزات و قطعات تابلو برق باید به اندازه کافی دارای جریان الکتریکی باشند؛ برای مثال جنس این شینه از مس یا آلومینیوم می‌سازند که مدل‌های مسی برتری بالاتری دارند. تسمه مسی یک مکعب مستطیلی شکل است که معمولاً طول مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

شینه‌ها در شکل‌های مختلفی هستند، یعنی برای انتقال جریان‌های پایین تکی یا دوبل و برای جریان‌های بالا از شینه لوله‌ای یا گرد استفاده می‌کنند. برای شینه‌های مسی مشخصات فنی (ضخامت، طول و عرض) متفاوتی در نظر می‌گیرند، اما در بازار به صورت ۴ متری وجود دارند.

لازم به اشاره است انشعاب گیری این شمش‌ها بسیار راحت‌تر از کابل‌ها است؛ یعنی با ایجاد یک سوراخ روی آن‌ها انشعاب گیری انجام می‌شود و این وسط نیازی به تجهیزات و لوازم مختلفی نیست. از آن جا که سطح مقطع این شمش‌های مسی مناسب است پس جریان الکتریکی در آن‌ها به بهترین صورت هدایت می‌شود.

ویژگی خوبی که در این شینه‌ها وجود دارد این است که در صورت مشاهده هر مشکل یا خطایی می‌توان به راحتی و به سرعت آن را تعویض کرد. شمش‌ها زیبایی خاصی در تابلو برق ایجاد می‌کنند و در عین حال از استحکام و مقاومت بالایی هم برخوردار هستند. زمانی که از این تجهیز استفاده می‌شود بایستی میزان درجه سختی آن را بررسی کنند چرا که با وجود نیروی مکانیکی بالا در محیط، باید از شمشی که سختی بالاتر استفاده کنند.

در واقع شمش‌های مسی که در تابلو برق وجود دارند، به دو صورت شمش مسی نول و ارت هستند که هرکدام با توجه به عملکردی که دارند از نظر تعداد پیچ به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.
قیمت تسمه مسی
با توجه به نوساناتی که این روزها در قیمت فلز مس دیده می‌شود نمی‌توان یک قیمت واحد و ثابت برای تسمه مسی ارائه داد. در تعیین قیمت تسمه مسی پارامترهای زیادی دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ضخامت تسمه، میزان مس استفاده شده در تسمه، برند یا همان شرکت سازنده تسمه، عرض تسمه مسی و طول شاخه آن اشاره کرد.

یک فاکتور مهم که در تعیین قیمت تسمه دخیل است، وزن تسمه است؛ در واقع وزن تسمه بر طبق عرض تسمه و ضخامت تسمه مشخص می‌شود؛ برای مثال یک تسمه با عرض 15 میلی‌متر و ضخامت 5 میلی‌متری، وزن نهایی برابر 2.6 کیلوگرم دارد.

در واقع به هر اندازه‎ای که تسمه سنگین وزن‌تر باشد قطعا قیمت تسمه بیشتر خواهد بود اما اگر تسمه وزن سبک‌تری داشته باشد قیمت نهایی آن کمتر خواهد بود. معمولا تسمه‌ها را با دو متریال مس و آلومینیوم می‌سازند که نوع مسی آن گران‌ قیمت‌تر است اما نوع آلومینیومی آن به دلیل وزن کمتر از قیمت ارزان‌تری هم برخوردار است.

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید تسمه مسی فعالیت می‎کنند که با توجه به درصد خلوص مس به کار برده و میزان کیفیت تسمه، قیمت نهایی آن را تعیین می‌کنند. در واقع برای خرید و اطلاع از قیمت تسمه‌های مسی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی خاورمس مراجعه کنید.

لیست قیمت تسمه‌های مسی در این فروشگاه‌ به صورت روزانه به‌روز می‌شود و انواع تسمه‌ها با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسند. اساسا با خرید از این فروشگاه معتبر می‌توانید در کاهش هزینه‌ها موثر واقع شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

باتوجه به حفاظت و ایمنی ساختمان‌های موجود و اهمیت استانداردهای ساخت و ساز، استفاده از سیستم‌های چاه ارت یا ارتینگ یک نیاز اساسی است. آن‌ها در حال حاضر در ساختمان‌هایی که می‌توان چاه ارت را حفاری کرد و برای محافظت در برابر شوک الکتریکی و آتش سوزی اجرا کرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از چاه ارت جلوگیری از آسیب دیدن ساختمان در اثر رعد و برق و رعد و برق است. رعد و برق و رعد و برق به دلیل ولتاژ اضافه‌ای که ایجاد می‌کنند، خطرات بالقوه‌ای را ایجاد می‌کنند که بر افراد، وسایل برقی و سیم کشی ساختمان تأثیر می‌گذارد. با استفاده از چاه ارت می‌توان از این امر جلوگیری کرد. تجهیزات چاه ارت شامل:
???? صفحه مسی
یک صفحه مسی به صورت عمودی در پایین چاه که سیم مسی متصل است استفاده می‌شود.
???? سیم مسی
از سیم مسی با رسانایی قوی استفاده می‌کند؛ بنابراین، این انتقال سریع است.
???? میله مسی
به جای صفحه مسی از میله مسی استفاده می‌شود. در محیط‌هایی که حفاری مشکل است از میله‌های مسی با ساختاری استفاده می‌کنیم که ضربه زدن به زمین را آسان می‌کند.
???? بنتونیت
بنتونیت ترکیبی از زغال سنگ و نمک است که به عنوان پرکننده چاه ارت برای پر کردن حفره‌ها و حفره‌های اطراف میله زمین استفاده می‌شود.
???? شینه ارت
برای اتصال چاه ارت به منظور عبور جریان از قسمت‌های مختلف پانل استفاده می‌شود.
???? کابلش
کابلشو برای اتصال کابل به بقیه قسمت‌های چاه ارت استفاده می‌شود.
???? جوش
جوشکاری قطعه‌ای است که برای اتصال سیم مسی به صفحه استفاده می‌شود.
???? مواد یا ژل کاهنده مقاومت زمین
این ماده داخل چاه ارت ریخته می‌شود که رسانایی بالایی دارد و باعث کاهش مقاومت الکتریکی زمین و افزایش راندمان سیستم ارت می‌شود.
خرید تجهیزات چاه ارت
خرید انواع تجهیزات چاه ارت با کیفیت بالا بسیار حائز اهمیت است، امروزه باتوجه‌ به نوسانات و جریان‌های خطا و قطعی وصلی‌های مکرر برق باعث شده تا افراد به فکر ایجاد یک سیستم ارت بیفتند که در خرید لوازم آنها باید دقت کافی بکنیم.

ما فروش انواع تجهیزات و ابزارهای چاه ارت شامل انواع صفحه مسی در ضخامت‌های مختلف، میله ارت، موادکاهنده، صاعقه‌گیر، قالب کدولد، سیم ارت روکش‌دار و بدون روکش، انواع کلمپ و …را برعهده داریم.

کلیه تجهیزات و ابزارهایی که توسط ما ارائه می‌شوند از بهترین جنس و با کیفیت اصلی می‌باشند و اکثر محصولات با گارانتی ارائه می‌گردند. شما برای خرید هرکدام از تجهیزات سیستم ارت به طور تخصصی و فنی می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

فروش انواع تجهیزات چاه ارت با کیفیت و قیمت مناسب و بدون واسطه انجام می‌گیرد و شما می‌توانید برای خرید انواع ابزارها و امکانات چاه‌های ارت و لوازم موردنیاز سیستم ارتینگ و مشاوره درباره هرکدام از محصولات با کارشناسان ما صحبت نمایید.

برای خرید تجهیزات چاه‌های ارت پیشنهاد می‌کنیم که از مواد درجه‌یک استفاده نموده و شاید کمی گران به نظر برسد ولی قطعاً هزینه‌های اضافی را نخواهید پرداخت. تجهیزاتی که در چاه ارت بکار می‌رود یکی از عناصر اصلی چاه‌های ارت به شمار می‌رود و قطعاً عمق چاه و میزان مقاومت آنها گاهی متفاوت است.

ما در زمینه فروش انواع محصولات چاه ارت سال‌ها سوابق درخشان کسب کرده‌ایم و برای خرید و استعلام قیمت می‌توانید همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید. در زمان خرید چنین محصولاتی باید به عمر کافی کالاها، سالم بودن، گارانتی، کیفیت ساخت عالی و جنس آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

باتوجه به حفاظت و ایمنی ساختمان‌های موجود و اهمیت استانداردهای ساخت و ساز، استفاده از سیستم‌های چاه ارت یا ارتینگ یک نیاز اساسی است. آن‌ها در حال حاضر در ساختمان‌هایی که می‌توان چاه ارت را حفاری کرد و برای محافظت در برابر شوک الکتریکی و آتش سوزی اجرا کرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از چاه ارت جلوگیری از آسیب دیدن ساختمان در اثر رعد و برق و رعد و برق است. رعد و برق و رعد و برق به دلیل ولتاژ اضافه‌ای که ایجاد می‌کنند، خطرات بالقوه‌ای را ایجاد می‌کنند که بر افراد، وسایل برقی و سیم کشی ساختمان تأثیر می‌گذارد. با استفاده از چاه ارت می‌توان از این امر جلوگیری کرد. تجهیزات چاه ارت شامل:
???? صفحه مسی
یک صفحه مسی به صورت عمودی در پایین چاه که سیم مسی متصل است استفاده می‌شود.
???? سیم مسی
از سیم مسی با رسانایی قوی استفاده می‌کند؛ بنابراین، این انتقال سریع است.
???? میله مسی
به جای صفحه مسی از میله مسی استفاده می‌شود. در محیط‌هایی که حفاری مشکل است از میله‌های مسی با ساختاری استفاده می‌کنیم که ضربه زدن به زمین را آسان می‌کند.
???? بنتونیت
بنتونیت ترکیبی از زغال سنگ و نمک است که به عنوان پرکننده چاه ارت برای پر کردن حفره‌ها و حفره‌های اطراف میله زمین استفاده می‌شود.
???? شینه ارت
برای اتصال چاه ارت به منظور عبور جریان از قسمت‌های مختلف پانل استفاده می‌شود.
???? کابلش
کابلشو برای اتصال کابل به بقیه قسمت‌های چاه ارت استفاده می‌شود.
???? جوش
جوشکاری قطعه‌ای است که برای اتصال سیم مسی به صفحه استفاده می‌شود.
???? مواد یا ژل کاهنده مقاومت زمین
این ماده داخل چاه ارت ریخته می‌شود که رسانایی بالایی دارد و باعث کاهش مقاومت الکتریکی زمین و افزایش راندمان سیستم ارت می‌شود.
خرید تجهیزات چاه ارت
خرید انواع تجهیزات چاه ارت با کیفیت بالا بسیار حائز اهمیت است، امروزه باتوجه‌ به نوسانات و جریان‌های خطا و قطعی وصلی‌های مکرر برق باعث شده تا افراد به فکر ایجاد یک سیستم ارت بیفتند که در خرید لوازم آنها باید دقت کافی بکنیم.

ما فروش انواع تجهیزات و ابزارهای چاه ارت شامل انواع صفحه مسی در ضخامت‌های مختلف، میله ارت، موادکاهنده، صاعقه‌گیر، قالب کدولد، سیم ارت روکش‌دار و بدون روکش، انواع کلمپ و …را برعهده داریم.

کلیه تجهیزات و ابزارهایی که توسط ما ارائه می‌شوند از بهترین جنس و با کیفیت اصلی می‌باشند و اکثر محصولات با گارانتی ارائه می‌گردند. شما برای خرید هرکدام از تجهیزات سیستم ارت به طور تخصصی و فنی می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

فروش انواع تجهیزات چاه ارت با کیفیت و قیمت مناسب و بدون واسطه انجام می‌گیرد و شما می‌توانید برای خرید انواع ابزارها و امکانات چاه‌های ارت و لوازم موردنیاز سیستم ارتینگ و مشاوره درباره هرکدام از محصولات با کارشناسان ما صحبت نمایید.

برای خرید تجهیزات چاه‌های ارت پیشنهاد می‌کنیم که از مواد درجه‌یک استفاده نموده و شاید کمی گران به نظر برسد ولی قطعاً هزینه‌های اضافی را نخواهید پرداخت. تجهیزاتی که در چاه ارت بکار می‌رود یکی از عناصر اصلی چاه‌های ارت به شمار می‌رود و قطعاً عمق چاه و میزان مقاومت آنها گاهی متفاوت است.

ما در زمینه فروش انواع محصولات چاه ارت سال‌ها سوابق درخشان کسب کرده‌ایم و برای خرید و استعلام قیمت می‌توانید همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید. در زمان خرید چنین محصولاتی باید به عمر کافی کالاها، سالم بودن، گارانتی، کیفیت ساخت عالی و جنس آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

جدا از روشن کردن فضای اتاق، لوستر چوبی محیطی جذاب و دلپذیر را به فضای داخلی هدیه داده و یک سبک دل‌نشین به ارمغان می‌آورد. به کارگیری این محصول مزایای متعددی به دنبال دارد که از جمله این مزایا می‌توان به مقاومت و طول عمر بالا، کم کردن انعکاس، جلوگیری از انتقال صدا در محیط، عایق حرارتی، کاهش ضریب سختی و کاهش میزان آسیب به محیط زیست اشاره کرد. این نوع لوستر از انواع و ابعاد متفاوت و تعداد شعله‌های گوناگونی برخوردار است؛ به طوری که می‌تواند مورد پسند هر سلیقه‌ای واقع شود. در نظر داشته باشید علاوه بر کیفیت، مهم‌ترین عامل در خرید این محصول قیمت آن به شمار می‌آید؛ چرا که قیمت بر حسب جنس چوب، اندازه، نوع سرپیچ، ابعاد و مدت ضمانت تعیین می‌شود. لازم به ذکر است قیمت لوستر از نوع چوبی در مقایسه با سایر چراغ آویزها گران‌تر است؛ البته علت این گرانی متریال با ارزش چوب بوده که ساختار معماری منحصر به فردی به خود اختصاص می‌دهد، همچنین تحت عنوان یک عنصر نامحدود، همه کاره، قابل بازیافت، تجدیدپذیر و ماندگار در طراحی داخلی به شمار می‌آید.
لوستر چوبی یکی از انواع لوسترهای موجود در بازار است، که یک وسیله تزئینی در خانه‌ها محسوب می‌شود. با کمک این لوستر می‌توان فضای داخل خانه را بسیار زیبا کرد. تنوع لوسترهای چوبی بسیار زیاد است و به همین دلیل ست کردن آن‌ها با دکوراسیون داخل خانه‌ها بسیار راحت است. از این نوع لوستر علاوه بر داخل خانه در اداره و محیط‌های کاری نیز استفاده می‌شود. طرح و رنگ لوسترهای چوبی نیز تنوع بسیار زیادی دارد و هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کند. همچنین اگر طرح یا رنگ خاصی مد نظرتان است می‌توانید به راحتی آن را سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برایتان ساخته شود. ویژگی‌های منحصربفرد لوسترهای چوبی باعث شده است که این نوع لوستر بسیار محبوب باشد و افراد زیادی آن‌ها را انتخاب کنند. قیمت این نوع لوستر در مقایسه با سایر لوسترهای شیشه‌ای یا کریستالی ارزان‌تر است به همین دلیل مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کند.
انواع لوستر چوبی
همان طور که اشاره شد، به طور معمول از چوب به عنوان بدنه لوستر استفاده می‌شود. لوسترهای چوبی به انواع تک شاخه، دو شاخه، سه شاخه و… تقسیم می‌شوند که نوع تک شاخه بیشتر در آشپزخانه و اتاق خواب‌ها و نوع چند شاخه برای سالن ها، پذیرایی و نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر بزرگی و کوچکی، لوسترها معمولا به دو دسته کوتاه و آویز تقسیم می‌شوند که هر کدام بر اساس محل نصب مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع دیگری از لوسترها بر روی دیوارها نصب می‌شوند که بیشتر در مکان‌هایی مانند راهروها کاربرد دارند.
لوسترهای چوبی را به راحتی می‌توان به دیگر وسایل منزل مانند مبلمان و دیگر وسایل چوبی، و در آشپزخانه با رنگ کابینت‌ها و حتی رنگ کاشی‌های به کار رفته، هم رنگ انتخاب کرد؛ البته باید به این موضوع توجه داشت که موارد مختلفی بر روی خرید لوستر چوبی ارزان تأثیرگذار است. مثلا نوع چوب و رنگ به کار رفته در ساخت لوستر چوبی تاثیر بسزائی بر روی قیمت آن دارد. این لوسترها به طور عمده در آشپزخانه‌ها و اتاق خواب‌ها کاربرد دارد. که در ادامه متن به هر یک از آن‌ها اشاره می‌شود.
لوستر چوبی مدرن
یک لوستر مدرن به هیچ عنوان جلوه بسیار پیچیده‌ای ندارد. می‌توان گفت این مدل لوستر در حال حاضر بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و بسیار پرطرفدار است. با توجه به ویژگی‌هایی که در لوسترهای مدرن چوبی دیده می‌شوند در محیط‌های گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوسترها نورپردازی مناسب و زیبایی و سادگی و حتی قیمت مناسبی دارند که از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها به شمار می‌رود. معمولا در ساختمان‌هایی که سبک داخلی آن‌ها مدرن است از لوستر مدرن چوبی استفاده می‌کنند. این مدل لوستر به راحتی با سایر المان‌ها هماهنگ می‌شود. بر خلاف لوسترهایی با سبک کلاسیک از آویزهایی با شاخه‌های پر از حباب استفاده می‌شود. قیمت لوستر چوبی مدرن یکی از مهمترین شاخصه‌های خرید مطمئن است که دهکده نور ارائه دهنده انواع چراغ چوبی ارزان می‌باشد.
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نورپردازی این لوسترها بسیار ضعیف است که نورپردازی آن‌ها با توجه به محیط نصب و کاربرد و… قابل تنظیم است. لوسترهای مدرن چوبی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان لوستر آویز چوبی مدرن، لوستر سقفی چوبی مدرن، لوستر شاخه ای چوبی مدرن، لوستر دیواری چوبی مدرن و… را نام برد. رنگ این لوسترها بسیار متنوع است که می‌توان با سایر المان‌های دکوراسیون آن‌ها را هماهنگ نمود. در واقع از این لوستر در مکان‌های مدرن و ساده استفاده می‌ شود.
لوستر چوبی کلاسیک
همان گونه که قبل‌تر اشاره کردیم لوستر کلاسیک نور را شدید و زیاد را از خود منتشر می‌کنند بنابراین اگر می‌خواهید نورپردازی بیشتری داشته باشید انتخاب لوستر کلاسیک چوبی گزینه بسیار خوبی است. لوسترهای کلاسیک چوبی در رنگ‌هایی همچون مشکی و قهوه ای تیره دیده می‌شوند که بسیار پر کاربرد هستند. در ساخت این لوسترها تزئنات و جزئیات بسیار زیادی استفاده می‌شود. معمولا برای طراحی این نوع لوسترها از دو فرم دایره ای و منحنی استفاده می‌شود. در واقع باید اشاره کنیم که لوستر چوبی معمولا برای فضاهای کلاسیک و لوسترهایی که ترکیبی از چوب و فلزاند، برای فضاهای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین برای انتخاب یک لوستر مناسب حتما به این نکته توجه کنید.
اگر از لوسترهای کلاسیک چوبی استفاده کنید با توجه به میزان نوری که از آن ساطع می‌شود سایر اجزاء همچون مبلمان و میز و صندلی و … بیشتر چشم نوازی می‌کنند و زیبایی آن‌ها چند برابر می‌شود. از آن جایی که این لوسترها دارای شاخ و برگ بیشتری هستند و معمولا برای مکان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای ساختمان های با ارتفاع کوچک مناسب نیستند لذا فضا را دلگیرتر می‌کنند. اما برای محیط‌های بزرگ علاوه بر نورپردازی و زیبایی محیط را دلبازتر نشان می‌دهد. این المان روشنایی را به صورت سقفی و آویز و حتی دیوار کوب و ایستاده و … طراحی و تولید می‌کنند. برای ساخت این لوسترها از چوبی استفاده می‌شود که تاب و یا ترک برندارد و در برابر حرارت و یا رطوبت مقاوم باشد.



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

دوست دارید با رایحه خنک و خوشبو فرد مورد علاقه‌تان را تحت تاثیر قرار دهید؟ یا می‌خواهید در مهمانی باشکوهی شرکت کنید و دوست دارید خوشتیپ و خوشبوترین مرد میان افراد به نظر رسید. پیدا کردن ادکلن مردانه خنک کار بسیار دلهره آوری است و هنگامی که روبرو پیشخوان عطرها با بطری‌های دارای اشکال عجیب و غریب قرار بگیرید، بی‌شک نمی‌توانید تصمیم بگیرید کدام رایحه خنک مناسب‌تان است. اما اصلا نگران نباشید و هرگز برای خرید عجله نکنید. خرید عطر مردانه خنک همانند انتخاب دمنوشی لذت بخش و سرشار از آرامش است که انتخاب مناسب آن نیاز به صبر و زمان دارد.

شاید به نظر مسخره باشد، اما ادکلن مردانه خنک و خوشبو در طیف گسترده‌ای از رایحه‌های مختلف توسط برندهای متنوع ارائه می‌شود که هر کدام از برند مدعی هستند رایحه خنک ادکلن از ترکیبات مختلفی مانند میوه ها، درختان، ادویه‌ها و… بدست می‌آید. پس این شما هستید که در مورد اصطلاحات و رایحه‌های پرطرفدار باید آگاهی کسب کنید و دید بهتری در مقابل پیشخوان‌های عطر فروشی قرار بگیرید.
بهترین مدل عطر خنک مردانه
ادکلن هرمس اچ ۲۴ مردانه در سال ۲۰۲۱ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد . خرید ادکلن مردانه هرمس اچ ۲۴ با رایحه ی خنک و شیرین برای استفاده در فصول بهار ، تابستان و پاییز پیشنهاد می شود . این عطر مردانه معادل ۱۰۰ میل حجم دارد و غلظت آن ادوتویلت می باشد . کریستین ناگل عطرساز ، که دوست دارد به آفرینش های خود حجم بدهد ، می خواست بافت هایی از مواد ظریف مانند ترمه ، ابریشم و مخمل را بازسازی کند. این عطر ساز با مدیر خلاق بخش مردان خانه هرمس ، Véronique Nichanian ، برای ایجاد H24 ، عطری با الهام از مجموعه های پوشیده و مجسمه های نیچانیان همکاری کرد.

عطر ادکلن هرمس اچ ۲۴ عطر بسیار خوشبویی است که شروعی خنک، گیاهی، سبز و تلخ از مریم گلی دارد که رایحه مرکباتی ضعیفی نیز در این میان استشمام میشود که بر شادابی و طراوت عطر می افزاید. با گذر زمان رایحه گل نرگس و چوبها نیز به عطر اضافه میشوند تا ترکیبی پیچیده تر و جذابتر را خلق نمایند. رایحه میانی و پایه عطر رایحه ای شاداب، گیاهی، کمی تلخ، چوبی، گلی با حس پودری ملایم و کمی نیز شیرین است که همگی با کمک هم رایحه بسیار دلپذیر و جذابی را ایجاد میکنند. هرمس اچ ۲۴ پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد و انتخاب بسیار شایسته ای جهت مصرف روزانه در فصلهای بهار و تابستان میباشد.

گل نرگس مطلق ، نت قوی و سفت و سخت ، با جوهر چوب گل رز و مولکول مصنوعی اسکلارین ترکیب می شود. این یادداشت غیرمعمول که به ندرت در عطرها استفاده می شود پس از بازدید کریستین ناگل از کارگاه های خیاطی هرمس به دست او رسید. این رایحه یادآور بخار گرم و فلزی است و “استفاده از پارچه های مرطوب بر روی لباس های پشمی قبل از فشار دادن آنها با آهن فلز سنگین” را تداعی می کند.

«اچ۲۴» اولین عطری است که می‌خواهد تصورات برند هرمس درباره مردان امروزی و مدرن را نشان بدهد. عطری شاداب، پُراحساس و روشن که آمیزه جسورانه‌اش از پیوند میان طبیعت و تکنولوژی شکل می‌گیرد؛ با بطری‌ خاصی که شکل آیرودینامیک دارد و می‌توان دوباره آن را پُر کرد. بسته‌بندی کاغذی «اچ۲۴» کاملا بازیافت‌پذیر است و دورتادورش را خطوط لیمویی‌رنگ آراسته کرده‌اند؛‌ خطوطی که انگار «اچ۲۴» را درون خودشان نگه می‌دارند اما درعین‌حال به‌سوی فضایی فراتر باز می‌شوند.

Nagel که می خواست مردان حیاتی و شهری را که ریشه در میراث خودشان دارند و در نمایش های مد Véronique دیده می شود ، به تصویر بکشد ، گیاه شناسی عطر را انتخاب کرد ، “زیرا در گیاهان شیره ای وجود دارد که منبع و نشاط زندگی است. آکوردهای اصلی این عطر مردانه شامل اکوردهای معطر ، گل زرد ، فلزی ، تند و نرم ، چوبی ، سبز، ماده معدنی ، بالزامیک ، کهربا می شود . نت های تشکیل دهنده عطر HERMES H24 عبارتند از : سالویا اسکلاریا ، نرگس ، بوی فلزات ، اقاقیای پالیساندر



:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

ادکلن مردانه گرم مخصوص استفاده در فصل سرد سال است. ادکلن‌هایی با رایحه گرم می‌تواند در اوج سرمای زمستان به شما احساس شادابی و نشاط بدهد. ادکلن‌های گرم اغلب دارای رایحه تند و گرم و سنگین هستند. به همین دلیل از ماندگاری بالا برخوردار هستند. این ادکلن‌ها دارای نت ابتدایی تند و تیز، نت میانی گرم و شیرین و نت پایانی تلخ هستند. رایحه‌هایی مانند وانیل، عنبر، چوبی و ادویه و شکلات از محبوب‌ترین رایحه‌های ادکلن مردانه گرم هستند. از پر طرفدارترین ادکلن‌های مردانه گرم میتوان به امپر، ژک ساف، جگورا، اسکلاره و مون بلان اشاره نمود. این ادکلن‌ها قدرت پخشی مناسب و ماندگاری بالا دارند. به طوری که در هوای سرد زمستان تا حداکثر ۲۴ ساعت روی پیراهن و حتی پوست خواهند ماند. خوشبختانه برندهای لوکس بسیاری ادکلن‌هایی مختص به فصل سرد سال ارائه داده اند که نه تنها سلبریتی‌ها بلکه عموم مردم را به سوی خود جذب می‌کند. بهترین عطر مردانه گرم برای فصل سرد سال ادو پرفیوم کرید است که با داشتن رایحه‌ای لطیف از نارنج و طبع گرم و تند شما را شاد و پر انرژی میدهد.

در فرمولاسیون این ادکلن از اسطوخدوس استفاده شده است و نتهای پایانی آن چوب سدر و چوب صندل است. افرادی که دوست دارند بهترین ادکلن مردانه گرم را انتخاب کنند، در نظر داشته باشند که ادکلن‌هایی با چوب سدر و چوب صندل و عنبر تمرکز بیشتری روی طبع گرم و تند دارند. اگر انتخاب شما ادکلن‌هایی با رایحه جادویی گل‌های زیبا است پیشنهاد می‌کنیم، ژاک کاویه را برگزینید. این ادکلن با داشتن ریاحه جذاب یاس شما را مسحور خود می‌کند. قبل از اینکه ادکلن‌های مردانه را انتخاب کنید می‌توانید روی نصب مچ دست اسپری کنید تا بوی خوش نت ابتدایی و میانی آن را حس کنید و با اطمینان بیشتری ادکلن دلخواهتان را انتخاب کنید.
عطر ادکلن آزارو پور هوم اینتنس | Azzaro Pour Homme Intense 2015 یکی دیگر از ادکلن های موجود در سایت دوتیسا است که در ادامه به معرفی کامل آن میپردازیم. عطر کلاسیک Azzaro Pour Homme محصول سال 1978 نمادی از اغواگری، حس و حال و ظرافت ایتالیایی است. نسخه Intense این عطر اولین بار در سال 1992 عرضه شد. در سال 2015، Azzaro نسخه جدید Azzaro Pour Homme Intense را ارائه داد.
این نسخه جدید بر حس، جذابیت و ظرافت با ترکیبات خوب و غلظت ادو پرفیوم تأکید دارد. ترکیب معطر – چوبی – فوگر آن با آکوردهای دارچین کاسیا با لائوس باز می شود. وتیور از هائیتی با ویژگی‌های دودی، مرطوب و خشک، خنک و گرم خود، همراه با آکورد براندی، نشانه‌ای در قلب ایجاد می‌کند. دانه تونکا از ونزوئلا و کهربا پایه را تشکیل می دهند.
مشخصات و ویژگی ادکلن آزارو پورهوم اینتنس | Azzaro Pour Homme Intense 2015
عطر ادکلن Azzaro Pour Homme Intense (2015) از Azzaro عطری است مردانه از نوع فوگر آروماتیک. Azzaro Pour Homme Intense (2015) در سال 2015 عرضه شد. رایحه اصلی این عطر Olivier Pescheux است. نت بالایی دارچین است. نت میانی براندی و وتیور هائیتی است. نت های پایه عنبر و دانه تونکا هستند. فصول مناسب برای استفاده از این ادکلن فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان است. همچنین این ادکلن مناسب استفاده در طول روز میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

یکی از تجهیزات برقی مهم در ساختمان، جعبه فیوز مینیاتوری یا همان جعبه مینیاتوری می باشد که سر خط همه مصرف کننده ها به آن منتهی می شود و درواقع می توان آن را تامین کننده برق تمامی واحدهای مسکونی یک ساختمان دانست. نحوه عملکرد این جعبه مینیاتوری بدین صورت است که برق خود را مستقیماً از کنتور اصلی برق ساختمان می گیرد و از انجا برق واحد ها تامین می شود. امروزه به دلیل ضرورت استفاده از آن، جعبه فیوزها دارای بازه ی متفاوتی از تعداد جایگیری فیوزها هستند. نوع کاربردی و خانگی تابلو توزیع برق عموماً در واحدهای مسکونی و تجاری جعبه فیوز یا تابلوی مینیاتوری نامیده می شود که در دو نوع جعبه فیوز مینیاتوری توکار و جعبه فیوز مینیاتوری روکار تولید می شود.   

جهت عیب‌یابی ساده‌تر در زمان‌های وقوع مشکلات برقی، معمولا برق ورودی هر قسمت و اتاق از خانه را از هم جدا می‌کنند و پس از عبور از یک فیوز، این جریان برق را به محل مورد نظر می‌رسانند. این کار سبب می‌شود تا در صورت ایجاد مشکل در یک بخش یا ایجاد اتصال کوتاه، فیوز مربوط به جریان برق بخش مورد نظر، قطع شود. این فیوزها برای مرتب بودن و دسترسی ساده‌تر، درون جعبه فیوز مینیاتوری جای می‌گیرند. در واقع جعبه فیوز مینیاتوری برای نگهداری و محافظت از کلیدها و جعبه فیوز مینیاتوری که جز پرکاربردترین و مهمترین قطعات در سیم کشی و کابل کشی اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی محافظت از فیوزها و سهولت دسترسی به آن‌ها را به‌عهده دارند.

 

انواع فیوز مینیاتوری

فیوز مینیاتوری و فشنگی

 

 این فیوزها از مدارات برق در برابر اتصال کوتاه (برخورد سیم فاز با نول ) و اضافه بار (کشیدن جریانی بیشتر از جریان ذکر شده بر روی فیوز ) محافظت می کنند، دارای یک ورودی و یک خروجی  هستند و در مسیر سیم فاز قرار می گیرند، به عبارتی به صورت سری در مدارهای برق ساختمان قرار می گیرند. محل قرار گرفتن و نصب این جعبه فیوز مینیاتوری داخل واحد های مسکونی است و می توان آن را در داخل واحد، بیرون واحد و یا در نزدیکی درب واحد نصب نمود. از نکاتی که حتما باید به آن توجه نمود استفاده از کلید های FI یا محافظ جان درجعبه فیوز می باشد.

 

 فیوزهای محافظ جان

 

فیوزهای محافظ جان امروزه جایگاه خوب و پر طرفداری در میان تجهیزات ساختمانی  دارد،  این فیوز علاوه بر اضافه بار و اتصال کوتاه، می تواند از برق گرفتگی، شوک الکتریکی، جریان نشتی و افزایش ولتاژ هم از مدار شما محافظت کند و دارای دو ورودی و دو خروجی دارند. یعنی علاوه بر سیم فاز، سیم نول هم به فیوز محافظ جان وصل می شود. کلید های محافظ جان نیز همانند کلیدهای مینیاتوری می توانند در انواع جعبه فیوز مینیاتوری قرار بگیرند و در صورت وجود اضافه بار در مدار جریان برق را قطع کنند تا به سایر وسایل برقی و نیز جان افراد آسیب وارد نشود.

در انتخاب جعبه فیوز مینیاتوری یا قاب مینیاتوری حتما به نکات زیر توجه نمایید :تطبیق رنج محصول با تعداد فیوز مورد نیاز

 

درجه حفاظت جعبه IP ( مقاومت در برابر حرارت و آب و سایر عوامل محیطی)

استحکام فیزیکی محصول خصوصاً قفل و لولای درب 

سهولت نصب

مقاومت در برابر نور خورشید و تنش های محیطی روزمره

زیبایی و کاربری آسان

ابعاد و ویژگی جعبه فیوز

ویژگی‌های این محصول به موارد ذیل تقسیم می‌شود:

 

قابلیت نصب گلند نمره 16

درب همسطح با بدنه و امکان نصب راحت به دیوار

بسته بندی مناسب در کارتن 3لایه

ضخامت ورق 0.7و 1 میلیمتر(صادراتی)، قفل درجه یک ترک

دارای قاب دوم (روبند) و لیبل برچسبی

دارای شمش ارت و نول (صادراتی)

امکان تغییر ارتفاع ریل مینیاتوری (صادراتی)

مدل های داخلی 8 ، 12 ، 16 و 24 تایی در دو نوع روکار و توکار

مدل های صادراتی 12+3 ، 18+3 ، 27+3 ، 36+3 تایی توکار

استفاده از مرغوب ترین رنگ پودری الکترواستاتیک(پکا)

خط رنگ کانوایر و سیستم شستشو اسید شویی و فسفاته (به صورت اتوماتیک)



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1402 | نظرات ()