انواع کفش ایمنی
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

کفش ایمنی به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد و کارایی عالی توانسته است توجه زیادی را به سوی خود جلب کند. مهم نیست شغل شما چیست، استفاده از یک کفش مطمئن و ایمن می تواند آسیب های زیادی را مهار کند. استفاده از کفش های نامناسب با گذر زمان می تواند خطرات جدی برای شما به همراه داشته باشد. کفش غیر ایده آل نه تنها تاثیر نامطلوبی بر روی اعصاب شما دارد بلکه می تواند مهره های کمر و گردن را نیز تحت تاثیر قرار دهد. با انتخاب یک کفش درست می توانید از بسیاری از بیماری و مشکلات در امان نباشید.
امروزه شرکت های تولید کننده ی بسیاری در زمینه ی تولید کفش های ایمنی فعالیت دارند، هر کدام از آنها متناسب با استاندارد و شرایطی که در نظر دارند، هزینه ی متفاوتی را برای خرید پیشنهاد می دهند. برای خرید کفش ایمنی تاکید ما آن است که حتما مراکز معتبر و شناخته شده را در اولویت قرار دهید تا بتوانید از کیفیت آن مطمئن باشید.
به علت جلوگیری از آسیبهای احتمالی در حین انجام کار معمولا کارگران و شاغلین در حرفه های پر خطر از لباس های ایمنی استفاده می کنند. این لباس ها شامل عینک، کلاه، شلوار، دستکش و کفش ایمنی است. پوشیدن کفش های ایمنی از ضروری ترین تجهیزات در این البسه می باشد.
تجهیزات ایمنی
معمولا کارگرانی که در شغل های مختلف مشغول به فعالیت هستند برای ایمنی بیشتر و ممانعت از بروز آسیب های احتمالی به اعضا خود از تجهیزات ایمنی استفاده می نمایند. این تجهیزات بعد از این که در بعضی از مشاغل با بروز آسیب، کارگران بسیاری از فعالیت بازمانند جزء لاینفک استانداردهای پوشش برای فعالان در امور مختلف شد.

در صنایع پر خطر مانند: ذوب فلزات، شیشه گری، قطعه سازی و یا حرفه هایی مانند ساختمان سازی و یا آتش نشانی پوشش مناسب بدن یکی از ارکان مهم برای سلامتی شاغلان این مشاغل می باشد.

تجهیزات ایمنی که بنا بر نوع شغل و حرفه افراد در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند شامل اجزاء مختلفی می باشد که کفش ایمنی یکی از ضروری ترین اجزاء در این البسه می باشد.
کفش ایمنی
با احتمال آسیب دیدگی های زیادی که کارگران و شاغلان شغل های مختلف را تهدید می نماید کفش ها در انواع مختلف با طراحی ها و متریال های گوناگون تولید به بازار مصرف عرضه شد. هر نوع از این کفش ها با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد برای نوع خاصی از حرفه ها مناسب می باشد.

اما کلا تمام کفش ها باید دارای این ویژگی باشند.

محافظت و مراقبت از پاها در هنگام افتادن اشیا سنگین بر روی آن.
ممانعت از لیز خوردن افراد در محیط های روغنی و لغزنده.
ممانعت از عبور جریان الکتریکی.
جلوگیری از خستگی پاها در حین انجام کار.
عدم نفوذ رطوبت و ایجاد قارچ در پاها.
ممانعت از سوختگی در پا در محیط های داغ مانند کوره ها
کفش ایمنی یا Steel Toe boot کاربردی بسیاری دارد به استفاده از این نوع از کفش ها می توانید از ایجاد خطرات و آسیب های زیادی جلوگیری کنید. در محیط های کاری احتمال سقوط هرگونه اشیا، احتمال برق گرفتگی و حضور مواد خورنده و … بسیار زیاد است. با استفاده از کفش های ایمنی می توانید از خطر سر خوردن و لغزش جلوگیری کنید، این امر به نوبه ی خود می تواند خطرهای زیادی را مهار کند.
از اصلی ترین وظایف کفش ایمنی می توان به کارایی آن برای کار در محیط های گوناگون در برابر مواد خورنده، جریان الکتریکی و … اشاره کرد. با بکارگیری این نوع از کفش ها دیگر نگران سوختگی یا مشکلات خستگی پا نباشید. ناگفته نماند در بازار کفش های ایمنی بی کیفیت و غیر اصل توسط کلاهبرداران به فروش میرسد به همین دلیل با دقت خرید کنید. به منظور جلب رضایت کاربران عزیزمان، خدمات ویژه ای را در نظر گرفته ایم. در صورتی که به دلایلی از خرید کفش ایمنی از فروشگاه آنلاین ما راضی نباشید می توانید آن را پس داده و هزینه ی مربوط را دریافت کنید.

انواع کفش های ایمنی
همان گونه که گفته شد کفش ها در انواع مختلف جهت استفاده در امور مختلف طراحی و تولید می شود. این کفش ها با طراحی ارگونومیکی خود و متریال های مرغوب باید از پاها در برابر حوادث مختلف محافظت نمایند. در بعضی از کفش های ایمنی از فولاد در جلوی کفش استفاده شده است. این کفش ها در هنگام سقوط اجسام سنگین بر روی پاها از خطر قطع انگشتان جلوگیری می نماید. اما جنس کفهدر مشاغل مختلف متفاوت است و بسته به نوع محیط از مواد مختلفی جهت ساخت کفه پوتین ایمنی استفاده می شود.
کفش و پوتین ایمنی دارای انواع مختلفی است که هر کدام کارایی متفاوتی دارد. به همین دلیل باید قبل از خرید به طور دقیق مشخص شود که قرار است این نوع از کفش ها در چه محیطی مورد استفاده قرار گیرد. از جمله مهمترین انواع کفش ایمنی می توان موارد زیر را نام برد:

کفش ایمنی پلاستیکی
کفش ایمنی پنجه فولادی
کفش ایمنی از جنس بوتیل
کفش ایمنی کفه فلزی
کفش ایمنی با کف پایی مخصوص
کفش های ایمنی تهیه شده از پلاستیک از آسیب های احتمالی در برابر مواد شیمیایی جلوگیری می کند. از سوی دگر این نوع از کفش ها به دلیل عایق جریان برق بودن ، سخت و مقاوم هستند. بکارگیری آنها برای محیط هایی که احتمال برق گرفتگی موجود است، گزنه ی ایده آلی خواهد بود. کفش های ایمنی کفه فلزی به دلیل مقاومت و کارایی که دارند در برابر سوراخ شدن مقاوم هستند. به منظور جلوگیری از فشار و ضربه به پا می توانید کفش های ایمنی پنجه فولاد را در اولویت قرار دهید. برای کار در محیط های خورنده، کفش تولید شده از جنس بوتیل بهترین گزینه خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: