نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

در حال حاضر با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، میزان مصرف انواع سیم و کابل بسیار افزایش یافته است و می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده برای صنایع مختلف هستند.
شرکت سیم و کابل البرز الکتریک نور ( لینکو ) در سال 1383 اولین سیم و کابل خود را به تولید رساند. این سیم و کابل به دلیل تولید باکیفیت‌ترین و معتبرترین سیم و کابل به سرعت توانست جهانی شود و فروش بالایی را در بازار به خود اختصاص دهد. در حال حاضر این شرکت با صدها نیرو در حال فعالیت است تا بتواند نیاز بازار را تامین کند. تمامی سیم و کابل‌های البرز الکتریک نور بر اساس استانداردهای جهانی می‌باشد و همراه گارانتی ارائه می‌گردد.
با توجه به این مسئله، شرکت‌های زیادی در کشورمان مشاهده می‌شود که در جهت تولید انواع سیم و کابل فعالیت می‎کنند، بنابراین اگر به بازار سیم و کابل بروید، مشاهده می‌کنید که برندهای مختلفی به فروش می‌رسند.
در چنین شرایطی شاید انتخاب یک برند برتر و بهتر کمی سخت باشد اما با داشتن اطلاعات کافی راجع‌ به برندها، انتخاب برای شما راحت‌تر خواهد بود. از جمله برندهای ایرانی می‌توان سیم و کابل البرز الکتریک نور، خراسان افشار نژاد، صنایع سیم و کابل همدان، سیم و کابل مغان، سیم و کابل اختر، سیم و کابل سیمکو را نام برد.
شرکت البرز الکتریک نور از دانش مهندسان به همراه تجهیزات و دستگاه‌ها و ماشین آلات پیشرفته و به‌روز استفاده می‌کند، که از جمله عوامل تعیین کننده کیفیت هستند. اگر به دنبال کیفیت و در عین حال قیمت مناسب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که محصولات شرکت البرز الکتریک را تهیه کنید.
انواع محصولات برند البرز الکتریک نور
از جمله محصولات شرکت سیم و کابل البرز الکتریک نور عبارت‌اند از:

????کابل افشان البرز الکتریک نور

کابل‌های افشان در برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که در این میان کابل‌های افشان البرز الکتریک نور بالاترین کیفیت و ایمنی را دارد. این کابل ها در دو نوع تخت و گرد تولید می گردند و ولتاژ این کابل ها بین 300 تا 500 ولت می باشد همچنین کابل های افشان لینکو در وسایل خانگی، محیط های اداری و آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل‌ها جریان الکتریسیته را در فاصله های کوتاه انتقال می‌دهد.

????کابل تلفنی البرز الکتریک نور

کابل‌های تلفنی تولید شده در البرز الکتریک نور در اکثر خانه‌های ایرانی کاربرد دارد. میزان مرغوبیت و کیفیت این کابل‌ها اهمیت بسیاری دارد و شما می‌توانید مطمئن ترین کابل را خریداری کنید. ضخامت این کابل‌ها متنوع بوده و کاربردهای فراوانی دارد. بر روی این سیم‌ها عایق پی وی سی و مس آنیل شده قرار دارد و مقاومت و دوام بالایی در برابر رطوبت و ضربه دارد.

????کابل مفتول nyy البرز الکتریک نور

این کابل مفتول در دو ضخامت 5/0*1 و 10*1 تولید و به بازار عرضه می‌شود. تنوع این سیم بالا بوده و در ضخامت.های مختلفی در بازار موجود است. بنابراین شما می‌توانید کابل مفتول nyy را در بسیاری موارد به کار ببرید.

????کابل تخت البرز الکتریک نور

کابل تخت از دیگر سیم و کابل‌های البرز الکتریک نور به شمار می‌رود. این سیم و کابل به دلیل شکل ظاهری که دارد در مواردی از جمله کابل کنترل آسانسور، کابل ماشین آلات صنعتی و کابل بالابر و جرثقیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. استاندارد بودن و مقاومت بالای کابل تخت البرز الکتریک نور توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

????کابل کواکسیال البرز الکتریک نور

کابل کواکسیال هم محور بوده و در طول خط انتقال هیچ گونه نویزی نمی‌تواند به داخل این کابل ها نفوذ کند بنابراین در این کابل هیچ تابش و تشعشعی وجود ندارد. کابل کواکسیال البرز الکتریک نور در شبکه‌های تلفنی و تلویزیونی و آنتن‌ها به کار می‌رود. این کابل‌ها کیفیت و دوام بالایی دارند و به صورت استاندارد تولید می‌شوند.

????کابل آلومینیوم البرز الکتریک نور

کابل آلومینیومی تولید شده در لینکو در ضخامت‌های مختلفی موجود است و از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. این کابل‌ها به صورت حلقوی و متری خریداری می شود و نسبت به سایر کابل‌های مشابه قیمت مناسب تری دارند. همچنین روکش آلومینیومی موجود بر روی این کابل‌ها عمری طولانی به آن بخشیده است.

????کابل شیلد دار البرز الکتریک نور

کابل‌های شیلد دار البرز الکتریک نور به صورت بسیار پیشرفته و بر اساس استانداردهای جهانی تولید شده است. بر روی این کابل‌ها یک لایه شیلد قرار دارد که از نفوذ تداخلات و نویزها به داخل این کابل‌ها جلوگیری می‌کند. در واقع این کابل ها رسانای بسیار قدرتمند جریان‌های الکتریکی می باشند که پوشش دهنده ایده آلی به نظر می‌رسد.



:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

این روزها تمام شرکت‌های تولیدکننده سیم و کابل برند خود را بهترین می‌نامند اما چه فاکتورهایی باعث می‌شوند یک برند بهترین باشد؟ آیا تمام آن‌ها بهترین هستند؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم خیر تمام برندها بهترین نیستند و فقط عنوان بهترین را برای خود به یدک می‌کشند. فاکتورهای زیادی وجود دارند که یک برند را نام‌آور و بهترین می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها کیفیت، حضور در بازارهای بین المللی، میزان تقاضای مشتری، تجربه، میزان تولید سالانه، رضایت مشتریان از محصولات و قیمت مناسب هستند.
یک برندی که تمام این ویژگی‌ها را دارد سیم و کابل خراسان افشارنژاد است که سال‌های زیادی است توانسته به عنوان برندی نام‌آور و شناخته شده در بین تمام برندها فعالیت کند. شرکت خراسان افشار نژاد از سال 1345 در زمینه تولید سیم و کابل جزء اولین شرکت‌های تولید کننده بوده است. به همین دلیل تجربه و رضایت کافی مشتریان را در سال‌های فعالیت خود کسب کرده است. مورد دیگر کیفیت محصولات افشار نژاد است که زبان زد خاص و عام است لذا این شرکت تمام استانداردهای ملی و بین المللی را در فرآیند تولید خود رعایت می‌کند.
شرکت تولیدی خراسان افشار نژاد مجهز به آزمایشگاه‌های آکرودیته است که در این آزمایشگاه‌ها دستگاه‌های مختلف تست آزمون سیم و کابل دیده می‌شود. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان آزمون‌های الکتریکی، مکانیکی و غیر الکتریکی را انجام داد؛ بنابراین در مرغوبیت سیم و کابل‌ها شکی نیست. تولیدات برند سیم و کابل خراسان افشار نژاد کابل‌های قدرت، کابل‌های مخابراتی، کابل‌های فشار ضعیف و… هستند.
ویژگی سیم و کابل خراسان افشار نژاد
از ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات خراسان افشارنژاد، منعطف بودن بالا و مقاومت در برابر خشکی یا رطوبت زیاد است. سیم‌ها را می‌توان از چند لحاظ دسته بندی کرد. اولین مورد، جنس عایق مورد استفاده در آن‌هاست که یا پی وی سی است یا xlpe.
نوع عایق پی وی سی به دلیل مقاومت در برابر حرارت و تغییر شکل، در میان تولید کنندگان از محبوبیت بیش‌تری برخوردار است. مورد بعدی جنس ‌هادی درون کابل‌هاست که عمدتا از آلومینیوم یا مس ساخته می‌شوند. فلز مس گزینه‌ی بهتری نسبت به آلومینیوم است. گزینه‌ی بعدی هم، سایز و تعداد رشته‌های به کار رفته داخل کابل‌ها است که دامنه ی آنها از ۲ رشته تا ۷ رشته متغیر است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:
???? یک مشخصه خوب که برند سیم و کابل خراسان دارد، درجه کیفیت محصولات آن است این برند کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند.
???? قیمت سیم افشار نژاد و قیمت کابل خراسان، قیمت یک محصول نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تولیدات سیم و کابل خراسان در مقایسه با کارایی و کیفیت بالایی که دارند، با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند.
???? پیشینه برند سیم و کابل خراسان به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. این برند در طول سال‌ها توانسته با خدمات خود اعتماد مشتریان را نسبت به کارایی و کیفیت محصولاتش جلب کند.
???? در سایز و اندازه‌های مختلف بر اساس استاندارد ایران ISIRI و استاندارد بین المللی روانه بازار می‎‌شود.
این شرکت با بیش از ۴۵۰ پرسنل و ظرفیت تولید ۳۰،۰۰۰ تن در سال با زیربنای کارخانه که حدود۳۰،۰۰۰ متر مربع است، فعالیت می‌کند و بیش از ۳۰۰ نوع کالا تولید می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

تابلو برق صنعتی یکی از مهم‌ترین اجزای یک سیستم برقی پیشرفته محسوب می‌شود و دانستن درباره چیستی و چگونگی کار این دستگاه، برای تمامی افرادی که با آن سروکار دارند واجب به شمار می‌آید. شما می‌توانید با کسب اطلاعات درباره تابلو برق، در نگهداری یا حتی تعمیر آن، تصمیمات منطقی‌تر و بهتری را اتخاذ کنید. همچنین تشخیص تابلو برق استاندارد و استفاده از آن، سلامت سیستم برقی شما را حفظ کرده و در اصولی بودن فعالیت شما موثر خواهد بود. در ادامه قصد داریم تا با بررسی انواع تابلوهای برق و آنالیز کارکردهای مختلف آن‌ها، بهترین نوع تابلو برق صنعتی را برای خرید و نصب، انتخاب کنیم. اولین سوالی که بعد از شنیدن نام تابلو برق صنعتی ذهن انسان را به خود مشغول می‌کند، درباره چیستی این دستگاه است.
تابلو برق ابزاری است که از آن در راستای برقراری یک ارتباط منظم و منطقی میان اجزای سیستم برقی استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله، متصدیان را از سردرگمی در آورده و منطق خاصی را برای کار با یک شبکه برقی ایجاد می‌کند. این تابلوها به صورت محفظه‌هایی بزرگ نصب می‌گردند، عموما این محفظه‌ها فلزی هستند اما انواع کامپوزیت و پلی کربنات آن نیز در برخی موارد در سیستم‌های برقی استفاده می‌گردد. محفظه تابلو برق صنعتی می‌تواند تا حد زیادی در مقابل ضربه، رطوبت و آسیب‌های محیطی مقاومت کند. در نظر داشته باشید که انواع مختلفی از این تابلوها در بازار موجود بوده و شما باید برحسب نیاز خود، مدل مناسب را برای محل کاریتان انتخاب کنید.
دلایل مهم برای نخریدن تابلو برق بی‌کیفیت و ارزان
در صورت خرید تابلو برق از یک شرکت؛ فقط به خاطر پایین بودن قیمت آن وعدم توجه به معیارهای اصلی خرید تابلو برق، ممکن است دستگاه و تجهیزات داخلی آن دچار آسیب خطرناک و جدی شوند. علت آن الکتریکی بودن دستگاه تابلو برق است که باید مقاومت بالایی در برابر نوسان ولتاژ و جریان داشته و دارای روش‌های قطع پیشرفته‌ای باشد. موارد زیر از جمله مهم‌ترین خطرات و آسیب‌های استفاده از تابلو برق صنعتی بی‌کیفیت است:
???? اندازه‌گیری غلط جریان و ولتاژ
???? وجود خطاهای سیستمی مختلف
???? آسیب به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی که با وجود تابلو برق قابل کنترل هستند.
???? ایجاد آتش‌سوزی در دستگاه
???? آسیب به قطعات داخلی و ایجاد اضافه بار
دلایل تفاوت قیمت تابلو برق
با توجه به شرایط و نیاز خریدار، قیمت تابلو برق تنوع زیادی می‌تواند داشته باشد. موارد زیر، مهم‌ترین مسائل برای ایجاد تفاوت قیمت بین تابلو برق است.

▪ نوع توزیع برق
▪ تعداد طبقات مورد نیاز مشتری جهت استفاده از تابلو برق
▪ نوع کاربری که خریدار برای تابلو برق در نظر دارد، مثلا برای مصرف صنعتی، فنی یا خانگی.
▪ نوع توزیع برق با توجه به متغییر یا دور ثابت
▪ تجهیزات مورد نیاز برای ساختن تابلو برق
▪ کوچک یا بزرگ بودن اندازه تابلو برق
▪ نوع تک فاز یا سه فاز بودن پنل توزیع
▪ جنس تابلو برق با توجه عوامل گوناگون
▪ در نظر داشتن مدل ساده یا هوشمند تابلو برق

 



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

تابلو برق صنعتی یکی از مهم‌ترین اجزای یک سیستم برقی پیشرفته محسوب می‌شود و دانستن درباره چیستی و چگونگی کار این دستگاه، برای تمامی افرادی که با آن سروکار دارند واجب به شمار می‌آید. شما می‌توانید با کسب اطلاعات درباره تابلو برق، در نگهداری یا حتی تعمیر آن، تصمیمات منطقی‌تر و بهتری را اتخاذ کنید. همچنین تشخیص تابلو برق استاندارد و استفاده از آن، سلامت سیستم برقی شما را حفظ کرده و در اصولی بودن فعالیت شما موثر خواهد بود. در ادامه قصد داریم تا با بررسی انواع تابلوهای برق و آنالیز کارکردهای مختلف آن‌ها، بهترین نوع تابلو برق صنعتی را برای خرید و نصب، انتخاب کنیم. اولین سوالی که بعد از شنیدن نام تابلو برق صنعتی ذهن انسان را به خود مشغول می‌کند، درباره چیستی این دستگاه است.

تابلو برق ابزاری است که از آن در راستای برقراری یک ارتباط منظم و منطقی میان اجزای سیستم برقی استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله، متصدیان را از سردرگمی در آورده و منطق خاصی را برای کار با یک شبکه برقی ایجاد می‌کند. این تابلوها به صورت محفظه‌هایی بزرگ نصب می‌گردند، عموما این محفظه‌ها فلزی هستند اما انواع کامپوزیت و پلی کربنات آن نیز در برخی موارد در سیستم‌های برقی استفاده می‌گردد. محفظه تابلو برق صنعتی می‌تواند تا حد زیادی در مقابل ضربه، رطوبت و آسیب‌های محیطی مقاومت کند. در نظر داشته باشید که انواع مختلفی از این تابلوها در بازار موجود بوده و شما باید برحسب نیاز خود، مدل مناسب را برای محل کاریتان انتخاب کنید.
ولتاژ تابلو برق صنعتی
تابلو برق mv: این تابلو برق دارای ولتاژ بین ۱۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ است.
تابلو برق lv: این تابلو برق دارای ولتاژ زیر ۱۰۰۰ ولت است.
تابلو برق‌ها با توجه به دو استاندارد امریکایی و بین المللی تهیه و تولید شده است.
جهت تهیه بهترین و مناسب‌ترین تابلو برق صنعتی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید. یکی از معیار‌های مهم در انتخاب و خرید تابلو برق صنعتی قیمت تابلو صنعتی است. برند‌های اورجینال دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر تابلو‌ها است.
تابلوها برای توزیع ایمن برق در تاسیسات تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تابلو برق یکی از اجزای سیستم توزیع الکتریکی است که ضمن تأمین کننده قطع کننده مدار یا فیوز محافظ برای هر مدار در محفظه مشترک، یک منبع تغذیه برق را به مدارهای شاخه‌ای تقسیم می‌کند.
تابلوها معمولاً دارای حداکثر ولتاژ ۶۰۰ Vac / Vdc وحداکثر درجه گذرگاه ۶۰۰۰ A هستند و برای مطابقت با استاندارد UL891 و NEMA PB2 طراحی شده اند.
قیمت تابلو برق صنعتی به نوع نصب نیز بستگی دارد. برخی تابلو برق‌ها مناسب برای فضای باز هستند و برخی به صورت ایستاده نصب می‌شوند و برخی به صورت دیواری و برخی برای فضای داخلی مناسب هستند. به همین دلیل دارای جنس‌های مختلف بوده و برای موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود.
برای استعلام قیمت دقیق و بروز تابلو برق صنعتی مناسب برای فضای باز و فضای بسته می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید. برای تهیه بهترین و مناسب بترین مدل تابلو برق با ما در تماس باشید.
ویژگی تابلو برق صنعتی
قابل اطمینان

با ادامه روند اتصالات و افزایش ظرفیت ایستگاه‌های تولید به یک تابلو برق‌صنعتی معتبر نیازمند هستیم. تابلوبرق برای بهبود اعتماد به سیستم برق بکار گرفته می‌شود و در صورت ایجاد اختلال قسمت از کار افتاده را از سیستم خارج می‌کند.

امکان تشخیص قطعی

وقتی اختلالی در سیستم رخ دهد وظیفه تابلوبرق صنعتی هست اختلال را تشخیص دهد و بدون آسیب به سایر اجزا قسمتی که اختلال در آن ایجاد شده است را از سیستم حذف کند.

عملکرد سریع

وقتی خطایی در یک قسمت از سیستم خطایی رخ دهد تابلوبرق صنعتی باید سریعا آن را شناسایی و رفع کند. اگر سریع وارد عمل نشود خطا به سایر قسمت‌ها هم نفوذ می‌کند و سیستم از کار می‌افتد.

کنترل دستی

تابلو برق‌صنعتی باید کنترل دستی نیز داشته باشد تا در صورت اختلال در کنترل الکتریکی از طریق کنترل دستی آن را کنترل کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

تابلو برق صنعتی یکی از اجزای کاربردی و مهم در بسیاری از صنایع تولیدی و کارخانجات است که به منظور برقراری اتباط درست بین اجزای یک سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل نقش کلیدی که در ایجاد ایمنی در محیط کار ایفا می‌کند امروزه از تجهیزات ضروری در پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های صنعتی و… به حساب می‌آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و آشنایی با انواع آن پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.
تابلو برق صنعتی عبارت است از محفظه‌ای که تعدادی از انواع تجهیزات الکتریکی را در برگرفته است. به بیانی دیگر، نوعی دستگاه و سیستم است که به منظور کنترل و محافظت از مدارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک تابلو برق متناسب با نوع محیط و کاربری تجهیزات مختلفی اعم از کلیدهای قطع، فیوزها، مدار شکن‌ها و… را شامل می‌شود. این تابلو با توجه به عملکردی که دارد به بهترین شکل ممکن از تجهیزات مختلف در برابر جریان و نوسانات الکتریکی محافظت می‌کند. این نوع از تجهیزات به طور مستقیم به منبع انرژی وصل می‌شوند.
ولتاژ تابلو برق صنعتی
تابلو برق mv: این تابلو برق دارای ولتاژ بین ۱۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ است.
تابلو برق lv: این تابلو برق دارای ولتاژ زیر ۱۰۰۰ ولت است.
تابلو برق‌ها با توجه به دو استاندارد امریکایی و بین المللی تهیه و تولید شده است.
جهت تهیه بهترین و مناسب‌ترین تابلو برق صنعتی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید. یکی از معیار‌های مهم در انتخاب و خرید تابلو برق صنعتی قیمت تابلو صنعتی است. برند‌های اورجینال دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر تابلو‌ها است.
تابلوها برای توزیع ایمن برق در تاسیسات تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تابلو برق یکی از اجزای سیستم توزیع الکتریکی است که ضمن تأمین کننده قطع کننده مدار یا فیوز محافظ برای هر مدار در محفظه مشترک، یک منبع تغذیه برق را به مدارهای شاخه‌ای تقسیم می‌کند.
تابلوها معمولاً دارای حداکثر ولتاژ ۶۰۰ Vac / Vdc وحداکثر درجه گذرگاه ۶۰۰۰ A هستند و برای مطابقت با استاندارد UL891 و NEMA PB2 طراحی شده اند.
قیمت تابلو برق صنعتی به نوع نصب نیز بستگی دارد. برخی تابلو برق‌ها مناسب برای فضای باز هستند و برخی به صورت ایستاده نصب می‌شوند و برخی به صورت دیواری و برخی برای فضای داخلی مناسب هستند. به همین دلیل دارای جنس‌های مختلف بوده و برای موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود.
برای استعلام قیمت دقیق و بروز تابلو برق صنعتی مناسب برای فضای باز و فضای بسته می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید. برای تهیه بهترین و مناسب بترین مدل تابلو برق با ما در تماس باشید.
کاربرد تابلو برق صنعتی
تابلو برق‌های صنعتی از جمله تجهیزاتی هستند که برای نگهداری قطعات و سایر متعلقات برق صنعتی استفاده می‌شود. این تابلو‌ها وظیفه برقراری ارتباط صحیح میان اجزای سیستم را بر عهده دارند. با توجه به نوع تجهیزات پروژه می‌توان تابلو برق مورد نیاز را انتخاب و خریداری نمود.
تابلوبرق صنعتی می‌توانند به عنوان تابلو‌های اصلی استفاده شوند و وظیفه تغذیه نیرو‌های کل مجموعه را بر عهده گیرند. این تابلو‌ها دارای یک یا دو ورودی موازی هستند. برای تهیه و خرید این تابلو‌ها می‌توانید با ما در تماس باشید و مشاوره قبل از خرید دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

مجموعه سیم و کابل کاشان یکی از تولیدکنندگان توانمند و موفق در عرصه‌ی سیم و کابل است که بازه‌ی گسترده‌ای از انواع سیم و کابل را عرضه می‌کند. سیم افشان، کابل افشان کاشان، کابل افشان دو روکش، کابل زمینی، کابل خودنگهدار، سیم تخت (نایلون) کاشان، سیم ارت مفتولی، سیم آلومینیوم، کابل آلومینیوم، کابل فرمان، کابل کواکسیال، کابل ارت فولادی، کابل افشان شیلددار، کابل مخابراتی هوایی و سیم خشک، جزو محصولات شرکت سیم و کابل ابوالفضل کاشان محسوب می‌شوند.
هر کدام از این سیم و کابل‌ها کاربرد و مزایای خاص خود را دارند و در نوع خود با بالاترین استانداردها و کیفیت و البته قیمت مناسب، عرضه می‌شوند. در مورد هادی به‌کار رفته، سیم‌ها در دو نوع مسی و آلومینیومی تولید می‌شوند که سیم‌های مسی خاصیت رسانایی بیشتری دارند و در عین حال گران‌تر نیز هستند. همچنین سطح مقطع هادی سیم، تعیین کننده‌ی ظرفیت و جریان قابل تحمل سیم است و سیم‌هایی با سطح مقطع بیشتر، طبیعتا قابلیت انتقال جریان و ولتاژ بالاتری را دارند.
برای مثال در لیست قیمت سیم افشان کاشان سیم‌های ۵/۰ × ۱.۱ × ۱.۵/۲ × ۱ تا ۲۴۰ × ۱ را مشاهده می‌کنید که عدد ۱ سمت چپی به این معناست که این یک رشته سیم است و عدد دومی که از نیم تا ۲ متغیر است، سطح مقطع این سیم‌هاست که از نیم میلیمتر تا ۲۴۰ میلیمتر تولید می‌شوند و طبیعتا هر چقدر سطح مقطع بالاتر باشد، قیمت سیم نیز بیشتر است. اما موضوع دیگری که در مورد سیم و کابل‌ها اهمیت دارد، بحث عایق و روکش آن‌هاست. در واقع عایق‌ها معمولا از جنس پی وی سی یا پلی اتیلن تهیه می‌شوند و البته موارد دیگری نیز چون مواد سیلیکونی برای بخشیدن خاصیت‌هایی نظیر مقاومت در برابر سوختگی، در ساخت برخی کابل‌ها استفاده می‌شوند.
قیمت سیم و کابل کاشان
سیم ابوالفضل کاشان در انواع مختلفی تولید می‌شود. این سیم و کابل‌ها هر کدام برای استفاده در مکان‌‌هایی خاصی تولید می‌شوند. با توجه به افزایش قیمت ارز، سیم و کابل‌ها نیز از این افزایش در امان نبوده و بر قیمت آنها افزوده شده است. موارد زیادی بر قیمت سیم و کابل کاشان اثرگذار است. با توجه به مواد استفاده درون سیم و کابل‌ها هر گونه تغییر در آنها باعث تغییر سیم و کابل نیز می‌شود.
در سیم و کابل‌ها عموماً از مس یا آلومینیوم استفاده شده که قیمت مس به نسبت آلومینیوم بیشتر است. طول سیم و کابل کاشان یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر قیمت آن است. هرچه طول آنها افزایش یابد قیمت نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این قطر سیم و کابل‌ها هم بر قیمت آنها اثر گذاشته و قیمت سیم و کابل‌های قطور بیشتر است. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که قیمت بالای سیم و کابل‌ها لزوماً نشان‌دهندة کیفیت آنها نیست.
صنایع سیم و کابل ابوالفضل کاشان برای کسب رضایت مشتریان و توجه به رفاه آنها سیم‌های با کیفیتی در انواع مدل‌ها را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند. همچنین امکان سفارش و خرید سیم و کابل کاشان در مقیاس‌های بیشتر نیز وجود دارد که باعث شده صنایع بزرگ بتوانند با سهولت به آنها دسترسی داشته باشند.
شرکت سیم و کابل کاشان
شرکت کابل ابوالفضل کاشان تولیدکننده انواع سیم و کابل است که می‌توان از آن برای صنایع بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار داد. هدف این شرکت افزایش رضایت مشتریان خود است و به دنبال این هدف خدمات زیادی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

کارشناسان این شرکت مشاوره‌های لازم در خصوص انتخاب بهترین و مناسب‌ترین سیم و کابل را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. همچنین محموله‌های خریداری شده در کمترین زمان و با ارسال فوری تحویل مشتریان داده می‌شود.

کارخانه سیم و کابل ابوالفضل کاشان انواع سیم و کابل‌های اصلی را تولید و عرضه می‌کند. برای تشخیص و اطمینان از اصل بودن کابل‌های شبکه در اولین مورد باید به‌ظاهر جعبه آن توجه شود. کابل‌های تقلبی دارای جعبه‌های بی کیفیتی هستند. این در حالی است که جعبه کابل‌های اصلی از کیفیت بالایی برخوردارند.

مورد بعدی برای تشخیص اصل بودن این کابل‌ها جنس روکش آنها است. طبیعتاً کابل‌های فیک از روکش‌های با کیفیتی استفاده نمی‌کنند. اما در کابل‌های اصلی جنس روکش مرغوب بوده و این باعث می‌شود که عمر آنها برای استفاده افزایش یابد. همچنین کابل‌های اصلی با روکش مرغوب از ایمنی بالاتری برخوردار هستند. با لمس کردن روکش‌ها می‌توانید پی به جنس و اصل بودن آن ببرید. روکش‌های اصلی شکل همواری داشته و ظاهر بهتری دارند.



:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

مجموعه سیم و کابل رسانا، تقریبا تمامی طیف‌های سیم‌ها و کابل‌های انتقال جریان و حتی سیم‌های مخابراتی انتقال سیگنال و دیتا را در لیست محصولات تولیدی خود دارد. انواع سیم افشان با سطح مقطع هادی ۷۵/۰ تا ۱۶، کابل افشان دو رشته‌ای با ضخامت‌های مختلف و کابل‌های سه و چهار رشته‌ای مناسب برق سه فاز، انواع کابل کواکسیال، کابل هوایی مخابراتی، کابل زمینی مخابراتی، کابل ابزار دقیق، کابل آرمور، کابل مفتولی، کابل افشان تخت، کابل ضدحریق و کابل شبکه، جزو محصولات تولیدی شرکت سیم و کابل رسانا محسوب می‌شوند. هر کدام از این سیم و کابل‌ها کاربرد و مزایای خاص خود را دارند و در نوع خود با بالاترین درجه‌ی کیفی متریال چه از نظر هادی و چه عایق، و بر اساس استانداردها تولید و عرضه می‌شوند.
محصولات سیم و کابل رسانا
محصولات شرکت سیم و کابل رسانا با توجه به فناوری‌های روز دنیا ساخته شده است. این شرکت در این مدت کوتاه توانسته که برای کابل‌های قدرت خود با ولتاژ اسمی ۱ تا ۳ کیلو ولت گواهینامه استاندارد دریافت کند. شرکت رسانا کابل سعی کرده که برای محصولات متنوع خود سطح مقطع‌های مختلفی را تولید کند.
. با وجود این تنوع محصولات رسانا کابل تلاش کرده که همچنان کیفیت محصولات را حفظ کند و بهترین‌ها را ارائه دهد. برای تمامی محصولات این شرکت استانداردهای IMS و ISO رعایت شده است. رسانا کابل یکی از اصلی‌ترین فعالان صنعت در حوزه تولید سیم و کابل است. در ادامه برخی از محصولات این شرکت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
سیم افشان رسانا کابل
یکی دیگر از محصولات سیم و کابل رسانا که می‌توان به آن اشاره کرد سیم افشان رسانا کابل است. برای این سیم از هادی مسی آنیل شده کلاس 5 است با عایق PVC استفاده شده است. این کابل را به دو صورت قابل انعطاف و ثابت نصب می‌کنند که نوع نصب ثابت آن در دمای -30 تا +70 درجه سانتی‌گراد قابل استفاده است در صورتی که این سیم‌ها از -5 تا +70 درجه سانتی‌گراد قابل استفاده هستند.
سیم افشان رسانا در حالت نصب ثابت به صورت یک رابط در داکت زیر زمینی استفاده می‌شوند و در تابلو فرمان‌ها و ماشین آلات و مکان‌هایی که به انعطاف پذیری احتیاج دارند هم کاربرد دارند. توجه کنید که به هیچ عنوان نباید این سیم را به صورت مستقیم روی کابل‌ها و سینی کابل و حتی مخازن نصب کرد اما می‌توان آن‌ها را در زیر گچ و داخل لوله‌ها استفاده کرد.
سیم مفتولی و نیمه افشان رسانا
این دو سیم تولید شده رسانا کابل هادی از جنس مس آنیل شده دارند که از نوع کلاس ۱ برای سیم مفتولی استفاده شده است. و برای هادی سیم نیمه افشان از مس آنیل شده کلاس ۲ استفاده شده است. در واقع تحمل دمایی این دو محصول از دمای _۳۰ تا +۷۰ درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شده است. گفتنی است که به این دو مدل سیم به صورت نصب ثابت به عنوان رابط در ماشین آلات، داکت‌های زمینی، تجهیزات کنترلی، تابلوهای فرمان و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روی هادی سیم نیمه افشان و مفتولی رسانا کابل از عایق پی وی سی نوع C استفاده شده است. این عایق این امکان را برای سیم‌ها فراهم می‌کند که زیر گچ و یا داخل لوله‌ها بتوان از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در شرایط مناسب استفاده کنید.
کابل افشان رسانا کابل
کابل افشان رسانا کابل یکی از محصولات تولید شرکت سیم و کابل رسانا است که در در مدل‌های متنوعی از جمله کابل افشان سبک، کابل افشان معمولی، کابل کنترل افشان، کابل کنترل افشان شیلد دار، فشار ضعیف، قدرت، ارت، کنترل و کابل کولری طراحی شده، در بازار وجود دارد که برای هر یک از آن‌ها کاربردهای مشخصی در نظر گرفته شده است. کابل‌های افشان را با توجه به نوع و کاربرد آن‌ها در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل افشان معمولی نمونه‌ای از کابل افشان است که رسانا یا هادی آن از مس آنیل شده از نوع کلاس ۵ است که روکش آن هم معمولا از جنس پی وی سی (PVC) از نوع ST5 ساخته شده است.

در وسایل الکتریکی، ماشین آلات و لوازم خانگی از کابل‌های افشان به عنوان کابل رابط به کار می‌رود. یک نکته که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، این است که کابل‌ها به طور مستقیم در وسایل گرمایشی و پخت و پز تماس نداشته باشند. در بسیاری از صنایع با وجود انعطاف‌پذیری زیادی که در کابل افشان وجود دارد، از آن برای کاربردهای متنوع استفاده می‌شود. امکان استفاده از کابل‌های کنترل افشان در سیستم‌های نقاله، فضای آزاد و در مکان‌های دارای میدان مغناطیسی وجود ندارد و می‌توان گفت این کابل‌ها مناسب استفاده در تابلوهای فرمان هستند. به طور کلی در محیط‌هایی که به انعطاف و پیچش نیاز دارند، از این نوع محصولات به کار گرفته می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

مجموعه سیم و کابل رسانا، تقریبا تمامی طیف‌های سیم‌ها و کابل‌های انتقال جریان و حتی سیم‌های مخابراتی انتقال سیگنال و دیتا را در لیست محصولات تولیدی خود دارد. انواع سیم افشان با سطح مقطع هادی ۷۵/۰ تا ۱۶، کابل افشان دو رشته‌ای با ضخامت‌های مختلف و کابل‌های سه و چهار رشته‌ای مناسب برق سه فاز، انواع کابل کواکسیال، کابل هوایی مخابراتی، کابل زمینی مخابراتی، کابل ابزار دقیق، کابل آرمور، کابل مفتولی، کابل افشان تخت، کابل ضدحریق و کابل شبکه، جزو محصولات تولیدی شرکت سیم و کابل رسانا محسوب می‌شوند. هر کدام از این سیم و کابل‌ها کاربرد و مزایای خاص خود را دارند و در نوع خود با بالاترین درجه‌ی کیفی متریال چه از نظر هادی و چه عایق، و بر اساس استانداردها تولید و عرضه می‌شوند.
محصولات سیم و کابل رسانا
محصولات شرکت سیم و کابل رسانا با توجه به فناوری‌های روز دنیا ساخته شده است. این شرکت در این مدت کوتاه توانسته که برای کابل‌های قدرت خود با ولتاژ اسمی ۱ تا ۳ کیلو ولت گواهینامه استاندارد دریافت کند. شرکت سیم و کابل رسانا سعی کرده که برای محصولات متنوع خود سطح مقطع‌های مختلفی را تولید کند.
. با وجود این تنوع محصولات رسانا کابل تلاش کرده که همچنان کیفیت محصولات را حفظ کند و بهترین‌ها را ارائه دهد. برای تمامی محصولات این شرکت استانداردهای IMS و ISO رعایت شده است. رسانا کابل یکی از اصلی‌ترین فعالان صنعت در حوزه تولید سیم و کابل است. در ادامه برخی از محصولات این شرکت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
سیم مفتولی و نیمه افشان رسانا
این دو سیم تولید شده رسانا کابل هادی از جنس مس آنیل شده دارند که از نوع کلاس ۱ برای سیم مفتولی استفاده شده است. و برای هادی سیم نیمه افشان از مس آنیل شده کلاس ۲ استفاده شده است. در واقع تحمل دمایی این دو محصول از دمای _۳۰ تا +۷۰ درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شده است. گفتنی است که به این دو مدل سیم به صورت نصب ثابت به عنوان رابط در ماشین آلات، داکت‌های زمینی، تجهیزات کنترلی، تابلوهای فرمان و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روی هادی سیم نیمه افشان و مفتولی رسانا کابل از عایق پی وی سی نوع C استفاده شده است. این عایق این امکان را برای سیم‌ها فراهم می‌کند که زیر گچ و یا داخل لوله‌ها بتوان از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در شرایط مناسب استفاده کنید.
کابل کواکسیال رسانا
کابل کواکسیال که با نام کابل آنتن نیز شناخته می‌شود؛ نوعی کابل مسی است که به‌خاطر لایه‌ها و موارد به‌کار رفته، از تداخل سیگنال‌ها جلوگیری می‌کند و امکان انتقال جریان و دیتا را فراهم می‌کند. این کابل‌ها کاربردهایی نظیر انتقال امواج از آنتن به گیرنده تلوزیون، اتصال به دکل‌های تلفنی دارد و در گذشته نیز برای انتقال دیتا در دیتاسنترها استفاده می‌شده است.
کابل کواکسیال دارای یک سیم انتقال دیتای مسی نازک در هسته‌ی خود است که گاهی تک رشته و مفتولی و گاهی نیز شامل چند رشته‌ی تابیده شده است، اما پس از این این سیم و عایق روی آن، یک لایه مشبک و بافته شده از مس یا فلزات دیگر قرار می‌گیرد و پس از آن نیز عایق بیرونی سیم را به‌طور کامل دربرمی‌گیرد. این ساختار سبب می‌شود تا هسته‌ی اصلی، دیتا را با سرعت و بدون تداخل، منتقل کند. کابل‌های کواکسیال خود دارای ساختارهای متفاوت و البته کاربردهای متفاوتی هستند که امکان ارسال سیگنال‌ها را در فرکانس‌های متفاوت، فراهم می‌کنند. در لیست کابل‌های کواکسیال مجموعه سیم و کابل رسانا، انواع کابل‌های کواکسیال وجود دارند.



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

به طور کلی دیگ فولادی یک نوع تجهیز است که در آن گرمای ناشی از سوختن گاز و یا گازوئیل موجب انتقال حرارت به سیال درون آن می‌شود. دیگ فولادی از اقسام مختلف دیگ‌های مرسوم در موتورخانه شوفاژ است که در طی مراحل سرویس و تعمیرات یک شوفاژ خانه بسیار تاثیر دارد و در نقش یکی از اجزای مهم موتورخانه یک آپارتمان نیز شناخته می‌شود. در زمان تعیین اندازه‌ فونداسیون موتورخانه و همچنین نصب رادیاتور شوفاژ می‌بایست به شرایط دیگ فولادی و شیوه نصب لوازم مرتبط با آن توجه داشت، چرا که در به کارگیری بهینه از انواع سیستم گرمایشی بسیار تاثیرگذار است.

مطابق استانداردهای جهانی بدنه انواع مختلف دیگ‌های فولادی، کوره (محفظه احتراق) و شبکه‌ها می‌بایست از جنس فولادهای آلیاژی ویژه تولید مخازن تحت فشار و حرارت براساس استاندارد DIN 17 MN4 باشد و لوله های آتش خوار بدون درز DIN ST 35-8 را برای لوله‌ها همراه با تیوب‌های بویلر استفاده شود. ظرفیت دیگ‌های فولادی آب گرم از 5000 تا 50000000 کیلو کالری بر ساعت تولید بوده و از فناوری و دریچه انفجار به منظور ممانعت از انفجارات احتراق مشعل برخوردار است. تولید این گونه دیگ‌ها به علت ضخامتی که دارند گوناگون و متنوع است، علاوه بر این در مقابل فشار داخلی و شیر‌ها مقاومت بسیاری دارند. با نظر به اینکه در تولید دیگ‌های فولادی از مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود، بازدهی این قبیل دیگ‌ها نسبت به سایر دیگ‌ها بیشتر خواهد بود. هر میزان جنس و کیفیت این گونه دیگ‌ها مناسب‌تر باشد، بازدهی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.
مواردی که برای انتخاب دیگ فولادی باید رعایت گردد:
دیگ‌های فولادی علاوه بر ظرفیت، ابعاد و فشار کار در دو نوع “فایرتیوپ” و “واترتیوپ” نیز دسته‌بندی می‌شوند. امروزه بعضی از سازندگان برای افزایش میزان سطوح تبادل حرارت، به علت اهمیت بسیار سطوح تبادل حرارت در دیگ‌های فولادی و بخار، براساس شیوه‌ها و طرح‌های اجرایی استاندارد، سطح انتهای دیگ فولادی را نیز به منظور گردش آب و تبادل حرارت مورد استفاده قرار می‌دهند که این نوع دیگ‌ها به عقب خیس یا “Wet Back” مشهور شده‌اند. طبیعی است این قبیل دیگ‌های فولادی از لحاظ هزینه تولید و بازده تبادل حرارت از مزایا و قیمت بیشتری در مقایسه با دیگ‌های “Dry Back” برخوردار هستند. علاوه بر این ضرروی است در زمان خرید دیگ فولادی به چند نکته زیر توجه داشته باشید:
انتخاب دیگ فولادی با توجه به تعداد واحدهای مجتمع. چرا که عدم تناسب در ظرفیت حرارتی دیگ آب گرم بسته به مقدار نیاز آب گرم مجتمع، می‌تواند مشکلاتی را در عملکرد سیستم حرارت مرکزی به وجود آورد. توصیه می‌شود که با کارشناسان خبره در این زمینه مشورت نمایید. علاوه بر این در آپارتمان‌های عمومی همچون بیمارستان‌ها و… نیز می‌بایست ظرفیت مطلوب دیگ آبگرم فولادی براساس استانداردها مدنظر قرار بگیرد.
تفاوت با اهمیت ديگ آبگرم فولادي با دیگ آب داغ در مقدار تحمل فشار آن‌ها است. در حقیقت دیگ آب داغ قادر به تحمل فشار بالاتر نیز می‌باشد.
با نظر به اینکه متراژ و ابعاد درب ورودی موتورخانه آپارتمان‌ها دارای تفاوت است. پیش از خرید دیگ فولادی به این مسئله توجه داشته باشید.
بعد از انتخاب دیگ فولادی مورد نظر و پیش از حمل، در مکان نصب دیگ‌ها فنداسیون تراز شود و سیستم با ابعاد مطلوب اجرایی گردد تا بعد از حمل بتوان دیگ را به طور مستقیم بر روی فنداسیون در نظر گرفته شده در موتورخانه قرار داد.
عواملی که باعث افزایش عمر دیگ فولادی می‌گردد:
نصب تجهیز رسوب زدا بر روی لوله‌های موتورخانه‌ها: به کارگیری یک سختی‌گیر رزینی متناسب با میزان آب در گردش سیستم گرمایشی.
به منظور حفظ قابلیت بازرسی و تعمیرات دوره‌ای، تیوپ‌های صدمه دیده دیگ فولادی در طی زمان بهره برداری می‌بایست از دریچه‌های هد هول، منهول و هند هول با ابعاد متناسب خریداری شود.
برای تولید و طراحی دیگ‌های فولادی مطابق طرح‌های تایید شده می‌بایست بر اساس استانداردهای جهانی باشد.
به کارگیری متریال مطلوب، لوله‌های آتش خوار، فولادهای آلیاژی، سطح حرارتی مناسب تیوب‌ها و میزان پاس‌های دیگ فولادی آب گرم.
با نظر به میزان هوای احتراق دیگ، دودکش می‌بایست از لحاظ قطر و ارتفاع مکش دود مورد محاسبه و اجرای کامل قرار بگیرد.
تنظیم میزان شعله مشعل (آبی سوز بودن و مضاف بر این جریان طولی مستقیم که شعله دیگ آب گرم دارد)
به منظور انتخاب مشعل می‌بایست ظرفیت اندازه‌گیری شده، با ظرفیت دیگ متناسب باشد. در این شرایط ظرفیت حرارتی مشعل را دست کم 20% بیشتر از ظرفیت دیگ فولادی در نظر بگیرید.
تعمیرات دوره‌ای و بازرسی دیگ‌های فولادی، عملکرد درست شیر اطمینان، ترموستات‌ها و سطح کنترل‌ها و شیوه احتراق مشعل.



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

پکیج استخر از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در استخرهاست که برای تنظیم دمای آب متناسب با دمای هوای استخرهای سرپوشیده و یا رو باز استفاده می‌شود. این دستگاه در فصل‌های سرد آب گرم مجموعه‌های ورزشی، استخرهای تفریحی و آموزشی، سونا، سرویس بهداشتی و غیره را تأمین می‌کند. یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های تأسیسات مجموعه‌های ورزشی، تفریحی و درمانی، پکیج‌های گرمایشی استخر و جکوزی و موتورخانه‌ها هستند که ساختار آن‌ها، نوع تجهیزات و تمهیداتی که در آن‌ها به کار می‌رود و باتوجه به سر پوشیده یا رو باز بودن آن‌ها تفاوت دارد.
پکیج استخر سیستم گرمایشی متمرکز دارد و قادر است تمام نیازهای گرمایشی برای مجموعه استخر، آب جکوزی و رادیاتورهای سالن شما را تأمین کند. پکیج استخری در دو نوع مخزن‌دار و بدون مخزن دسته‌بندی می‌شوند و همچنین بر حسب نوع سوختی که مصرف می‌کنند، در دسته‌های پکیج استخری برقی، گازی، دوگانه سوز و سه‌گانه سوز وجود دارند. انرژی مصرفی نوع برقی از طریق برق تأمین می‌شود و در مکان‌هایی که دسترسی به گاز شهری فراهم نیست، بهترین انتخاب ممکن است، اما برای استخرهای کوچک استفاده می‌شوند، زیرا در مقایسه با انواع گازی قدرت گرمایش کمتری دارند.
نوع گازی بیشترین استفاده را در بین انواع پکیج استخر دارند و در ایران که انرژی گاز استفاده زیادی دارد، پرفروش و محبوب است. مدل دوگانه سوز با سوخت گاز و گازوئیل در استخرهای با ابعاد بالا کاربرد دارد؛ همچنین مدل سه‌گانه سوز به علاوه سوخت گاز و گازوئیل از نیروی برق می‌تواند به عنوان جایگزین استفاده کند.
پکیج گرمایشی استخر چیست
اگر آب استخر شما خیلی سرد باشد، پس احتمالاً در آن شنا نمی‌کنید. هیتر استخر تنها راه چاره‌ی قابل اطمینان برای رفع این مشکل است. اگر می‌خواهید نه تنها در روزهای گرم بلکه در روز های سرد از استخر لذت ببرید، بهتر است شما یک سیستم گرمایش استخر کارآمد انتخاب کنید.
بدون گرم کردن، آب استخر گرمتر از 22 درجه سانتیگراد یا شاید 25 درجه سانتیگراد در روزهای بسیار گرم نخواهد شد. شناگران دوست دارند در آب استخر که حداقل 26 درجه سانتیگراد است شنا کنند. اکثر استخرها حتی تا دمای 29 یا 30 درجه سانتی گراد گرم می‌شوند.
گرمایش استخر به شما امکان می‌دهد تا فصل شنای خود را افزایش دهید. بدون گرمایش ، فقط می توانید در ماه های تابستان ، از استخر استفاده کنید. با گرم کردن آن، در ماه‌های سرد هم قابل استفاده است. با استفاده از برخی سیستم‌ها می‌توانید در تمام طول استخری مجهز و مناسب داشته باشید. پکیج‌های گرمایشی بدون سر و صدا و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.
آب را تا دمای مورد نظر شما گرم می کنند و همیشه همان دما را حفظ می‌کنند. اگر هر روز از استخر خود برای استراحت یا ورزش استفاده می‌کنید و می خواهید فصل شنا را در ماه های سرد ادامه دهید، گرمایشی یک گزینه مناسب است.
مزایای استفاده از پکیج های گرمایشی استخر
پکیج های گرمایشی دارای مزایای بسیاری هستند. عموما این پکیج‌ها متناسب با ابعاد استخر انتخاب می‌شوند.

روش‌های بسیاری جهت گرم کردن استخر وجود دارد از جمله بخاری، پنل های خورشیدی و غیره. اما وجود مزایای پکیج های گرمایشی سبب می‌شود از این روش جهت گرم شدن آب استخر و محیط آن استفاده شود:

مصرف انرژی کاهش یافته است
مبرد سازگار با محیط زیست در بارهای کم ، نیاز به ساخت اتاق پکیج را برطرف می کند.
کوچک و قابل حمل و نقل ، با عرض کمتر از70 سانتی متر ، پکیج را می توان در هر سطح یا کف یک مرکز نصب کرد.
پکیج دارای مقاومت بسیار عالی است.
دیجیتال با هر مدل استاندارد کنترل می کند.
هزینه نگهداری کم
واحدهای اضافی و مدارهای مستقل باعث کم شدن یا کم شدن زمان کاهش خدمات اضطراری می شوند.
مبدل حرارتی سوم انحصاری که برای پیش گرم کردن آب گرم خانگی یا موارد دیگر استفاده می شود.
کابینت های عایق از جنس استنلس استیل
متشکل از اجزای “خارج از قفسه” که منجر به قطعات قابل دسترسی از عمده فروشان محلی می شود.
بدون سر و صدا است.
هیتر استخر می‌توانند از پروپیلن یا اتیلن گلیکول استفاده کند.



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

پکیج زمینی یکی از سیستم‌های گرمایشی است که برای تامین آب گرم در فصل تابستان می‌پردازد. این پکیج‌ها قابلیتی دارند که در فصل زمستان علاوه بر تامین آب گرم به گرم کردن محیط هم میپردازد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این پکیج‌ها جایگزین مناسبی برای نمونههای قدیمیهستند. پکیجهای زمینی ابعاد کوچکی دارند و فضای کمیاشغال میکنند. به همین دلیل در محیطهای کوچک قابل استفاده هستند. منبع تامین انرژی در پکیج‌های زمینی، معمولا برق، گاز یا گازوئیل است که در سه مدل: سه گانه سوز، دوگانه سوز و برقی تولید میشود. این پکیجها دارای مشعل هستند و زمانی که پکیج روشن میشود به کمک مشعل سوخت و هوا با هم ترکیب شده و در نهایت شعله روشن میگردد. پکیج زمینی در انواع مختلفی ارائه میشود که به صورت زیر است:
– پکیج زمینی مشعل خور
– پکیج زمینی بدون نیاز به مشعل
– پکیج زمینی منبع دار
اجزای پکیج زمینی شامل قطعات مختلف: پنل کنترل، شیر هواگیری، مشعل، پمپ، ترموستات، دیگ، فیلتر ضد رسوب، الکترود جرقه است. امروزه برندهای معتبر اقدام به تولید انواع پکیجهای زمینی نموده اند. از جمله برندهای معتبر پکیج زمینی میتوان به شوفاژکار، ایران رادیاتور، ایرفو اشاره نمود که مدلهای مختلفی از پکیجها را به بازار عرضه نموده اند. پکیج زمینی گازسوز در فضاهای خارجی ساختمان و ویلا و غیره قابل نصب است. این پکیجها تمامینیازهای شما را رفع میکند و با استفاده از آن نیازی به مدلهای دیگری نخواهد بود. این پکیجها روی زمین نصب و راه اندازی می شوند و هیچ گونه صدای اضافی ندارند. انتخاب و خرید این پکیجها با توجه به ابعاد و محیط اتاق انتخاب میشود و راه اندازی آن توسط تکنسین‌ها انجام می‌شود.
مزیت‌های استفاده از پکیج زمینی
استفاده از پکیج زمینی مزیت‌های بسیاری دارد که شامل موارد زیر است:
– در صورت قطعی گاز امکان کار با گازوئیل و برق را دارند.
– ابعاد و اندازه کوچکی دارند.
– دارای یک دیگ چدنی بوده که ظرفیت حرارتی حداقل ۲۸ کیلو وات و حداکثر ۱۵۰ کیلو وات هستند.
– نوسانات آب را کاهش میدهند.
– نصب سیستم گرمایشی مجزا برای هر واحد کسکونی
– مصرف سوخت پایین
– نصب و نگهداری آسان
-عدم نیاز به لوله کشی اضافی
– امکان متصل شدن به سیستم گرمایش استخری
– دارای کلید دو حالته برای تغییر کارکرد
– دارای نشان استاندارد ملی ایران
– استفاده از شیرکنترل دو مرحله‌ای
– استفاده از پمپ پراندفوس برای تامین آب گرم
– استفاده از دستگاه ضد رسوب الکترونیکی برای حفاظت از سیستم در مقابل رسوب
– دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است.

 



:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

در صنایع کابل‌سازی؛ سیم‌ و کابل‌ نسوز در انواع بسیار متنوعی بر اساس نوع کاربرد و مکان استفاده تولید می‌شوند؛ بر این اساس در زمان تهیه و خرید سیم و کابل نسوز مورد نظر؛ بایستی ضمن توجه به کاربرد و مکان استفاده؛ به عوامل متعددی از جمله میزان ولتاژ جریان، میزان حداکثری دمای کارکرد سیم، مدت زمان یا بازه بلند مدت کارکرد سیم و کابل توجه داشت.
این کابل‌ها عموما دارای انعطاف‌پذیری فوق العاده‌ایی بوده و در برابر گرما و سرمای طاقت فرسا بسیار مقاوم هستند؛ همچنین مقاومت قابل توجهی در برابر مواد شیمیایی، مواد اسیدی، الکل‌ها و مواد روغنی از خود نشان می‌دهند. از مزایای دیگر سیم و کابل نسوز می‌توان به مقاومت در برابر اشعه‌های گوناگون مثل ماورا بنفش، گاما و مادون قرمز اشاره کرد. بر همین اساس و بر پایه ویژگی‌های فوق العاده خود؛ در جهان برای استفاده در صنایع و سیستم‌های حساس و ضد حریق بسیار کاربردی هستند.
کاربرد سیم و کابل اعلام حریق
این کابل‌ها در بسیاری از سیستم‌ها منجمله سیستم‌های اعلام حریق، سیستم‌های کاشف حریق، سیستم‌های اطفاء حریق، سیستم‌های روشنایی مخصوصا روشنایی اضطراری کاربرد داشته و در بین فروشندگان و خریداران این کابل‌ها رواج یافته است.
» استفاده درکابل کشی سیستم اعلان
» استفاده در اعلام و اطفای حریق
» استفاده در سامانه‌های هشدار صوتی
» استفاده در مدارهای روشنایی اضطراری
» در ساختمان‌های مسکونی و ادارات و غیره
برای مشاهده دیگر محصولات سیم و کابل به صفحه سیم و کابل سیلیکونی مراجعه فرمایید، همچنین با مراجعه به صفحه فروشگاه تمامی محصولات پلیمر عایق اسپادانا را ملاحظه نمایید.
کابل نسوز شیلددار
به کابل‌هایی که از یک لایه محافظ داخلی برخوردار باشند کابل نسوز شیلد دار می گویند. اما شاید از خود بپرسید هدف از شیلددار کردن این کابل ها چیست؟ در پاسخ می‌گوییم که در جهت محافظت از اطلاعات جاری در کابل‌ها در مقابل تداخلات مکانیکی و الکتریکی می‌باشد. از این کابل‌ها معمولا به منظور انتقال سیگنال‌های دیجیتال و آنالوگ در صنعت مورد استفاده قرار می‌دهند.

اگر کابل‌های شیلد دار از شیلد برخوردار نباشند مادامی که در مجاورت نویز های الکتریکی یا کابل‌های پاور قرار بگیرند قادر به انتقال صحیح اطلاعات نمی‌باشند. همچنین سیگنال های دریافتی به وسیله آن‌ها از خطا برخوردار می‌باشند. اما اگر از شیلد استفاده شود می‌توان مدار انتقال در مقابل تداخلات مغناطیسی خارجی محافظت نمود. در رابطه با کاربرد کابل برق ضد حریق شیلد دار باید گفت که در جهت اتصال دستگاه‌ها در خطوط تولید مانند ماشین افزار و تجهیزات حمل و نقل مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می توانید که این کابل‌ها را به برق اصلی اتصال دهید.

نکته‌ای که باید فراموش نکنید این است که خمش مستمر کابل‌های شیلد دار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. اگر زمان به کارگیری کابل های شیلد دار نسوز به حرکت آن ها احتیاج نباشد نصب در سینی ها و کانال ها و … پیشنهاد می شود. استفاده از این کابل ها در مکان هایی که حد متعارفی از تداخل میدان مغناطیسی وجود داشته باشد توصیه می شود.

کابل نسوز شیلد دار برای استفاده در داخل ساختمان و جایی که دمای محیط بین ۵+ تا ۴۰+ درجه سانتی گراد باشد طراحی شده اند. شما می توانید که انواع کابل نسوز و کابل نسوز شیلد دار را به صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی پلیمر عایق اسپادانا خریداری نمایید.
ویژگی های مهم کابل اعلام حریق
در هر صورت سیم و کابل مقاوم باید دارای این ویژگی ها نیز باشد:

۱. کم دود باشد.

۲. بدون گاز سمی و خورنده باشد.

۳. بدون انتشار شعله باشد.

۴. قابلیت حفظ مدار در آتش سوزی و ضربات مکانیکی تا ۲۰ دقیقه را داشته باشد.

۵. همچنین باید قابلیت حفظ مدار در شرایط آتش سوزی به مدت ۱۸۰ دقیق را حتما داشته باشد.

۶. فویل و شیلد دار بودن



:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

سیم ها و کابل های زیادی توسط شرکت های مختلف تولید می شوند که هر کدام دارای روکش های خاص با جنس های مختلف هستند. در این میان یکی از پر فروش ترین این سیم ها، سیم و کابل سیلیکونی می باشند که از ویژگی های برتری نسبت به دیگر سیم ها برخوردار هستند و ما در این مقاله به معرفی این سیم ها و کابل ها می پردازیم.
انواع سیم ها و کابل های موجود در بازار دارای روکش هایی از جنس pvc و سیلیکون می باشند که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند. در این میان استفاده از انواع سیم و کابل سیلیکونی در هر موقعیتی ایمن تر می باشد چون دارای مزیت های بیشتری است. انواع سیم ها و کابل های نسوز سیلیکونی دارای روکشی از عنصر سیلیسیم می باشند. این عنصر شیمیایی شباهت زیادی به فلز دارد و از مقاومت خوبی در برابر حرارت های بالا و زیر صفر درجه برخوردار است و بهترین عایق برای سیم ها و کابل های برق محسوب می شود. سیم ها و کابل های سیلیکونی در محدوده دمایی 60- تا 300+ درجه سانتی گراد از مقاومت خوبی برخوردار هستند و می توانند انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.
ویژگی های انواع سیم و کابل سیلیکونی
یک سیم سیلیکونی می تواند دارای یک روکش و یا دو روکش باشد که روکش بالایی آن از سیلیکون می باشد. در این میان یک کابل سیلیکونی دارای چند رشته سیم است که دارای دو روکش می باشند و بعد از روکش داخلی که سیم ها را در هم تنیده است، روکش دومی از جنس سیلیکون می باشد. قابل ذکر است که عموما روکش داخلی سیم ها و کابل ها از فایبرگلاس می باشد.

مهم ترین دلیل پرفروش بودن انواع سیم ها و کابل های سیلیکونی مقاومت بالای آنها در برابر دماهای بسیار بالا می باشد. این سیم ها و کابل ها در بسیاری از کارخانه ها و صنایعی که دارای دستگاه هایی می باشند که برای کار کردن نیاز به حرارت های بالا دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها و سیم ها ضمن رساندن جریان برق به دستگاه ها از جان کارگران نیز حفاظت می کنند و احتمال ایجاد حریق و انتشار آن را به صفر می رسانند.

از ویژگی های این سیم ها می توان به مقاومت آنها در برابر شرایط جوی مختلف مانند مناطق مرطوب، خشک و کویری، ولتاژهای بالای جریان برق، نارسانایی بالا در برابر اجسام مختلف، رشد قارچ ها در آنها، کم دود بودن، غیر سمی بودن، قابلیت انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، استفاده طولانی مدت از آنها، عدم فرسایش، مواد شیمیایی، اسیدی، روغنی، نمکی و … اشاره کرد.

درست است که انواع سیم و کابل سیلیکونی آتش نمی گیرند، اما در صورت ایجاد حریق، آتش را منتقل نمی کنند و اجازه پخش آن به دیگر قسمت ها را هم نمی دهند. قابل ذکر است که این سیم ها دماهای بالای لحظه ای و مداوم مستقیم و غیر مستقیم را نیز به خوبی تحمل می کنند و آسیب نمی بینند.

گفتنی است که کابل سیلیکونی از وزن کمی برخوردار می باشند و می توان به راحتی آنها را جا به جا کرد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار داد. اما باید به این مورد اشاره کرد که انواع سیم ها و کابل های سیلیکونی بازیافت نمی شوند و قیمت آنها نیز از سیم ها و کابل های pvc بالاتر می باشد.
استاندارد کابل نسوز
باتوجه به اینکه سیم و کابل نسوز مورد استفاده در ساختمان‌ها از جمله مهم‌ترین تأسیسات ساختمان‌ها هستند، بایستی از استاندارد خاصی برخوردار بوده تا در مواقع اضطراری مثل آتش‌سوزی تا واپسین لحظه‌ها و زمان بیشتری را جهت حفظ عملکرد بهتر خود داشته باشند.

به همین جهت سیم و کابلی که ما انتخاب می‌کنیم بایستی مطابق استاندارد ملی و بین‌المللی باشد. این استانداردها ابعاد فیزیکی و شیمیایی، سایز سطح مقطع، درصد خلوص سیلیکون، میزان تحمل کشش، میزان تحمل دما و… را تعیین می‌کنند.

وجود کابل استاندارد در سیستم اعلام حریق، مخصوصاً در پروژه های بزرگ کاملاً ضروری است. چرا که در صورت وجود کابل استاندارد و با کیفیت عالی و دارای تاییدیه معتبر بین‌المللی و تا حدود زیادی خطا‌های ممکن در حین راه اندازی و بهره‌برداری را می‌کاهند، بنابراین نباید از کیفیت و استاندارد کابل ضد حریق غافل شد.

از جمله مراجع بین‌المللی گرد‌آورنده کابل ضد حریقIEC, EN, BS, VDE ، اشاره کرد، استاندارد ملی ایران معروف به ISIRI است. بنابراین، هر کدام از این کابل‌های استاندارد بایستی درجه حرارت خاصی را در مقابل عملکرد خود محتمل شوند.

کابل‌های ضد حریق به دو دسته Standard و Enhanced تقسیم می‌شوند. هر کدام از این کابل‌ها در جایگاه خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از کابل‌های Standard در تمامی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار میگیرند و کابل های Enhanced در مواردی که به مقاومت بیشتری برای کابل نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متأسفانه تاکنون آزمایشگاه ملی در رابطه با آزمون مقاومت کابل در مواقع حریق تاسیس نشده است. بنابراین مجبور به تاییدیه آزمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر، از جمله LPCB وUL هستیم که استاندارد کابل ضد حریق را تایید می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

در سیستم‌های قدرت، از مقره الکتریکی (Electrical Insulator) برای جلوگیری از گذر جریان‌های ناخواسته به زمین استفاده می‌شود. مقره نقش مهمی در سیستم‌های الکتریکی ایفا می‌کند. در حقیقت، مقره یک مسیر بسیار مقاومتی است که عملاً جریانی از آن عبور نمی‌کند. در سیستم انتقال و توزیع، هادی‌های هوایی عموماً روی دکل‌ها یا تیرها قرار می‌گیرند. دکل‌ها و تیرها، هر دو، به طور مناسب زمین می‌شوند. بنابراین، مقره باید بین دکل یا تیر و هادی‌های حامل جریان قرار گیرد تا از عبور جریان هادی‌ها به زمین (از طریق بدنه دکل‌ها یا تیرها) جلوگیری شود. در واقع، برای نگه داشتن هادی‌های الکتریکی فشارقوی که دارای ولتاژ‌های بسیار بزرگی هستند از مقره‌های فشار قوی استفاده می‌شود.
مقره‌ها دو وظیفه مهم برعهده دارند:
وظیفه مکانیکی: مقره‌ها دارای استقامت مکانیکی بوده و قادرند بارها و نیروهای مکانیکی را تحمل کنند.
وظیفه الکتریکی: مقره‌ها می‌توانند ولتاژهای بزرگ کاری و نیز ولتاژ های ضربه و رعد و برق را تحمل کنند؛ به طوری که در بدترین شرایط رطوبت، باران و آلودگی و بروز صاعقه با ولتاژ های بالا، دچار شکست الکتریکی نمی‌شوند.
مقره‌های فشارقوی باید ویژگی‌هایی از قبیل استقامت الکتریکی و مکانیکی بالا، نداشتن ناخالصی و حفره‌های داخلی، استقامت در برابر تغییرات درجه حرارت و عدم تغییر شکل، ضریب اطمینان بالا، ضریب تلفات عایقی کم و مقاومت در برابر نفوذ آب و آلودگی‌ها داشته باشند.
شکست الکتریکی مقره ممکن است در اثر تخلیه الکتریکی در هوای اطراف مقره، تخلیه الکتریکی سطحی از طریق گرد و غبار و یا تخلیه الکتریکی از داخل مقره ایجاد شود. عجیب نیست اگر گفته شود که ضریب اطمینان سیستم‌های قدرت، به ضریب اطمینان مقره‌ها و کیفیت آن‌ها بستگی دارد. علت اصلی خرابی مقره‌های هوایی، تخلیه الکتریکی است که بین خط و زمین در شرایط غیرعادی ولتاژ سیستم رخ می‌دهد. در طول تخلیه الکتریکی، گرمای زیاد ناشی از قوس الکتریکی، سبب سوراخ شدن بدنه مقره می‌شود. با توجه به این پدیده، موادی که در مقره‌ها به کار می‌روند باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند.
موادی که برای اهداف عایقی به کار می‌روند، ماده عایق‌کننده نامیده می‌شوند. برای آنکه از این ماده‌ها به صورت بهینه استفاده کنیم، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند که عبارتند از:
از نظر مکانیکی به اندازه کافی قوی باشند تا تنش و وزن هادی را تحمل کنند.
برای مقاومت در برابر فشارهای ولتاژ در سیستم ولتاژ قوی باید از قدرت دی الکتریک بسیار بالایی برخوردار باشند.
برای جلوگیری از نشت جریان در زمین، باید از مقاومت عایق بالایی برخوردار باشد.
خصوصیات فیزیکی و الکتریکی آن‌ها باید کمترین تأثیرپذیری را از تغییرات دما داشته باشد.
هر واحد یا بشقاب از مقره برای ولتاژ پایین (معمولاً ۱۱ کیلوولت) طراحی می‌شود. بسته به ولتاژ کاری، تعداد بشقاب‌های مطلوب را می‌توان با یکدیگر سری کرد. آسیب‌دیدگی هر کدام از بشقاب‌ها منجر به آسیب دیدن کل رشته نخواهد شد، زیرا می‌توان بشقاب آسیب دیده را جایگزین کرد.
چند مورد از اصطلاحات مربوط به مقره‌ها به شرح زیر است:
خط فراری (فاصله خزش) یا مسیر خزشی: کوتاه‌ترین مسیر روی سطح مقره که ارتباط هادی را با بدنه برقرار می‌کند.
شکست الکتریکی در مقره‌ها: تخلیه بین هادی و بدنه از طریق هدایت سطحی (به علت کثیف بودن، آلودگی و مرطوب بودن) شکست الکتریکی نام دارد.
ولتاژ شکست مقره: مقدار ولتاژی است که باعث شکست در مقره خواهد شد.
انواع مقره ها از نظر کاربرد
انواع مقره‌ها از نظر کاربرد، عبارتند از: مقره‌های اتکایی برای عایق‌کاری باس بارها در پست‌های برق و تابلوها، مقره‌های عبوری یا بوشینگ‌ها برای عبور باس بارها، از دیواره ها یا بدنه تجهیزات الکتریکی نظیر ترانسفورماتورها، کلیدها، خازن‌ها، مقره‌های مهار و مقره‌های کششی.
مقره اتکایی
مقره‌های اتکایی به صورت استوانه‌هایی بلند هستند که فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌هایی روی سطح استوانه دارند و از نظر ساخت می‌توانند به صورت توپر و توخالی باشند. نوع توپر این مقره دارای استقامت مکانیکی و الکتریکی بیشتری در مقابل سوراخ شدن است. امروزه مقره‌های پُست بیشتر به صورت توپر ساخته می‌شوند. از نوع توخالی در مواردی استفاده می‌شود که مقره باید نیروی مکانیکی بیشتری تحمل کند. البته برای افزایش استقامت الکتریکی مقره اتکایی، آن را با گاز خشک ازت پر می‌کنند.
در پست‌های فشار قوی، این مقره‌ها برای نگهداری شین‌های فشار قوی بر روی پایه‌های بتنی به کار می‌روند و شین‌های فشار قوی روی شیار بالایی مقره بسته می‌شوند. از این مقره‌ها همچنین در تابلوهای فشار قوی استفاده می‌شود. شمش‌های فشار قوی داخل تابلو از مقابل این مقره‌ها عبور می‌کنند و به مقره بسته می‌شوند و یا شمش‌ها روی مقره قرار می‌گیرند.
مقره عبوری
مقره‌های عبوری برای سرهای خروجی و ورودی دستگاه‌های فشار قوی و برای جلوگیری از ایجاد جرقه بین خط عبوری و بدنه دستگاه استفاده می‌شوند. این نوع مقره‌ها به صورت لایه‌های استوانه‌ای به کار می‌روند. با توجه به محیط کاری، شکل مقره‌های عبوری متفاوت است. معمولاً فضای داخل این استوانه‌های عایقی، توسط گازها یا مایع‌های عایق پر می‌شود.
مقره کششی
مقره‌های کششی در برج‌های کششی، به صورت زنجیره مقره‌ای، وظیفه اتصال هادی به برج را بر عهده دارند. این زنجیره مقره‌ها می‌توانند به صورت دوتایی یا سه‌تایی و یا بیشتر مورد استفاده قرار گیرند که انتخاب آن‌ها به تعداد هادی‌های هر فاز و همچنین شرایط بارگذاری و نوع مقره بستگی دارد.
از مقره‌های کششی در پایه‌های ابتدا و انتهایی خطوط انتقال، توزیع و در پایه‌هایی که در مسیر خط از حالت مستقیم خارج شده و یا نسبت به افق زاویه پیدا می‌کنند، استفاده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

در سیستم‌های قدرت، از مقره الکتریکی (Electrical Insulator) برای جلوگیری از گذر جریان‌های ناخواسته به زمین استفاده می‌شود. مقره نقش مهمی در سیستم‌های الکتریکی ایفا می‌کند. در حقیقت، مقره یک مسیر بسیار مقاومتی است که عملاً جریانی از آن عبور نمی‌کند. در سیستم انتقال و توزیع، هادی‌های هوایی عموماً روی دکل‌ها یا تیرها قرار می‌گیرند. دکل‌ها و تیرها، هر دو، به طور مناسب زمین می‌شوند. بنابراین، مقره باید بین دکل یا تیر و هادی‌های حامل جریان قرار گیرد تا از عبور جریان هادی‌ها به زمین (از طریق بدنه دکل‌ها یا تیرها) جلوگیری شود. در واقع، برای نگه داشتن هادی‌های الكتريكی فشارقوی که دارای ولتاژ‌های بسیار بزرگی هستند از مقره‌های فشار قوی استفاده می‌شود.
مقره‌ها دو وظيفه مهم برعهده دارند:
وظیفه مکانیکی: مقره‌ها دارای استقامت مکانیکی بوده و قادرند بارها و نیروهای مکانیکی را تحمل کنند.
وظیفه الکتریکی: مقره‌ها می‌توانند ولتاژهای بزرگ كاری و نيز ولتاژ های ضربه و رعد و برق را تحمل کنند؛ به طوری که در بدترین شرایط رطوبت، باران و آلودگی و بروز صاعقه با ولتاژ های بالا، دچار شکست الکتریکی نمی‌شوند.
انواع مقره ها از نظر جنس
مقره‌هایی که در معرض هوای آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس چینی، شیشه و اخیراً مواد کامپوزیت هستند. در ادامه، این مقره‌ها را معرفی خواهیم کرد.
مقره چینی
امروزه، چینی Porcelainپرکاربردترین ماده مورد استفاده برای مقره‌های هوایی است. چینی از جنس آلومینیوم سیلیکات Aluminium Silicateاست. آلومینیوم سیلیکات با کاسولن پلاستیکی، فلدسپار و کوارتز مخلوط می‌شود تا ماده عایق پرسلن سخت و چینی لعاب‌دار به دست آید. سطح چینی باید به اندازه کافی لعاب‌دار و صیقلی باشد تا آب روی آن نماند و به آن نفوذ نکند. چینی همچنین باید از تخلخل عاری باشد، زیرا تخلخل عامل اصلی کاهش خاصیت دی الکتریک آن است. علاوه بر این، چینی باید از هرگونه ناخالصی و حباب هوا که می‌تواند بر خاصیت عایق تأثیر بگذارد، عاری باشد. شکل زیر یک مقره چینی را نشان می‌دهد.
از معايب مقره‌های چینی می‌توان به به وجود آمدن ترک‌های ريز در آن‌ها و در نتيجه، كاهش مقاومت در برابر ولتاژهای ضربه اشاره کرد.
مقره شیشه‌ای
مقره‌های شیشه‌ای را از مخلوطی از آهک و پودر کوارتز ذوب شده که به طور ناگهانی سرد و قالب‌ریزی شود، می‌سازند. امروزه مقره‌های شیشه‌ای نیز مورد استقبال قرار گرفته‌اند و در خطوط انتقال و توزیع به کار می‌روند. در این مقره‌ها، از شیشه‌های سخت آنیل برای عایق استفاده می‌شود. مقره شیشه‌ای مزیت‌هایی نسبت به مقره چینی معمولی دارد که عبارتند از:
قدرت دی الکتریکی بالایی در مقایسه با چینی دارد.
مقاومت آن بسیار بالا است.
ضریب انبساط حرارتی کمی دارد.
از استحکام کششی بالاتری نسبت به عایق چینی برخوردار است.
از آنجایی که ماهیت آن شفاف است، در شرایط تابش نور خورشید به اندازه چینی گرم نمی‌شود.
به دلیل شفافیت شیشه، ناخالصی‌ها و حباب‌های هوای داخل آن به راحتی در داخل بدنه قابل تشخیص هستند.
شیشه طول عمر بسیار بالایی دارد، زیرا خصوصیات مکانیکی و الکتریکی آن با گذشت زمان تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.
شیشه ارزان‌تر از چینی است.
در مقره‌های شیشه‌ای، استقامت الکتریکی بین 140 تا 500 كيلوولت بر سانتی‌متر است. همچنین، استقامت مکانیکی فشاری و مکانیکی کششی آن‌ها، به ترتیب، 1٫5 و ۲ برابر مقره‌های چینی است. از طرفی، استقامت مکانیکی خمشی مقره‌های شیشه‌ای تقریباً برابر با مقره‌های چینی (كمی كمتر) است.

از مزایای مقره‌های شیشه‌ای می‌توان به ضریب انبساط حرارتی بسیار کم اشاره کرد که در نتیجه، تغییرات شکل آن‌ها در اثر افزایش درجه حرارت بسیار کم است. مقره‌های شیشه‌ای قبل از بروز ترک کاملاً خرد می‌شوند و از این رو به راحتی می‌توان مقره‌های معیوب را پیدا کرد. برخلاف مقره‌های چینی، در هنگام ساخت مقره‌های شیشه‌ای، حفره به وجود نمی‌آید و یا اگر حفره‌ای هم باشد قابل مشاهده است.
معایب مقره‌های شیشه‌ای نیز به شرح زیر است:
رطوبت می‌تواند به راحتی روی سطح شیشه متراکم شود و از این رو، گرد و غبار هوا روی سطح شیشه قرار گیرد که خود موجب ایجاد مسیر جریان نشتی می‌شود.
برای شیشه‌هایی با ولتاژ‌ بالاتر، نمی‌توان شکل‌های نامنظمی را قالب‌گیری کرد، زیرا به دلیل سرمایش نامنظم، کرنش‌های ناشی از سرمایش داخلی رخ خواهد داد.
مقره‌های شیشه‌ای گرد و خاک بیشتری را به خود جذب می‌کنند.
مقره کامپوزیتی
مقره‌های کامپوزیتی ترکیبی از مواد پلیمری بوده و در برابر اشعه فرابنفش خورشید مقاوم هستند. این مقره‌ها به علت خواص الکتریکی و مکانیکی بسیار خوب، در حال جایگزین شدن به جای مقره‌های چینی و شیشه هستند. مقره‌های کامپوزیتی بسیار سبک هستند و برخلاف چینی و شیشیه، قابل شکستن نیستند و از این رو استحکام مکانیکی بسیار خوبی دارند. همچنین، به دلیل بالاتر بودن جریان نشتی در مناطق آلوده، برای استفاده در این مناطق بسیار مفید بوده و نیازی به شست‌وشو و تمیز کردن آن‌ها نیست.
مقره‌های رزینی به طور عمده از ترکیبات بی سفنل و اپی کلروهیدرین ساخته می‌شوند. برای سخت‌تر شدن ترکیب مذکور، معمولاً مواد اضافی مانند کوارتز نیز اضافه می‌شود. این نوع مقره‌ها به دلیل نداشتن مقاومت در برابر اشعه فرابنفش خورشید، در فضای آزاد قابل استفاده نیستند و فقط در فضاهای داخلی به کار می‌روند.
مقره پلیمری نیز دو بخش دارند: یکی هسته که از جنس رزین اپوکسی تقویت شده با فیبر شیشه‌ای است و دیگری لاستیک سیلیکونی یا اتیلن پروپیلن داین مونومر EPDM که پوسته را می‌سازد. از آنجایی که مقره پلیمری از دو قسمت هسته و هوا ساخته شده است، مقره کامپوزیتی نامیده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

انواع و اقسام محصولات الکتریکی در بازار پخش کابل و سیم تهران با تنوع بسیار بالا موجود هستند. برای خرید انواع کابل و سیم برق انتخاب‌های زیادی از جمله کابل مفتولی، کابل افشان کابل فشار ضعیف، کابل فشار قوی، کابل کواکسیال، کابل شیلد‌دار و کابل آلومینیوم و… وجود دارد. سیم و کابل تهران مرغوب‌ترین محصولات را با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی و ملی در دسترس مشتریان قرار می‌دهد و شعار «کیفیت حق مشتری است» را هدف خود قرار داده و همواره برای به دست آوردن اعتماد و رضایت مشتریان، در تلاش است. خرید برای کسانی که ساکن شهر تهران هستند، به راحتی قابل انجام است. بازار لاله زار مدت زیادی است که محصولات کابل برق را با قیمت بسیار مناسبی در سطح کشور پخش می‌کند و با عرضه آن‌ها به مشتریان هزینه‌های اجرای پروژه‌ها را برای آن‌ها کاهش می‌دهد. بازار فروش سیم و کابل لاله‌ زار در شهر تهران، هدف‌های متنوعی را در نظر دارند که در واقع گروه‌های کوچک و بزرگی از مشتریان را شامل می‌شوند. پیمانکارانی که سیم و کابل برق مورد نیاز پروژه‌های ساختمانی را تهیه می‌کنند و همچنین مصرف کنندگان نهایی که با مراجعه به فروشگاه‌های فروش کابل برق برای خرید اقدام می‌کنند، نیز از مشتریان کابل و سیم هستند.
قیمت سیم و کابل
مواردی مثل محدوده ولتاژ، تعداد رشته، سطح مقطع کابل، نوع هادی، جنس هادی، کابل برق سه فاز، نوع روکش از جمله نکاتی هستند که تاثیر زیادی در انتخاب یک کابل مناسب دارند و همچنین روی قیمت کابل برق نیز موثر هستند. در واقع وزن هادی، ضخامت کابل و متراژ هر چقدر بیشتر شود، قیمت سیم و کابل هم افزایش پیدا می‌کند. یکی از مواردی که مهندسین برق به آن نیاز دارند، قیمت سیم و کابل برق است که باید به طور پیوسته به آپدیت و به روز آن دسترسی یابند. چون کابل و سیم در صنعت برق از تجهیزات اصلی به حساب می‌آیند و در شبکه‌های برق و ساختمان‌ها ستون و پایه اصلی هستند.
فروش سیم و کابل ارزان از کارخانه
یکی از دغدغه اصلی خریداران، خرید کابل و سیم برق ارزان قیمت است و این مورد با پخش عمده کابل برق در سطح کشور برطرف خواهد شد. بازار خرید، فروش و پخش سیم و کابل تهران لاله زار تهران محصولات را با پایین‌ترین قیمت و یا حتی پایین‌تر از خرید جزئی و با قیمت کارخانه در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در فروشگاه‌های اینترنتی که نمایندگی این بازار را بر عهده دارند، فروش سیم و کابل برق ارزان از کارخانه را در اولویت قرار می‌دهند. ویژگی‌ها و نکات مهمی در خرید کابل و سیم وجود دارد که در این زمینه افراد باید آگاهی‌های لازم را داشته باشند. تولیدکنندگان، فروشندگان، فروشگاه‌های اینترنتی یا فعالان در زمینه فروش کابل و سیم ایرانی یا خارجی اطلاعات مورد نیاز را به افراد ارائه می‌دهند. در حال حاضر فروش سیم و کابل برق ارزان از کارخانه در فروشگاه‌های اینترنتی زیادی انجام می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

کابل برق آلومینیومی ، یکی از انواع کابل است که به دلیل خواص رسانایی خود از سایر سیم و کابل ها متمایز می شود. این رسانا با توجه به خواص الکتریکی و مکانیکی و قیمت آن نسبت به سیم مسی، یک ماده رسانای جایگزین محسوب می شود.
دو آلیاژ مس و آلومینیوم هم به خوبی شکل پذیر هستند و هم در برابر زنگ زدگی و به تبع آن خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. هر چند که هر یک از آن ها خواص متفاوتی دارد که هر یک را برای کاربری خاصی مناسب می کند.
البته به جزاین دو فلز، یک آلیاژ دیگر هم وجود دارد که از این دو رساناتر است و آن هم فلز نقره است. اما به دلیل قیمت بسیار بالا از این فلز در صنعت برق کشی استفاده نمی کنند. شاید یکی از دلایل اصلی که باعث فروش کابل آلومینیومی به شکل قابل توجهی شده است، همین قیمت مناسب آن نسبت به سایر آلیاژهای با خاصیت رسانایی بالا باشد.
تفاوت های کابل برق آلومینیومی با کابل مسی
آلومینیوم به وفور در دسترس است و جایگزین ارزان تری برای مس به عنوان یک هادی محسوب می شود. از طرفی تقاضا به طور مداوم برای مس متغیر است؛ زیرا این آلیاژ مدام نوسان قیمت دارد. این در حالی است که خرید کابل آلومینیوم همیشه پایدارتر از مس بوده است.
شاید یک نکته باعث شود بسیاری از افراد از خرید کابل آلومینیوم ، صرف نظر کنند و آن هم توانایی رسانایی کمتر آن نسبت به فلز مس باشد. این قدرت فقط 61 درصد از کل توان مس برای انتقال الکتریسیته را در بر دارد، این یعنی مقاومت بیشتری دارد که چندان برای یک هادی مناسب نیست.
اما از طرف دیگر وزن سبک این آلیاژ در یک حجم مشخص نسبت به مس است که کار را بسیار راحت تر می کند. در اصل آلومینیوم حدود سه برابر از مس سبک تر است، پس می توان انتظار داشت که فروش کابل آلومینیومی لاله زار و سایر نقاط کشور، در بسیاری از مواقع بیش از مس باشد.
تفاوت در رسانایی این دو آلیاژ به این معناست که کابل آلومینیومی باید بزرگ تر از مس باشد تا بتواند به همان میزان هادی مسی الکتریسیته را منتقل کند، در حالت عادی افزایش ضخامت کابل باید منجر به افزایش وزن کابل شود که این اصلا استاندارد نیست، اما در کابل آلومینیومی به دلیل وزن بسیار سبکی که نسب به مس دارد، این مشکل حل شده است.
نکته مورد توجه دیگر استحکام کششی است. مس حدود دو برابر آلومینیوم استحکام کششی دارد، اما با توجه به بزرگتر بودن سیم و وزن سبک آلومینیوم، معمولا این آلیاژ به این میزان سطح کششی نیاز ندارد. از طرفی گفته می شود که مس از نظر حرارتی رسانایی بهتر از آلومینیوم دارد که این خاصیت هم هنگامی که اندازه رسانا آلومینیوم بزرگ تر شود، تفاوت چندانی بین این دو ایجاد نمی کند. مقایسه کنید.
کابل های آلومینیومی خودنگهدار
این دسته از کابل ها، همان نمونه هایی هستند که روی دکل و پایه برق مشاهده می کنیم، با این ویژگی که به وسیله یک عایق محافظتی پوشیده شده اند. کابل های خودنگهدار در دو دسته کابل فشار ضعیف و کابل فشار متوسط قرار می گیرند.

کابل نوع ضعیف به صورت دو، سه، پنج و شش رشته موجود هستند. در حالی که کابل خودنگهدار فشار متوسط از یک تک رشته سیم و سه رشته سیم پیچیده به دور آن تشکیل شده است. هر سه این کابل ها از نظر سطح مقطع با یکدیگر متفاوت هستند.

استفاده از این نوع کابل مزایای متعددی را به دنبال دارد که از جمله آن می توانیم به کاهش درصد انشعاب گیری غیر مجاز برق، هزینه نصب ارزان و نیاز به نگهداری کم، بالا رفتن سطح ایمنی، کاهش خطر تلفات، کاهش سطح ارتعاشات، کاهش اضافه ولتاژ ناشی از برخورد رعد و برق اشاره کنیم. این موارد تنها بخش کوچکی از مزایای کابل آلومینیومی خودنگهدار هستند.
کابل برق آلومینیومی هوایی
کابل های هوایی نیز از جمله کابل هایی هستند که معمولا آلیاژ رسانا آن ها از جنس آلومینیوم است. این کابل را می توان بر اساس کاربری به دو شکل بدون روکش یا لخت و با روکش مثل کابل خودنگهدار مورد استفاده قرار داد.

این کابل ها برای ولتاژهای ضعیف و متوسط کارایی دارند. کابل های هوایی آلومینیومی در سه نوع مختلف با اسامی AAC، ACSR و AAAC در بازار موجود هستند. کابل هوایی AAC از هادی آلومینیومی رشته ای آنیل نشده ساخته می شود. در مقابل کابل هوایی ACSR از نوعی هادی ساخته شده که ترکیبی از آلومینیوم و فولاد است.

فولاد در قسمت میانی این کابل برای بالا بردن قدرت مکانیکی کابل مورد استفاده قرار گرفته است و آلومینیوم به دور آن تابیده است.
کابل هوایی AAAC نیز از هادی آلومینیومی ساخته شده است، با این تفاوت که سیم میانی کابل دارای سطح مقطع گرد است و آلیاژ به شکل تک یا چند لایه به دور این سیم پیچیده شده است.
کابل آلومینیومی زمینی
کابل های زمینی که جنس هادی آن ها آلومینیومی است، در انواع مختلف کابل های قدرت فشار ضعیف، کابل های قدرت فشار متوسط، کابل های قدرت فشار قوی و فوق فشار قوی توسط کارخانجات مختلف تولید می شوند.

کابل های فشارضعیف آلومینیومی با ولتاژ 1000/600 ولت در تعداد سیم های 1 تا 5 و سطح مقطع 10 تا 500 mm ساخته می شوند. کابل فشار متوسط در ولتاژهای 6/3 تا 30/18 تولید می شود. سطح مقطع این کابل ها از 25 تا 800 mm متغیر خواهد بود.

اما کابل های فشار قوی و فوق فشار قوی نیز در ولتاژهای بالاتر و سطح مقطع 2000 mm به صورت تک یا چند رشته تولید و به فروش می رسند.



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

جریان الکتریسته از طریق سیم و کابل منتقل می‌گردد تا ما عملا بتوانیم از آن در زندگی روزمره خود استفاده نماییم. کابل انتقال دهنده به لحاظ هادی بودن به دو دسته مسی و آلومینیومی تقسیم می‌شود که در این مطلب قصد داریم در مورد کابل آلومینیوم صحبت نماییم. هر کابل از سه بخش غلاف، پوشش عایق الکتریکی و همچنین رسانا یا همان هادی تشکیل شده است. رسانا می‌تواند از دو متریال آلومینیوم و یا مس باشد. چرا که این دو جنس به دلیل رسانایی و سطح مقطع مطلوب به راحتی می‌توانند جریان را عبور دهند. بدین ترتیب کابل آلومینیومی، به عنوان یک هادی الکتریکی وظیفه انتقال جریان برق از یک نقطه به نقطه دیگر را بر عهده دارد.
شاید برای عده‌ای قدری عجیب باشد، که از کابل آلومینیوم هم به عنوان یک هادی الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید بگوییم که در زمان‌های گذشته کابل‌های مسی وظیفه انتقال جریان الکتریسته را بر عهده داشتند، اما به دلیل این که قیمت و وزن بالایی دارند، امروزه کابل آلومینیومی نیز به طور گسترده‌ای در این راستا استفاده می‌شود. این نوع از کابل‌ها به دلیل برخورداری از قیمتی مناسب و همچنین داشتن وزنی سبک‌تر جایگزینی کاربردی برای کابل‌های مسی به حساب می‌آیند. همچنین این متریال میزان رسانایی قابل توجهی دارند، از این رو به خوبی می‌توانند جریان برق را عبور دهند.
کاربرد کابل آلومینیومی
پس از جنگ جهانی دوم به طور چشمگیری استفاده از این کابل گسترش یافت به طوری که امروزه شرکت‌ها بیشتر تمایل دارند از آن برای ساخت و تولید خطوط برق، به ویژه در خطوط فشار ضعیف استفاده کنند.
اول صرفه اقتصادی قابل توجه این نوع کابل‌ها در مقایسه با دیگر کابل‌ها یعنی ارزان‌تر بودن آن و دوم‌رسانایی بیشتر این کابل باعث انتقال بیشتر برق از طریق زیر ساخت‌های مشابه می‌شود. آلیاژ‌های آلومینیوم به طور عمده در ساخت قطعات میکروالکترونیکی و الکترونیکی و طور ویژه خازن‌ها به کار ‌می‌روند. بعضی کشور‌ها حتی برای ستون‌های خطوط برق از آلومینیوم استفاده می‌کنند.
در تولید ترانسفورماتور و موتور‌های ولتاژ به صورت وسیعی از آلومینیوم استفاده می‌کنند و تولید آنتنها خصوصاً آنتن تلویزیون با استفاده از این کابل است.
در شبکه آب و برق از کابل و سیم آلومینیوم برای انتقال و توزیع برق استفاده می‌شود و از دیگر استفاده‌هایی که انواع آن دارد، در سیم‌کشی ساختمان‌های مسکونی، سیم‌کشی برخی هواپیما‌ها، توزیع برق در خطوط محلی است.
مشخصات کابل آلومینیوم
از بهترین و مناسب‌ترین کابل‌های موجود کابل آلومینیوم است که تصور برخی بر این است که این کابل مقاومت زیادی دارد و آن را جایگزین خوبی برای کابل مسی نمی‌بینند؛ و می‌گویند افت ولتاژ در دمای زیاد باعث ایجاد مشکل در عملکرد کابل می‌شود کاملاً اشتباه است. در حقیقت دو کابل مسی و آلومینیوم عملکردی کاملاً مشابه دارند و از هر دوی آن‌ها در انتقال و توزیع برق کاربرد دارند. این نوع کابل‌ها یعنی نوع آلومینیومی از یک روکش هادی تشکیل شده‌اند که جنس آن از فلز آلومینیوم است؛ که به دلیل مقاومتی که در مقایسه با کابل مس دارد، جریان الکتریکی را به راحتی از خود عبور می‌دهد.

ویژگی خوب دیگری که دارد وزن کم آن است که می‌توان به راحتی آن را نصب کرد و با خاطری جمع در مکان‌های زیادی از آن می‌توان استفاده کرد که به طور مثال می‌توان به نصب آن در تیر برق اشاره کرد. برای به دست آوردن وزن و اندازه کابل برق آلومینیومی باید سایز مقطع کابل را در ۰. ۲۷ ضرب کنید و آنچه که به دست آمد وزن کابل در هر متر است. NA حروف اختصاری هک شده‌ای است که نشان این نوع کابل‌ها است. حرف N نشان استاندارد آن است که تعیین شده بر اساس استاندارد VDE DIN است و حرف A نشان‌دهنده جنس هادی آلومینیومی که مخفف دو کلمه Aluminium conductor است.



:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

کابل برق از تعدادی رشته سیم که هادی جریان الکتریکی هستند تشکیل شده است؛ به بیانی دیگر به مجموعه چند سیم کابل برقی می‌گویند. هادی جریان برق در کابل‌آلومینیوم همان‌طور که از اسمش پیداست از جنس آلومینیوم است. این ماده رسانا با توجه به خواص الکتریکی و فیزیکی خود و همین‌طور قیمت مناسب خود نسبت به هادی مس؛ در بازار مصرف جایگزین مناسبی محسوب می‌شود. در کل قیمت آلیاژ کابل آلومینیومی نسبت به انواع مسی و نقره بسیار مقرون به صرفه است؛ به این دلیل که نسبت به دو فلز دیگر به وفور دسترس است و به لحاظ قیمت؛ ثبات بیش‌تر و نوسان کم‌تری دارد.

سیم و کابل مورد استفاده در تولید به سه قسمت هادی، غلاف و پوشش عایق الکتریکی تقسیم می شوند. برخی از کابل ها دارای هسته هادی مسی هستند، در حالی که برخی دیگر دارای هسته هادی آلومینیومی هستند. اگرچه فلز آلومینیوم رسانایی الکتریکی کمتری نسبت به فلز مس دارد، اما همچنان می تواند در شبکه های انتقال و توزیع برق مفید باشد.
انواع کابل آلومینیوم
در بخش‌های قبل کابل‌های برق را به دو دسته آلومینیوم و مس تقسیم کردیم و باتوجه به موضوع بحث که کابل آلومینیوم است، در ادامه انواع این کابل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
کابل آلومینیوم خودنگهدار
کابل آلومینیوم خودنگهدار بیشتر در سیستم‌های برق تک ‌فاز و سه ‌فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه این کابل‌ها انتقال جریان برق از پست‌های برق به مکان‌های صنعتی، خانگی، کشاورزی و تولیدی است.
کابل آلومینیوم زمینی
کابل زمینی که ولتاژ نامی 0.6 تا 1 کیلو ولت دارد نوعی کابل با هادی آلومینیوم است. این کابل می‌تواند متشکل از 2 تا 5 رشته از هادی‌های مفتول و نیمه افشان باشد. همچنین لازم به ذکر است که کابل‌های آلومینیوم زمینی استفاده پرکاربردی در پروژه‌های صنعتی برای انتقال نیرو و برق رسانی با ولتاژ پایین دارند.
کابل آلومینیوم هوایی
این نوع کابل‌ها همانطور که از نام‌شان پیداست، در محیط‌های خارجی نظیر تیرهای چراغ برق استفاده می‌شوند و به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل کابل هوایی AAAC ،ACSR ،ACC می‌باشد که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای مختص به خود را دارند.
ویژگی کابل آلومینیوم
کابل آلومینیومی دارای ویژگی‌های زیر است:

قابلیت بازیافت: کابل آلومینیوم دارای قابلیت بازیافت است و در صورتی که چندین بار مورد استفاده قرار بگیرد، مجدد قابل بازیافت است و به نحوی دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود.

وزن سبک: آلومینیوم فلزی سبک و با قابلیت رسانایی بالا است. بنابراین حمل و نقل آن آسان بوده و در مواقعی که مسافت سیمکشی طولانی باشد، در مقایسه با کابل مسی وزن کمتری خواهد داشت و همین امر سبب می‌شود، ایمنی و امنیت آن بیشتر شود.

نصب و راه اندازی آسان: با توجه به اینکه آلومینیومی از انعطاف پدیری بالا برخوردار است در مواقعی که سیمکشی نیاز به خمش داشته باشد، بدون هیچگونه پارگی و ساییدگی به راحتی خم می‌شود و در مکان‌های زاویه دار به سادگی نصب می‌شود.

شکل پذیری و چکش خواری بالا: کابل آلومینیومی چکشخواری و شکلپذیری بالایی دارد و همین امر سبب شده نحوه نصب آسان داشته باشد.

انبساط حرارتی بالا: آلومینیوم دارای ضریب انبساط حرارتی 23.2 است و در مقابل فلز روی و فولاد از ضریب بیشتری برخوردار است.

مقاومت در مقابل خوردگی: کابل‌های آلومینیومی به دلیل برخورداری از لایه اکسیدی در مقابل خوردگی مقاومت بالایی دارند.

تراکم کم: آلومینیوم دارای چگالی کم 2.70 است. در حالی که چکالی آهن و فولاد 7.87 هستند و همین امر سبب شده وزن کمی داشته باشد.

نقطه ذوب بالا: آلومینیومی دارای نقطه دوب 1220 درجه فارنهایت و نقطه جوش 4478 درجه فارنهایت است و زمانی که به عنوان کابل‌های آلومینیومی به کار می‌رود این ویژگی را در خود حفظ می‌کند و برای محیط‌هایی با دمای بالا قابل استفاده است.



:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

لوله فولادی برق یا کاندوئیت از جمله تجهیزات مورد استفاده در تاسیسات و سیم کشی برق ساختمان های مسکونی و صنعتی می باشد که از کابل ها محافظت می کنند. این لوله ها دارای بدنه فلزی بوده و بر اساس نوع روکش مورد استفاده در آنها در گروه های مختلفی تقسیم بندی میشوند. پارس تابان؛ ارائه دهنده انواع لوله فولادی برق گالوانیزه گرم و سرد و درزدار و بدون درز در ادامه به معرفی این محصول پرداخته و قیمت و موارد مهم در خرید آن را شرح خواهد داد.
لوله فولادي برق چيست؟
هدایت و عبور سیم های برق از بخش های مختلف ساختمان ها نیاز با در نظر گرفتن موارد ایمنی داشته و تا حد امکان باید شرایطی را فراهم نمود که از آسیب وارد شدن به بدنه آنها و قطع شدن اتصالات جلوگیری شود. از جمله راهکاری مناسب در این زمینه می توان به استفاده از لوله فولادی برق اشاره نمود که سیم های برق در آنها قرار گرفته و در مسیر مورد نظر هدایت می شوند. این لوله ها اغلب از فلزات تولید می شوند تا در برابر نم و رطوبت و همچنین ضربه، فشار و نوسانات دمایی مقاومت ایده آلی داشته و از کابل های برق در شرایط مختلف از جمله آتش سوزی محافظت کنند.
لوله فولادی سیاه برق چیست؟
لوله برق سیاه به جهت مزیت­هایی که دارد، مورد استفاده فراوان قرار می­گیرد. لوله فولادی سیاه برق در واقع یک لوله از جنس فولاد و سیاه رنگ است که روی سطح آن هیچ لایه‌ای از روی و رنگ وجود ندارد. رنگ سیاه این لوله به دلیل اکسید آهنی می­باشد که در پروسه ساخت آن بوجود می‌آید.این لوله در جاهایی به لوله برق مشکی یا لوله فولادی مشکی نیز شناخته می­شود. چنانچه بخواهیم تعریفی ساده و مختصر از لوله سیاه فولادی داشته باشیم، باید بگوییم که لوله سیاه نوعی لوله فولادی است که فرایند گالوانیزاسیون را از سر نگذرانده است و نام آن به دلیل تغییراتی که اکسید آهن بر آن ایجاد کرده لوله سیاه گذاشته شده است.از این نوع لوله‌ها در موقعیت‌هایی استفاده می‌شود که به لوله گالوانیزه احتیاجی نباشد.
انواع لوله فولادي برق
لوله های فولادی برق نه تنها در محیط های صنعتی، بلکه در ساختمان های مسکونی نیز استفاده شده و با توجه به شرایط محیطی می توان از انواع مختلف آنها گزینه های مناسب را انتخاب نمود. در دسته بندی کلی و بر اساس نحوه تولید لوله های کاندوئیت فلزی برق می توان آنها را در دو گروه قرار داد که عبارتند از:
لوله فلزی درزدار برق
گروه دیگری از لوله های کاندوئیت فلزی برق از خمیدگی و جوش دادن نقطه اتصال دو لبه ورق های فلزی تولید میشوند که به لوله های درزدار شناخته شده هستند. ورق های مورد استفاده در این لوله ها فلزی با روکش گالوانیزه بوده و مقاومت آنها در سطح مطلوبی قرار داشته و ارزن تر از نوع بدون درز می باشند.
لوله فولادی برق بدون درز
مهم ترین و اصلی ترین ویژگی این لوله ها تولید بدون هیچگونه درز و جوشکاری می باشد و به لوله های مانیسمان نیز معروف هستند. این لوله ها به شیوه های مختلف از قبیل سوراخ کردن شمش های فولادی یا تولید از طریق قالب گیری مواد فلزی مذاب تهیه میشوند و هیچگونه جوشکاری و درز در بدنه آنها مشاهده نمیشود. با توجه به عدم وجود درز در لوله های فولادی برق مانیسمان، این گروه از لوله ها مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه و فشار داشته و ترک و شکستگی در آنها ایجاد نمیشود و ضد انفجار خواهند بود.



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

ماسک شیمیایی تمام صورت در فضاهایی مورد استفاده قرار می ‌گیرد که فرد مستقیما با گاز‌های سمی و ویروس‌ها در تماس باشد که در چنین فضاهایی استفاده از ماسک شیمیایی تمام صورت الزامی می ‌باشد. استفاده از این ماسک باعث می‌شود تمام صورت شامل دهان، بینی و چشمان فرد را به طور کامل بپوشاند و فرد را از بیماری‌های پوستی و تنفسی مصون نگه دارد.
ماسک­های شیمیایی را می توان به دو حالت دو فیلتره و یک فیلتره تهیه کرد. سرپیچ RD40 در مدل­های یک فیلتر استفاده می شود که باعث شده تمامی برندهایی که از این فیلتر در بازار میباشد را ساپورت می کند. اما در مدل دوفیلتربه دلیل تنوع در سرپیچ فیلترباید مطابق با همان برند ماسک، فیلتر آن را خریداری نمود.
این نکته را به یاد داشته باشیم که در هنگام خرید ماسک شیمیایی تمام صورت باید در انتخاب خود دقت کنیم که چه ماسکی تهیه می‌کنیم که اگر یک لوازم جانبی آن ایراد پیدا کرد بتوانیم نمونه‌ی آن را در بازار خریداری کنیم، در کل باید برندی باشد با سابقه بالا تا از تولید اینده ان اطمینان داشته باشیم.

ماسک شیمیایی نیم صورت
ماسک شیمیایی نیم صورت در فضاهایی مورد استفاده قرار می ‌گیرد که آلودگی به حدی نباشد که به چشمان وپوست شما آسیب وارد کند. ماسک شیمیایی نیم صورت درمواقعی که هوای آلوده در محیط کار باشد و فقط به سیستم تنفسی آسیب بزند مورد استفاده قرار می ‌گیرد، و نیازی به ماسک تمام صورت و پوشاندن چشم‌ها ندارد. در غیراین صورت باید ماسک تمام صورت استفاده کرد.

ماسک نیم صورت شیمیایی با کمک فیلتر شیمیایی آن عمل تصفیه هوای دم و بازدم را انجام می‌دهد و دهان و بینی را از ورود آلودگی­ها محافظت می کند. در واقع ماسک بدون فیلتر هیچ کاری انجام نخواهد داد. جنس بدنه این محصول از نوعی پلیمر به نام TPE تولید می ‌شود که از ان تا حد ممکن مواد عبورنکند، این ماسک بسیار قابل انعطاف است و حتی خانم‌های خانه دارهم می‌توانند از این وسیله هنگام کار با مواد شیمیایی در خانه مانند وایتکس و جوهر نمک استفاده کنند.
ماسک شیمیایی دوفیلتر North
شرکت Honeywell با توجه به قیمت مناسب و بازدهی بالا توانسته جدیدترین، باکیفیت­ترین و به­ صرفه­ ترین نوع ماسک را به بازار عرضه کند. ماسک تمام صورت دو فیلتر، تشکیل شده از مواد ضد حساسیت و دارای طلق پلی­کربنات که دربرابر مواد شیمیایی وذرات و تمامی ویروس‌ها مقاوم می ‌باشد. همچنین تنظیم و کار با آن آسان وراحت بوده و امکان استفاده طولانی مدت را فراهم می ‌کند.اندازه نقاب و وسعت دید این ماسک استاندارد است که از ویژگی‌های منحصر به­ فرد این ماسک محسوب می‌شود.
ماسکN95
از جمله ویژگی ­های مهم خرید ماسک شیمیایی این می باشد که از انتقال میکروب و ویروس به دستگاه­های تنفسی جلوگیری بهتری انجام میدهد. این ماسک به دو منظور استفاده در صنعت و کارخانجات تولیدی و استفاده پزشکی تولید شده است. همچنین باید درهنگام خرید به نوع کاربرد آن توجه کرد. این نوع از ماسک­ها را نمی‌توان تمیز یا ضدعفونی کرد وبعد از ۸ ساعت استفاده، باید آن را دور انداخت. مهم‌ترین ویژگی آن دربرابر ماسک‌های دیگراین است که دهان وبینی را به طور کامل می‌پوشاند تا ذرات میکروب به داخل دستگاه تنفسی وارد نشود. این ماسک‌ها درجاهایی که مواد معلق در هوا به صورت مواد شیمیایی نباشد قابل استفاده است.
ماسک ضد گاز یا شیمیایی چیست؟
ماسک‌های شیمیایی کامل صورت را می‌پوشاند و فرد را در مقابل گازهای سمی مصون نگه می‌دارد. نحوه عملکرد این ماسک به گونه­ای است که با ورود هوا یا ورود ذره‌ای میکروب یا مواد شیمیایی دردرون ماسک با رشته­ های موجود در فیلتر برخورد می‌کند و قبل از اینکه به دهان و راه تنفس ما برسد از ورود آن جلوگیری می‌کند. در بسیاری از ماسک‌های شیمیایی ذغال‌های فعال استفاده می‌شود. هنگامی که ذغال با اکسیژن ترکیب می‌شود میلیون‌ها سوراخ چسبناک در هر کدام از ساختارهای مولکولی ایجاد می‌شود و به­محض این که گاز سمی هر ماده مضر از ذغال فعال موجود در فیلترعبورکند در آنجا گیر می‌افتد و دیگر نمی‌تواند به حرکت خود در درون ماسک ادامه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

مشاغل متعددی هستند که برای فعالیت در آنها نیاز به رعایت نکات ایمنی می ‌باشد، برخی از مشاغل نیاز به کفش ایمنی دارند تا با کمک آنها به خوبی از پاها محافظت شود. ایمنی همیشه قبل از کار باید رعایت شود تا از آسیب دیدن افراد جلوگیری کند و جان و سلامت آنها به خطر نیفتد. بسیاری از محیط‌های صنعتی برای بالا بردن ایمنی افراد خود نیاز به کفش ایمنی کار دارند، این کفش‌ها نمونه‌ها و مدل‌ها و همچنین سایزهای مختلفی دارند که با کمک آنها می ‌توان متناسب با شغل و محیط کاری و سایز پاهای خود آن را انتخاب کرد و تهیه نمود. ساختار این کفش ایمنی بسیار منحصربه‌فرد می ‌باشد به همین دلیل می‌تواند در مقابل رطوبت، حرارت، فشار و ضربه از پا به خوبی مراقبت نماید. بهترین راه برای محافظت از پا در محیط‌های پرخطر استفاده از این کفش‌های ایمنی و استاندارد می ‌باشد. سبک بودن وزن کفش باعث شده تا فرد بتواند برای مدت طولانی آن را مورد استفاده قرار بدهد. لازم به ذکر است که این کفش‌ها دارای چندین لایه هستند که آنها وظیفه محافظت از پاها را به عهده دارند. باید توجه کنید تا متناسب با شغل و حرفه خود کفش کار را انتخاب کنید تا بتواند به خوبی از پاهای شما مراقبت نماید و البته فعالیت روزانه خود را به خوبی انجام بدهند.
اهمیت استفاده از کفش ایمنی
خرید کفش ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می ‌باشد، این کفش­ها بسیار پرکاربرد هستند و در هنگام مشاغل پرخطر باید با اطمینان کامل از آنها استفاده کرد و ایمنی خود را بالا برد. از مهمترین مزایای استفاده از این کفش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
زیره و کفی این کفش‌های ایمنی به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام مقابله با مواد شیمیایی و نفتی و همچنین مواد شوینده در محیط کاری همواره از لیز خوردن شما جلوگیری می ‌کنند، این کفش می‌تواند سلامتی شما را تضمین کند.
موادی مانند اسید که خاصیت خورندگی اجسام و لوازم را دارند بسیار خطرناک هستند و هنگام رفتن به چنین محیط‌هایی نیاز به کفش ایمنی می ‌باشد تا از آسیب دیدن پا‌ها به خوبی جلوگیری شود.
افرادی که در مجاورت کوره‌های ذوب فعالیت می‌کنند نیاز به کفشی دارند که در برابر حرارت و مواد مذاب مقاومت داشته باشد پس باید کفش ایمنی پاهای شما را در برابر حرارت و سوختگی محافظت نمایند.
در برخی مشاغل خطرات بسیار شایعی مانند ضربه و فشار و افتادگی اجسام بر روی پاها وجود دارد به همین دلیل کفش ایمنی در این زمینه اهمیت به سزایی دارد و می ‌توان با کمک آن پاها را در برابر ضربه و فشار ایمن کرد.
افرادی که در حرفه الکتریسیته و برق رسانی فعالیت می ‌کنند با کمک این کفش‌ها می‌توانند از خطر برق گرفتگی در‌امان بمانند و سلامتی خود را حفظ کنند تا به خطر نیفتد.
این کفش‌ها در برابر پاره شدن، سوراخ شدن و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند و همواره کارگران عزیز می ‌توانند با اطمینان کامل از آنها هنگام فعالیت‌های کاری خود استفاده کنند و سلامت پاهای خود را تضمین نمایند.
کفش ایمنی در چه صنایعی بیشترین سطح مصرف را دارد
صنایع متعددی در بازار‌ها وجود دارد که برای فعالیت در آنها نیاز به رعایت ایمنی‌های لازم می‌ باشد، یکی از مهمترین این لوازم کفش ایمنی کار می ‌باشد که از پاهای شما به خوبی محافظت می ‌نماید. از صنایعی که بیشترین سطح مصرف کفش ایمنی را به خود اختصاص داده‌اند می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صنایع شیمیایی و پتروشیمی که با مواد شیمیایی و اسیدها سرو‌کار دارند همواره مصرف و نیاز بالایی به کفش ایمنی دارند.
صنایع مواد نفتی و مشتقات که با مواد نفتی و گازوئیلی و روغن‌ها سروکار دارند همواره به کمک این کفش‌ها از پاهای خود محافظت می ‌کنند.
در شرکت‌هایی که در زمینه تولید مواد مذاب فعالیت می‌کنند و کوره‌های زیادی دارند به این کفش بسیار اهمیت می‌ دهند زیرا سلامت پاهای آنها را تضمین می‌کند.
صنعت ریخته‌گری، جوشکاری، برشکاری و نجاری نیز از صنایعی هستند که مصرف‌کنندگان دائمی و همیشگی کفش‌های ایمنی می ‌باشند.
صنایع تولید مواد شوینده، زیرا این کفش‌ها هم ایمنی بالایی دارند و هم از لیز خوردن افراد و نفوذ رطوبت و آب هم جلوگیری می ‌کنند.
صنعت الکتریسیته و برق رسانی همواره به این کفش نیاز مبرم دارد تا افراد در زمان فعالیت دچار برق گرفتگی نشوند.

در کل در صنایعی که افراد با اشیاء تیز و برنده و خطرناک سروکار دارند و همواره ممکن است که در خطر باشند از کفش ایمنی استفاده می‌کنند تا بتواند سلامت پاهای خود را در هر زمینه‌ای تضمین نمایند. قابل ذکر است که با استفاده از این کفش‌ها در بسیاری از مشاغل می‌توان به راحتی از ضربه خوردن و زخم شدن پاها جلوگیری کرد.



:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

طبق آیین نامه ی ایمنی کار در ارتفاع که هدف از تدوین آن، “ایمن سازی محیط کار و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور و پیشگیری از حوادث ناشی از کار در کلیه کارگاه هایی که عملیات کار در ارتفاع و فرآیندهای مرتبط در آنجا انجام می گیرد” عنوان شده و مقررات این آیین نامه به استناد ماده 85 قانون کار جمهوری اسلامی ایران تدوین شده و برای کلیه کارگاه های مشمول قانون مذکور لازم الاجرا می باشد.

هر کار یا فعالیتی که موقعیت آن، در ارتفاع بیش از ½ متر نسبت به سطح مبنا انجام گیرد مشمول این قانون بوده و باید مجموعه تدابیر و اقداماتی که منظور پیشگیری از سقوط یا کاهش عوارض و صدمات ناشی از آن است مانند استفاده از کمربند ایمنی، لباس کار، دستکش کار، کفش کار و… در آن رعایت شود.

در چه کارهایی نیاز به خرید کمربند ایمنی است؟
کارگران در پروژه های پتروشیمی، ساختمانی، نفتی و… تقریبا به صورت دائم در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین کار می کنند و کار کردن در این شرایط سخت و اغلب خطرناک، جزئی از فعالیتهای ساختمانی و صنعتی روزمره شده است. در بسیاری از صنایع امکان این سقوط برای کارکنان وجود دارد که این سقوط ممکن است از نردبان، از لبه سقف، از روی داربست و… باشد.

این موارد و موارد فراوانی از این دست، تنها بخشی کوچک از نیاز روزمره به تجهیزات کار در ارتفاع را به ما نشان می دهد. این که نیروی شما قرار است فقط یک بار و در یک زمان در ارتفاع کار کند و یا هر روز باید این کار را انجام دهد تغییری در اصل حفظ امنیت برای کار در ارتفاع تغییری ایجاد نمی کند. در این میان و با وجود نیاز مبرم به تجهیزات کار در ارتفاع، کمربندهای ایمنی کار در ارتفاع، جزء مهمترین و حیاتی ترین آیتم ها به شمار می روند. در ادامه به تعریف انواع کمربند ایمنی کار در ارتفاع می پردازیم.

انواع کمربند ایمنی کار در ارتفاع
از نظر سازمان جهانی ایمنی کار OSHA، ما زمانی مجاز به کار در ارتفاع هستیم که از خطرات آن آگاه بوده و با همراه داشتن تجهیزات ایمنی کامل، برای مقابله با خطرات احتمالی آماده باشیم.

هنگام کار روی داربست ساختمانی، دکل برق و یا حتی هنگام چیدن میوه در ارتفاعات بالای درخت، چون دستان در حال انجام کاری هستند و به نقطه ای تکیه نداده اند هر لحظه احتمال سقوط وجود دارد. پس باید ابزاری مهارکننده فرد عامل را تحت کنترل داشته باشد. این ابزار کمربند ایمنی کار در ارتفاع خوانده می‌شود و به‌طورمعمول در دو تیپ تولید می‌شود.

کمربند سیم بانی
تیپ اول خیلی ساده مانند کمربند شلوار، دور کمر را احاطه می‌کند. پس این کمربند ایمنی در صورت سقوط کاربر را از کمر نگه می‌دارد تا مجدداً در جایی مستقر شود. نام این محصول کمربند ایمنی سیم بانی است که تکنسین‌های اداره برق به‌طور گسترده از آن استفاده می‌کنند. علت نام گذاری این محصول از تجهیزات ایمنی، استفاده وسیع فعالین بخش صنعت برق و مخابرات از کمربند ایمنی دکل بانی در هنگام کار بر روی دکلهای برق و دکلهای مخابراتی می باشد.

کمربند هارنس
تیپ دوم درصدی کامل‌تر بدن را احاطه می کند. این نوع از کمربند ایمنی به کمربند ایمنی هارنس معروف است. این محصول از کتف‌ها تا ران پا را پوشش می دهد. نقطه اتصال طناب کمربند بین دو کتف در پشت یا روی سینه قرار دارد. از این کمربند ایمنی در چتر نجات نیز استفاده می‌شود. به همین جهت به نام کمربند پاراشوتی نیز شناخته می‌شود.

هارنس های مختلفی وجود دارند که با توجه به مکان مورد استفاده قابل انتخاب و خرید می باشند. هر کدام از محصولات با توجه به نامی که دارند، از نوع استانداردهایی برخوردار هستند که مکانی از بدن انسان را خواهند پوشاند و از سوی دیگر دارای مکان هایی برای قرار دادن قلاب می باشد. بطور خلاصه کمربند ایمنی هارنس کمربند ایمنی تمام بدن یا پاراشوتی که مانند کمربند چتربازی، به دور کتف و ران پای فرد استفاده کننده پیچیده می شود و کاملا او را در بر می گیرد.

پس از نظر ساختاری و ظاهری، کمربندهای ایمنی به دو دسته کمربند ایمنی سیمبانی و کمربند ایمنی هارنس تقسیم می شوند و هارنس وسیله ای ایمنی جهت نگه داشتن اپراتور در ارتفاع است؛کاربرد هارنس، حفظ ایمنی است.

معرفی یک نمونه از کمربندهای ایمنی هارنس
هارنس کد N78003 از با کیفیت ترین محصولات بخش HSE و تجهیزات ایمنی می باشد چرا که با توجه به آناتومی بدن انسان طراحی و تولید شده است و از ویژگیهای این محصول می توان به تحمل وزن بالا، قیمت مناسب، امنیت بالا حین تعلیق، امکان حمل ابزار و بار در ارتفاع و دارا بودن تسمه های فوق العاده مقاوم اشاره کرد.

قرار گرفتن پشتی X شکل این محصول روی بدن کاربر سبب راحتی فرد حین تعلیق می شود و همچنین کمک میکند که فرد فشار کمی احساس کند. کاربر میتواند به کمک وجود حلقه های چندگانه، گیره ها و کیسه های حمل ابزار به منظور اتصال ابزار کاری خود به این کمربند استفاده کند. ساختار X شکل این هارنس برای شرایطی که نیاز است تا کاربر مدت زیادی از نقطه اتصال پشتی آویزان بماند طراحی شده است.

حلقه های پا در این محصول دارای سگک های FAST برای باز و بسته شدن میباشد که نیاز به تنظیم مجدد سایز و اندازه این حلقه ها را از بین می برد. همچنین این کمربند دارای یک شاخص سقوط بوده که در پشت آن قرار گرفته است که در صورت سقوط این شاخص به صورت نوار قرمزی نمایان میشود. جلیقه موجود در این محصول دارای چهار نقطه اتصال می باشد که تسریع در عملکرد کاربر میشود.

کمر این محصول از کمربندی پهن و جنسی نیمه سخت تولید شده است. حلقه های پا دارای امنیت و قدرت نگهدارندگی بالایی هستند. در قسمت شانه این کمربند نوارهایی از جنس فوم تعبیه شده و به صورت گسترده فاصله گذاری شده تا از شدت سایش گردن کم کند. همچنین پهن بودن این نوارها سبب می شود تا از فشار بار در یک نقطه از شانه کاسته و فشار در میان فضای بیشتری پخش شود.



:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

اگر در میان انواع ادکلن‌های مردانه به دنبال یک ادکلن ملایم مردانه با رایحه خنک و شیک هستید که تبدیل به عطر امضای شما در روزهای گرم سال بشود، این عطرهای ملایم، باکلاس و بسیار خوشبو که باعث سردرد شما یا اطرافیان‌تان در بهار و تابستان نمی‌شوند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
جیورجیو آرمانی آکوا دی جیو مردانه
این ادکلن ملایم خنک در سال 1996 توسط کمپانی ایتالیایی خود به بازار معرفی شد. آکوا دی جیو، در گروه معطر آبزی قرار می‌گیرد و بنابراین می‌تواند عطر امضای آقایان جوان و شیک‌پوش برای استفاده روزانه در فصل تابستان یا روزهای گرم سال باشد. این ادکلن مردانه ملایم، بازخوردهای اجتماعی خوبی هم دارد و بنابراین شما می‌توانید در قرارهای کاری یا مناسبت‌های خاص دونفره از آن استفاده کنید و سلیقه خود در انتخاب یک عطر ماندگار و شیک را به دیگران نشان بدهید. پخش بو و ماندگاری بسیار خوب این ادکلن مردانه خنک ملایم باعث شده است که بسیاری از آقایان باکلاس، آن را برای استفاده در مهمانی‌های شبانه تابستانی هم مناسب بدانند. در این مدل از عطر جیورجیو آرمانی، ترکیب متنوعی از روایح مرکباتی، گل‌فام، میوه‌ای، گیاهی و آبزی در کنار مشک و کهربا قرار گرفته‌اند تا بتوانند نظر افراد سخت‌پسند را به خود جلب کنند.
کالوین کلین اترنیتی آکوا
این مدل از ادکلن مردانه ملایم کالوین کلین که با نام سی کی اترنتی آکوا هم شناخته می‌شود، یک ادکلن مردانه با بوی ملایم و البته بسیار خنک است که می‌تواند خنکای دلپذیری در شب‌ها و روزهای گرم سال به شما القا کند. اترنیتی آکوا در سال 2010 توسط کمپانی آمریکایی خود روانه بازار شد و توانست نظر بسیاری از آقایان جوان را به خود جلب کند و حتی به عطر امضای بسیاری از افراد تبدیل شود. اگر به روایح سبز، خنک، میوه‌ای و گل‌فام علاقه دارید، بدون شک عاشق این ادکلن مردانه ملایم خواهید شد. سی کی اترنتی آکوا در نت‌های مختلف خود از ترکیبات دل‌نشین و ملایمی مانند لاله مردابی، مرکبات، خیار، اسطوخدوس، سدر، آلو، فلفل سیچوان، مشک، نعناع هندی، چوب صندل سفید و چوب گایاک در کنار ترکیبات سبز استفاده کرده است.
کالوین کلین سی کی وان
سی کی وان یکی از محبوب‌ترین عطرهای خنک از برند کالوین کلین است که از سال 1994 به بازار عرضه شد. این ادکلن مردانه ملایم در گروه بویایی مرکباتی معطر جای می‌گیرد و می‌تواند انتخاب برازنده‌ای برای طرفداران روایح ترش و خنک باشد. آقایان جوانی که می‌خواهند بازخورد خوبی از عطر تابستانی خود بگیرند، می‌توانند از این ادکلن مردانه با بوی ملایم در مناسبت‌های رسمی، نیمه رسمی یا حتی روزانه، استفاده کنند. اگر اهل قرارهای عاشقانه و رمانتیک در یک کافه دنج در عصرهای تابستانی هستید هم می‌توانید روی این ادکلن ملایم خنک ، حساب ویژه‌ای باز کنید. در سی کی وان علاوه بر روایح مرکباتی از روایح سبز و گل‌فام در کنار رایحه مشک، کهربا، خزه درخت بلوط، سدر، چوب صندل سفید، آناناس، انبه، هل و جوز هم استفاده شده است.
دولچه گابانا لایت بلو مردانه
لایت بلو در سال 2007 توسط کمپانی ایتالیایی خود به بازار آمد و به سرعت جای خود را در میان انواع ادکلن مردانه خنک ملایم باز کرد. این عطر شیک، رایحه‌ای گل‌فام و میوه‌ای دارد و می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای استفاده روزانه در روزهای گرم سال باشد. در نت آغازین این ادکلن مردانه ملایم از رایحه ترنج، نارنگی ماندارین و گریپ فروت در کنار سرو کوهی استفاده شده است. نت میانی لایت بلو از روایح دل‌انگیز و همه‌پسندی همچون اقاقیای برزیلی، رزماری و فلفل تشکیل شده است. در نت پایانی این ادکلن مردانه خنک ملایم هم ترکیباتی مانند مشک، خزه درخت بلوط و روایح دودی در کنار یکدیگر جای گرفته‌اند تا شما در نهایت با عطری خوشبو و مدرن مواجه باشید.
باربری ویکند مردانه
باربری ویکند، یکی دیگر از عطرهای مردانه خنک و انگلیسی بسیار پرطرفدار است که در سال 1997 به بازار آمد. این ادکلن مردانه ملایم در گروه بویایی روایح مرکباتی جای می‌گیرد و می‌تواند نظر بسیاری از آقایان طرفدار روایح ترش و جذاب را به خود جلب کند. هرچند که استفاده روزانه از این ادکلن ملایم خنک بیشتر توصیه می‌شود اما می‌توان در مهمانی‌های دوستانه یا شبانه تابستانی هم از رایحه دلربای آن بهره برد و دیگران را تحت تاثیر قرار داد. در نت آغازین باربری ویکند، رایحه ترنج، نارنگی ماندارین، لیمو ترش، گریپ فروت، آناناس و خربزه در کنار یکدیگر خودنمایی می‌کنند تا ما با شروعی کاملا خنک و رویایی مواجه باشیم. نت میانی این ادکلن مردانه با بوی ملایم ، آمیزه‌ای از خزه درخت بلوط، چوب صندل سفید و پیچک است تا بتواند شیکی این عطر را به رخ بکشد. در نت پایانی هم رایحه مشک و کهربا در کنار رایحه عسل قرار گرفته‌اند تا ما در نهایت با یک عطر تمام عیار و خاص برای تابستان مواجه باشیم.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

سمفونی از نت های جذاب موسیقی ایجاد می شود. مشابه آن، عطر نیز ترکیبی از نت های مختلف است. مثلا در یک ادکلن تند زنانه نت هایی مانند ادویه و فلفل به کار گرفته می شود. این نت ها با هم ترکیب می شوند و رایحه های مطبوع را ایجاد می کنند. نت ها به دقت با هم ترکیب می شوند. نت ها از یک عطر به عطر دیگر متفاوت هستند. این موضوع این معنی را دارد که هر عطر بوی خاص خود را دارد.
انتخاب نت ها به صورت تصادفی و بدون قاعده نیست. بلکه هر نت وابسته به دیگری است و نت ها بر هم تاثیر می گذارند. بنابراین نمی توان هر نوع مختلف نت را باهم ترکیب کرد و انتظار داشت که رایحه مطبوع به دست آورد. نت ها و ترکیبات عطر روی آن نوشته می شود و شما می توانید با رجوع به آن متوجه شوید که عطر مورد نظرتان چه ترکیباتی دارد.
نت های ادویه ای در ادکلن تند زنانه
در صنعت عطر سازی، ادویه ها مانند گل ها، مرکبات و چوب مواد خام اولیه هستند‌. نت های ادویه ای، گرم، تند و تازه هستند. این نت ها هم در عطرهای مردانه و هم عطرهای زنانه کاربرد دارند. این نت ها موجب ایجاد جذابیت در عطر می شوند و افراد مختلف را مجذوب خود می کنند.

اگر فردی به دنبال برانگیختن عشق و علاقه در معشوق خود باشد، برای خرید این ادکلن زنانه تند وسوسه می شود‌. چون این رایحه قدرت فوق العاده ای در این زمینه دارد و می تواند شیفتگی افراد را به دنبال داشته باشد.

نت های ادویه ای تقریبا در تمام خانواده های بویایی قرار می گیرند. این نت ها ویژگی عجیب و غریبی را در ترکیب ایجاد و مواد اولیه دیگر موجود در ترکیب را برجسته می کنند. عطرهای تند را می توان این گونه دسته بندی کرد؛ عطرهای تند چوبی‌، عطرهای تند گلی ، عطر های تند شرقی ، عطرهای تند گلی-کهربایی، عطر های تند چوبی-چرمی و … که هر کدام از این ها در دو نوع ادکلن تند زنانه و مردانه تقسیم بندی می شوند.

در عطر سازی هم مانند آشپزی، بین رایحه های ادویه ای تند سرد و گرم تفاوت وجود دارد. دارچین، جوز و میخک در دسته ادویه گرم قرار دارند. بانوانی که قصد انتخاب یک ادکلن تند را دارند و سردمزاج هستند باید به دنبال عطری باشند که رایحه های هل، گشنیز و زنجبیل در آن استفاده شده باشند.

نت های تند و ادویه ای نقش مهمی را در چرخه عطر بازی می کنند. این موضوع را می توان به رابطه ی بین ادویه و غذا نسبت داد. بیشتر مردم عاشق استفاده از ادویه در غذاهای خود هستند و این موضوع یکی از مهم ترین بخش های آشپزی و تهیه غذایی خوشمزه و لذیذ است.

ادویه هایی مانند زنجبیل، میخک، فلفل، گشنیز و دارچین بسیار رایج هستند و می توان آن ها را در کابینت آشپزخانه بیشتر خانه ها پیدا کرد. البته در کنار این ادویه می توان زیره سیاه، تمبر هندی و زعفران را نیز پیدا کرد. اما این ادویه ها به نسبت کمیاب تر هستند.

نت های ادویه ای گرم، میل جنسی افراد را بالا میبرند و به علت ماهیت گرم بودن آن ها بیشتر در فصل های سرد مانند زمستان مورد استفاده قرار می گیرند. ادویه های سرد مانند هل و زنجبیل بسیار خاص هستند و مشتریان ویژه خود را دارند.
♦ آیا می دانستید در ترکیب بهترین های ادکلن تند زنانه با نت های ادویه ای، از ادویه خشک استفاده می شود؟

بعضی از برندها، ادویه ها را با گیاهان دیگر ترکیب می کنند تا ترکیب جالب و فوق العاده ای تولید کنند. در واقع، ادویه می‌تواند به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار گیرد و تاثیر نهایی به چگونگی استفاده از آن بستگی دارد. به عنوان مثال، ادویه تازه برای تولید عطر با رایحه قوی استفاده می‌شود.

نت های ادویه ای را می توان در دو دسته طبقه بندی کرد؛ گرم با ماندگاری کم، سرد با ماندگاری بالا. به عنوان مثال دارچین ادویه ای گرم با ماندگاری پایین است، اما هل ادویه ای سرد با ماندگاری بالا است.

♦ آیا می دانستید برخی از نت های ادویه ای که اخیرا تولید شده اند با رایحه شیرین همراه هستند؟

بله، این موضوع کاملا صحت دارد. این‌ نوع عطر با دستورالعمل های پیچیده تولید می شود. می توان از ترکیب گل ها و علف ها و ترکیبات نوعی شیرینی، عطر ادویه ای و عطر شیرین تولید کرد. این عطر ها کمیاب و گران قیمت هستند چون تعداد کمی از برند ها به فرمول های پیچیده این نوع عطر دست یافته اند.



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

شرکت سنس که بیش از یک دهه از فعالیت رسمی خود در زمینه سیستم های اعلام حریق را گذشته می بیند در ابتدا تمرکز خود را به پیدا کردن نقاط ضعف و قوت سایر نمونه های خارجی و داخلی موجود در بازار معطوف کرد و سعی بر آن داشت تا نکات مثبت را در تولید محصولات خود به همراه برطرف کردن نقاط ضعف به کار ببندد. لازم به ذکر است که این امر مگر با بکار گیری تیم تحقیق و توسعه مجرب میسر نمی شد و کمپانی سنس نیز بر این امر واقف بوده است. حال بعد از گذشت بیش از یک دهه اعلام حریق سنس جایگاه قابل قبولی در بازار برای خود می بیند و این امر مرهون همان قدم های حساب شده ی این کمپانی در ابتدای کار در زمینه سیستم های حفاظتی می باشد. گفتنی است امروزه محصولات سنس به بیش از 31 شهر در ایران فرستاده می شود و اخیرا نیز به کشور های دیگر اعم از کشور ترکیه، عراق، ارمنستان و... صادر شده است.
مشخصات فنی اعلام حریق سنس
در ابتدا به نظر می رسد که مهم ترین نکته برای اشاره در مورد سیستم اعلام حریق سنس دارا بودن تاییدیه آتش نشانی تهران و اصفهان می باشد. از سوی دیگر باید دانست که شرکت های بسیاری در سراسر جهان در زمینه تست سیستم های اعلان حریق فعال هستند اما از این بین تنها تعداد محدودی دارای تاییدیه از مراکز معتبر جهت انجام این آزمون ها می باشند. به شرکت های معتبر دارای تاییدیه اصطلاحا Notified Body گفته می شود که کمپانی سنس نیز در تلاش برای گرفتن این تاییدیه می باشد. حال به طور کلی خرید اعلام حریق سنس محصولی با ویژگی های فنی زیر را در کاربران مصرف کننده قرار می دهد:

منطبق بر استاندارد اروپایی 4/2-EN54
منبع تغذیه سوئیچینگ
سیستم پردازش میكرو
کنترل هوشمند خطاها
توان مصرفی بسیار کم
دارا بودن 2 خط آژیر مجزا با نمایشگر مجزای وضعیت خط
مدارهای بهینه شده با تكنولوژی SMD
قالب بسیار زیبا با قابلیت نصب رو کار و تو کار
امكان تست مهندسی بصورت یكنفره
امكان تاخیر آلارم
مجهز به مدار هوشمند کنترل و شارژ باتری
امکان غیرفعال سازی زونها و آژیرها
امکان ایجاد تاخیر در فعال شدن آژیرها
نصب اعلام حریق سنس
بدیهی است که نصب یکی سیستم اعلام حریق به دلیل حفظ ایمنی و آسایش کاربران مصرف کننده بایستی توسط متخصصین این امر صورت پذیرد و البته گفتنی است سیستم های اعلام حریق زمانی قابل اعتماد هستند که در دوره های منظم یک ساله توسط افراد متخصص مورد بازدید قرار بگیرند. از سوی دیگر باید در نظر داشت که نصب یک هشدار شنیداری در مبحث آژیر فلاشر به چه میزان می تواند حایز اهمیت جلوه کند. در واقع تحقیقات 20 سال اخیر نشان داده است که هشدار های شنیداری سخنگو نسبت به هشدار های الکترونیکی تا چه میزان ارجحیت دارند چرا که انسان ها به هشدار های صوتی واکنش بیش تری نشان می دهند.



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

طبق آیین نامه ی ایمنی کار در ارتفاع که هدف از تدوین آن، “ایمن سازی محیط کار و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور و پیشگیری از حوادث ناشی از کار در کلیه کارگاه هایی که عملیات کار در ارتفاع و فرآیندهای مرتبط در آنجا انجام می گیرد” عنوان شده و مقررات این آیین نامه به استناد ماده 85 قانون کار جمهوری اسلامی ایران تدوین شده و برای کلیه کارگاه های مشمول قانون مذکور لازم الاجرا می باشد.

هر کار یا فعالیتی که موقعیت آن، در ارتفاع بیش از ½ متر نسبت به سطح مبنا انجام گیرد مشمول این قانون بوده و باید مجموعه تدابیر و اقداماتی که منظور پیشگیری از سقوط یا کاهش عوارض و صدمات ناشی از آن است مانند استفاده از کمربند ایمنی، لباس کار، دستکش کار، کفش کار و… در آن رعایت شود.

در چه کارهایی نیاز به خرید کمربند ایمنی است؟
کارگران در پروژه های پتروشیمی، ساختمانی، نفتی و… تقریبا به صورت دائم در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین کار می کنند و کار کردن در این شرایط سخت و اغلب خطرناک، جزئی از فعالیتهای ساختمانی و صنعتی روزمره شده است. در بسیاری از صنایع امکان این سقوط برای کارکنان وجود دارد که این سقوط ممکن است از نردبان، از لبه سقف، از روی داربست و… باشد.

این موارد و موارد فراوانی از این دست، تنها بخشی کوچک از نیاز روزمره به تجهیزات کار در ارتفاع را به ما نشان می دهد. این که نیروی شما قرار است فقط یک بار و در یک زمان در ارتفاع کار کند و یا هر روز باید این کار را انجام دهد تغییری در اصل حفظ امنیت برای کار در ارتفاع تغییری ایجاد نمی کند. در این میان و با وجود نیاز مبرم به تجهیزات کار در ارتفاع، کمربندهای ایمنی کار در ارتفاع، جزء مهمترین و حیاتی ترین آیتم ها به شمار می روند. در ادامه به تعریف انواع کمربند ایمنی کار در ارتفاع می پردازیم.

انواع کمربند ایمنی کار در ارتفاع
از نظر سازمان جهانی ایمنی کار OSHA، ما زمانی مجاز به کار در ارتفاع هستیم که از خطرات آن آگاه بوده و با همراه داشتن تجهیزات ایمنی کامل، برای مقابله با خطرات احتمالی آماده باشیم.

هنگام کار روی داربست ساختمانی، دکل برق و یا حتی هنگام چیدن میوه در ارتفاعات بالای درخت، چون دستان در حال انجام کاری هستند و به نقطه ای تکیه نداده اند هر لحظه احتمال سقوط وجود دارد. پس باید ابزاری مهارکننده فرد عامل را تحت کنترل داشته باشد. این ابزار کمربند ایمنی کار در ارتفاع خوانده می‌شود و به‌طورمعمول در دو تیپ تولید می‌شود.

کمربند سیم بانی
تیپ اول خیلی ساده مانند کمربند شلوار، دور کمر را احاطه می‌کند. پس این کمربند ایمنی در صورت سقوط کاربر را از کمر نگه می‌دارد تا مجدداً در جایی مستقر شود. نام این محصول کمربند ایمنی سیم بانی است که تکنسین‌های اداره برق به‌طور گسترده از آن استفاده می‌کنند. علت نام گذاری این محصول از تجهیزات ایمنی، استفاده وسیع فعالین بخش صنعت برق و مخابرات از کمربند ایمنی دکل بانی در هنگام کار بر روی دکلهای برق و دکلهای مخابراتی می باشد.

کمربند هارنس
تیپ دوم درصدی کامل‌تر بدن را احاطه می کند. این نوع از کمربند ایمنی به کمربند ایمنی هارنس معروف است. این محصول از کتف‌ها تا ران پا را پوشش می دهد. نقطه اتصال طناب کمربند بین دو کتف در پشت یا روی سینه قرار دارد. از این کمربند ایمنی در چتر نجات نیز استفاده می‌شود. به همین جهت به نام کمربند پاراشوتی نیز شناخته می‌شود.

هارنس های مختلفی وجود دارند که با توجه به مکان مورد استفاده قابل انتخاب و خرید می باشند. هر کدام از محصولات با توجه به نامی که دارند، از نوع استانداردهایی برخوردار هستند که مکانی از بدن انسان را خواهند پوشاند و از سوی دیگر دارای مکان هایی برای قرار دادن قلاب می باشد. بطور خلاصه کمربند ایمنی هارنس کمربند ایمنی تمام بدن یا پاراشوتی که مانند کمربند چتربازی، به دور کتف و ران پای فرد استفاده کننده پیچیده می شود و کاملا او را در بر می گیرد.

پس از نظر ساختاری و ظاهری، کمربندهای ایمنی به دو دسته کمربند ایمنی سیمبانی و کمربند ایمنی هارنس تقسیم می شوند و هارنس وسیله ای ایمنی جهت نگه داشتن اپراتور در ارتفاع است؛کاربرد هارنس، حفظ ایمنی است.

معرفی یک نمونه از کمربندهای ایمنی هارنس
هارنس کد N78003 از با کیفیت ترین محصولات بخش HSE و تجهیزات ایمنی می باشد چرا که با توجه به آناتومی بدن انسان طراحی و تولید شده است و از ویژگیهای این محصول می توان به تحمل وزن بالا، قیمت مناسب، امنیت بالا حین تعلیق، امکان حمل ابزار و بار در ارتفاع و دارا بودن تسمه های فوق العاده مقاوم اشاره کرد.

قرار گرفتن پشتی X شکل این محصول روی بدن کاربر سبب راحتی فرد حین تعلیق می شود و همچنین کمک میکند که فرد فشار کمی احساس کند. کاربر میتواند به کمک وجود حلقه های چندگانه، گیره ها و کیسه های حمل ابزار به منظور اتصال ابزار کاری خود به این کمربند استفاده کند. ساختار X شکل این هارنس برای شرایطی که نیاز است تا کاربر مدت زیادی از نقطه اتصال پشتی آویزان بماند طراحی شده است.

حلقه های پا در این محصول دارای سگک های FAST برای باز و بسته شدن میباشد که نیاز به تنظیم مجدد سایز و اندازه این حلقه ها را از بین می برد. همچنین این کمربند دارای یک شاخص سقوط بوده که در پشت آن قرار گرفته است که در صورت سقوط این شاخص به صورت نوار قرمزی نمایان میشود. جلیقه موجود در این محصول دارای چهار نقطه اتصال می باشد که تسریع در عملکرد کاربر میشود.

کمر این محصول از کمربندی پهن و جنسی نیمه سخت تولید شده است. حلقه های پا دارای امنیت و قدرت نگهدارندگی بالایی هستند. در قسمت شانه این کمربند نوارهایی از جنس فوم تعبیه شده و به صورت گسترده فاصله گذاری شده تا از شدت سایش گردن کم کند. همچنین پهن بودن این نوارها سبب می شود تا از فشار بار در یک نقطه از شانه کاسته و فشار در میان فضای بیشتری پخش شود.

لینک های مرتبط:

اعلام حریق سنس



:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

یکی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی تنفسی، ماسک ایمنی نیم صورت است. این ماسک‌ها از سیستم تنفسی در مقابل گاز‌های خطرناک و شیمیایی محافظت می‌نماید.
ورود گازهای سمی و ترکیبات شیمیایی به زندگی انسان‌ها سبب شد تا در مواجهه با چنین سیالاتی، با درصد بالاتری از اصول ایمنی پیروی کنند. لزوم استفاده از ماسک‌های مختلف برای حفاظت از شش‌ها و دستگاه تنفسی، به‌خوبی الزامی بودن استعمال ماسک‌ها بالاخص ماسک نیم صورت دو فیلتر را نشان خواهد داد‌.
ماسک‌های نیم صورت دو فیلتر، نوعی از ماسک‌های شیمیایی هستند که اگر بر صورت قرار بگیرند، دهان و بینی را به طور کامل می‌پوشانند. تفاوت این ماسک با نوع تمام صورت در پوشاندن صورت است که آنها چشم‌ها را نیز می‌پوشانند. به‌همین دلیل از این ماسک‌ها برای مکان‌هایی که برای چشم خطری وجود ندارد استفاده میشود. البته درصورت نیاز میتوان از عینک‌های ایمنی یا شیلد‌های محافظ صورت، برای مراقبت از چشم استفاده نمود.
ماسک نیم صورت در دو نمونه دو و یک فیلتری در بازار قابل تهیه است و یک مزیت متمایزکننده برای این محصول، امکان استفاده هم‌زمان از عینک آزمایشگاهی می‌باشد در مواقعی که ممکن است گاز سمی خطراتی برای بینایی کاربر به همراه داشته باشد. اغلب ماسک‌های نیم صورت دو فیلتری در فضای آزمایشگاه کاربرد دارند.
کاربرد ماسک ایمنی نیم صورت
گاهی اوقات مجبور می‎شوید در شرایط شغلی نامناسب کار کنید و در عین حال بایستی از سیستم تنفسی خودتان محافظت کنید؛ چرا که در این محیط‎‌ها گازهای خطرناک، هوای آلوده، وجود گرد و غبار به راحتی می‎تواند به سیستم تنفسی شما آسیب بزند. ماسک ایمنی نیم صورت یکی از تجهیزات ایمنی تنفسی است که در این چنین شرایطی می‎تواند کمک شایانی برای شما محسوب شود. این ماسک‎‌ ها مدل‌های مختلفی دارند و به همین دلیل کاربردهای گسترده‎ای هم دارند.
ماسک نیم صورت از جمله ماسک‌هایی است که در محیط کاری که مواد بسیاری حساسی جود ندارد و در عین حال گوش و چشم‌ها آسیب نمی‎بینند، مورد استفاده قرار می‎گیرند. از جمله کاربردهای خرید ماسک شیمیایی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
⏪در مکان‌هایی همچون چاپخانه‌ها، دفاتر فنی و … به علت وجود غبار مواد رنگی، گاز، تونر دستگاه از این ماسک‌ها استفاده می‎شود.
⏪در منازل زمانی که با مواد شیمیایی همچون جوهر نمک و وایتکس سرو کار دارید؛ می‎توانید از این ماسک ایمنی بهره ببرید.
⏪در سالن‌های زیبایی چرا که بوی نامطبوع کراتین و مواد کاشت ناخن بسیار آزار دهنده خواهد بود.
⏪در حال حاضر برای محافظت سیستم تنفسی در برابر بیماری کرونا، پزشکان از این ماسک‌ها استفاده می‎کنند.
جنس ماسک ایمنی نیم صورت
ماسک نیم صورت از معمولا از سیلیکون و پلاستیک‌های فشرده یا TPE تولید می‎شوند. ماسک‌‎های نیم صورتی که از سیلیکون ساخته می‎شوند قدرت جذب ذرات بیشتری به نوع ماسک‎‌هایی TPE دارند. البته برخی از ماسک‎‌های نیم صورت را با پلاستیک‎های مصنوعی نرم می‎سازند که بسیار کم وزن هستند و به راحتی مورد استفاده قرار می‎گیرند.

این مدل ماسک‌ها صورت را اذیت نمی‎کنند یعنی به راحتی روی صورت می‎نشینند، چرا که به صورت آرگونومیک طراحی شده اند و دارای لبه برگشتی هستند. این لبه‌های برگشتی باعث می‎شوند که روی نقاط حساس صورت هیچ گونه فشاری وارد نشود و از ورود گرد و غبار یا گازهای سمی جلوگیری شود.

ماسک ایمنی نیم صورت به صورت تک فیلتر و دو فیلتر ساخته می‎شوند که هر کدام مشخصات فنی مخصوص به خود را دارند و در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می‎‎گیرند.

مدت زمان استفاده از ماسک ایمنی نیم صورت
این ماسک‌ها انواع مختلفی دارند که معمولا فیلترهایی روی آن‎ها نصب شده است که زمان استفاده از ماسک به فیلترها بستگی دارد. که در حالت کلی زمان استفاده از یک فیلتر هم به میزان بار ورودی بستگی دارد یعنی نوع آلاینده، میزان غلظت آن، مدت زمان فعالیتی که فرد از فیلتر استفاده می‎کند و در عین حال فعالیت می‎کند.

اگر فیلتر ماسک Hg-P3 باشد بیشترین زمانی که می‎توان از ماسک استفاده کرد 50 ساعت است. در حالت کلی زمانی که تنفس در ماسک سخت شود و یا این که احساس تنگی نفس داشتید باید سریع از محیط کاری خارج شوید.

ماسک‌های تنفسی مطابق با ارگونومی سر افراد طراحی می‌شود و فیلتر‌های آن‌ها قابلیت جابجایی دارد. طول عمر این ماسک‌های شیمیایی حدود پنج سال است. بعد از پنج سال ممکن است قطعات پلاستیکی این ماسک‌ها تجزیه شوند.

لینک های مرتبط:

اعلام حریق سنس



:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

کفش ایمنی به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد و کارایی عالی توانسته است توجه زیادی را به سوی خود جلب کند. مهم نیست شغل شما چیست، استفاده از یک کفش مطمئن و ایمن می تواند آسیب های زیادی را مهار کند. استفاده از کفش های نامناسب با گذر زمان می تواند خطرات جدی برای شما به همراه داشته باشد. کفش غیر ایده آل نه تنها تاثیر نامطلوبی بر روی اعصاب شما دارد بلکه می تواند مهره های کمر و گردن را نیز تحت تاثیر قرار دهد. با انتخاب یک کفش درست می توانید از بسیاری از بیماری و مشکلات در امان نباشید.
امروزه شرکت های تولید کننده ی بسیاری در زمینه ی تولید کفش های ایمنی فعالیت دارند، هر کدام از آنها متناسب با استاندارد و شرایطی که در نظر دارند، هزینه ی متفاوتی را برای خرید پیشنهاد می دهند. برای خرید کفش ایمنی تاکید ما آن است که حتما مراکز معتبر و شناخته شده را در اولویت قرار دهید تا بتوانید از کیفیت آن مطمئن باشید.
به علت جلوگیری از آسیبهای احتمالی در حین انجام کار معمولا کارگران و شاغلین در حرفه های پر خطر از لباس های ایمنی استفاده می کنند. این لباس ها شامل عینک، کلاه، شلوار، دستکش و کفش ایمنی است. پوشیدن کفش های ایمنی از ضروری ترین تجهیزات در این البسه می باشد.
تجهیزات ایمنی
معمولا کارگرانی که در شغل های مختلف مشغول به فعالیت هستند برای ایمنی بیشتر و ممانعت از بروز آسیب های احتمالی به اعضا خود از تجهیزات ایمنی استفاده می نمایند. این تجهیزات بعد از این که در بعضی از مشاغل با بروز آسیب، کارگران بسیاری از فعالیت بازمانند جزء لاینفک استانداردهای پوشش برای فعالان در امور مختلف شد.

در صنایع پر خطر مانند: ذوب فلزات، شیشه گری، قطعه سازی و یا حرفه هایی مانند ساختمان سازی و یا آتش نشانی پوشش مناسب بدن یکی از ارکان مهم برای سلامتی شاغلان این مشاغل می باشد.

تجهیزات ایمنی که بنا بر نوع شغل و حرفه افراد در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند شامل اجزاء مختلفی می باشد که کفش ایمنی یکی از ضروری ترین اجزاء در این البسه می باشد.
کفش ایمنی
با احتمال آسیب دیدگی های زیادی که کارگران و شاغلان شغل های مختلف را تهدید می نماید کفش ها در انواع مختلف با طراحی ها و متریال های گوناگون تولید به بازار مصرف عرضه شد. هر نوع از این کفش ها با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد برای نوع خاصی از حرفه ها مناسب می باشد.

اما کلا تمام کفش ها باید دارای این ویژگی باشند.

محافظت و مراقبت از پاها در هنگام افتادن اشیا سنگین بر روی آن.
ممانعت از لیز خوردن افراد در محیط های روغنی و لغزنده.
ممانعت از عبور جریان الکتریکی.
جلوگیری از خستگی پاها در حین انجام کار.
عدم نفوذ رطوبت و ایجاد قارچ در پاها.
ممانعت از سوختگی در پا در محیط های داغ مانند کوره ها
کفش ایمنی یا Steel Toe boot کاربردی بسیاری دارد به استفاده از این نوع از کفش ها می توانید از ایجاد خطرات و آسیب های زیادی جلوگیری کنید. در محیط های کاری احتمال سقوط هرگونه اشیا، احتمال برق گرفتگی و حضور مواد خورنده و … بسیار زیاد است. با استفاده از کفش های ایمنی می توانید از خطر سر خوردن و لغزش جلوگیری کنید، این امر به نوبه ی خود می تواند خطرهای زیادی را مهار کند.
از اصلی ترین وظایف کفش ایمنی می توان به کارایی آن برای کار در محیط های گوناگون در برابر مواد خورنده، جریان الکتریکی و … اشاره کرد. با بکارگیری این نوع از کفش ها دیگر نگران سوختگی یا مشکلات خستگی پا نباشید. ناگفته نماند در بازار کفش های ایمنی بی کیفیت و غیر اصل توسط کلاهبرداران به فروش میرسد به همین دلیل با دقت خرید کنید. به منظور جلب رضایت کاربران عزیزمان، خدمات ویژه ای را در نظر گرفته ایم. در صورتی که به دلایلی از خرید کفش ایمنی از فروشگاه آنلاین ما راضی نباشید می توانید آن را پس داده و هزینه ی مربوط را دریافت کنید.

انواع کفش های ایمنی
همان گونه که گفته شد کفش ها در انواع مختلف جهت استفاده در امور مختلف طراحی و تولید می شود. این کفش ها با طراحی ارگونومیکی خود و متریال های مرغوب باید از پاها در برابر حوادث مختلف محافظت نمایند. در بعضی از کفش های ایمنی از فولاد در جلوی کفش استفاده شده است. این کفش ها در هنگام سقوط اجسام سنگین بر روی پاها از خطر قطع انگشتان جلوگیری می نماید. اما جنس کفهدر مشاغل مختلف متفاوت است و بسته به نوع محیط از مواد مختلفی جهت ساخت کفه پوتین ایمنی استفاده می شود.
کفش و پوتین ایمنی دارای انواع مختلفی است که هر کدام کارایی متفاوتی دارد. به همین دلیل باید قبل از خرید به طور دقیق مشخص شود که قرار است این نوع از کفش ها در چه محیطی مورد استفاده قرار گیرد. از جمله مهمترین انواع کفش ایمنی می توان موارد زیر را نام برد:

کفش ایمنی پلاستیکی
کفش ایمنی پنجه فولادی
کفش ایمنی از جنس بوتیل
کفش ایمنی کفه فلزی
کفش ایمنی با کف پایی مخصوص
کفش های ایمنی تهیه شده از پلاستیک از آسیب های احتمالی در برابر مواد شیمیایی جلوگیری می کند. از سوی دگر این نوع از کفش ها به دلیل عایق جریان برق بودن ، سخت و مقاوم هستند. بکارگیری آنها برای محیط هایی که احتمال برق گرفتگی موجود است، گزنه ی ایده آلی خواهد بود. کفش های ایمنی کفه فلزی به دلیل مقاومت و کارایی که دارند در برابر سوراخ شدن مقاوم هستند. به منظور جلوگیری از فشار و ضربه به پا می توانید کفش های ایمنی پنجه فولاد را در اولویت قرار دهید. برای کار در محیط های خورنده، کفش تولید شده از جنس بوتیل بهترین گزینه خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

کفش ایمنی ازجمله اصلی‌ترین لوازم حفاظت فردی هستند که در مقابل افتادن اجسام سنگین و سفت از پا حفاظت می‌نمایند. تقسیم‌بندی کفش‌ و پوتین ایمنی شامل گروه‌های گوناگون مهندسی و کارگری، عایق برق، اداری و پرسنلی است.

کفش های ایمنی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و عملکرد عالی خود توجه بسیاری را به خود جلب می کنند. مهم نیست شغل شما چیست، استفاده از یک کفش مطمئن و مطمئن می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند. استفاده از کفش های نامناسب در طول زمان می تواند خطرات جدی برای شما به همراه داشته باشد.

 انواع زیره

کفش‌ها برحسب طریقه‌ی ساخت و مصرف گوناگونی که دارند، دارای زیره‌های مختلفی هستند که در ادامه انواع آن‌ها را نام خواهیم برد:

♦️ زیره پلی اورتان یا PU: این مدل زیره دارای خواص ضد‌ اسید، ضد‌ روغن و ضد‌سایش است.

♦️ زیره ترمو پلی اورتان یا TPU: این زیره دارای خواص ضد‌ روغن، ضد لغزش، ضد اسید و ضد سایش است.

♦️ زیره RUBBER: این زیره دارای خواص ضد روغن، ضد سایش، ضد لغزش و ضد اسید و نیز مقاومت بالایی دارد و ارتجاعی است.
 انواع رویه

✅ رویه‌ی چرم گاوی
✅ رویه‌ی لاستیکی ROBBER و PU
✅ رویه‌ی چرم نوبوک
✅ رویه‌ی چرم مصنوعی میکروفیبر
✅ رویه‌ی پارچه‌ای
✅ رویه‌ی چرم اشپالت، جیر و طبیعی

 سرپنجه کفش ایمنی

کفش‌های ایمنی ازلحاظ سرپنجه شامل دو نوع سرپنجه فلزی و سرپنجه کامپوزیتی هستند که اگرچه این دو سرپنجه ازنظر میزان مقاومت در مقابل ضربه، دارای مقاومت یکسانی هستند؛ ولی سرپنجه کامپوزیتی در مقایسه با سرپنجه فلزی دارای وزن کمتری است.
مزایای کفش ایمنی استاندارد
☑️ ایمنی و امنیت
☑️ بهداشت و راحتی
☑️ عمر طولانی
☑️ پیشگیری از حوادث در کار
☑️ حفاظت در برابر سوختگی
☑️ حفظ نمودن گرمای پا در آب‌وهوای سرد
☑️ جلوگیری از خستگی پاها
☑️ نجات‌بخش بودن در مقابل خطرات ناشی از برق‌گرفتگی

انتخاب کفش ایمنی مناسب
برای خرید کفش ایمنی همانطور که در ابتدا ذکر شد، نوع کار و نیازهای ایمنی آن باید شناسایی شود. از انواع کفش‌‌های ایمنی می‌توان به کفش ایمنی پنجه فولادی یا آهنی، کفش ضد حریق و آتش، کفش ضد مواد شیمیایی و اسید، کفش ضد لغزش و … اشاره کرد.

خطرات احتمالی محیط کار که استفاده از کفش ایمنی مناسب در آن الزامی است:

سقوط یا پرتاب اشیا و جسم‌های خطرناک، برنده و سنگین از هر سمت و سویی به طرف پا
درگیر بودن با مایعات مذاب و داغ و امکان ریختن آنها بر روی پا
سر و کار داشتن با برق و احتمال شوک الکتریکی یا برق گرفتگی
کار کردن در مکان‌های قابل انفجار، سنگی و ناهموار و سرد و گرم
جهت خرید کفش ایمنی مناسب، مشخصات زیر را در نظر داشته باشید:

» زیره کفش ایمنی

زیره کفش‌های ایمنی بایستی از جنس پلی یورتان بوده و به شکل تزریق مستقیم باشد تا در مقابل مواد روغنی، نفتی و محیط‌های اسیدی، عایق جریان برق و ضد لغزش باشد.

» رویه کفش ایمنی

کفش‌های ایمنی باید رویه از جنس چرم طبیعی و ضخامتی حداقل 2/2 داشته باشد.

» سر پنجه کفش ایمنی

سرپنجه کفش‌های ایمنی بایستی جنس شان از نوع فولاد آبکاری شده و یا فایبرگلاس فشرده باشد.

لینک های مرتبط:

اعلام حریق سنس



:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()