تابلو برق صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

تابلو برق صنعتی یکی از اجزای کاربردی و مهم در بسیاری از صنایع تولیدی و کارخانجات است که به منظور برقراری اتباط درست بین اجزای یک سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل نقش کلیدی که در ایجاد ایمنی در محیط کار ایفا می‌کند امروزه از تجهیزات ضروری در پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های صنعتی و… به حساب می‌آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و آشنایی با انواع آن پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.
تابلو برق صنعتی عبارت است از محفظه‌ای که تعدادی از انواع تجهیزات الکتریکی را در برگرفته است. به بیانی دیگر، نوعی دستگاه و سیستم است که به منظور کنترل و محافظت از مدارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک تابلو برق متناسب با نوع محیط و کاربری تجهیزات مختلفی اعم از کلیدهای قطع، فیوزها، مدار شکن‌ها و… را شامل می‌شود. این تابلو با توجه به عملکردی که دارد به بهترین شکل ممکن از تجهیزات مختلف در برابر جریان و نوسانات الکتریکی محافظت می‌کند. این نوع از تجهیزات به طور مستقیم به منبع انرژی وصل می‌شوند.
ولتاژ تابلو برق صنعتی
تابلو برق mv: این تابلو برق دارای ولتاژ بین ۱۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ است.
تابلو برق lv: این تابلو برق دارای ولتاژ زیر ۱۰۰۰ ولت است.
تابلو برق‌ها با توجه به دو استاندارد امریکایی و بین المللی تهیه و تولید شده است.
جهت تهیه بهترین و مناسب‌ترین تابلو برق صنعتی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید. یکی از معیار‌های مهم در انتخاب و خرید تابلو برق صنعتی قیمت تابلو صنعتی است. برند‌های اورجینال دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر تابلو‌ها است.
تابلوها برای توزیع ایمن برق در تاسیسات تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تابلو برق یکی از اجزای سیستم توزیع الکتریکی است که ضمن تأمین کننده قطع کننده مدار یا فیوز محافظ برای هر مدار در محفظه مشترک، یک منبع تغذیه برق را به مدارهای شاخه‌ای تقسیم می‌کند.
تابلوها معمولاً دارای حداکثر ولتاژ ۶۰۰ Vac / Vdc وحداکثر درجه گذرگاه ۶۰۰۰ A هستند و برای مطابقت با استاندارد UL891 و NEMA PB2 طراحی شده اند.
قیمت تابلو برق صنعتی به نوع نصب نیز بستگی دارد. برخی تابلو برق‌ها مناسب برای فضای باز هستند و برخی به صورت ایستاده نصب می‌شوند و برخی به صورت دیواری و برخی برای فضای داخلی مناسب هستند. به همین دلیل دارای جنس‌های مختلف بوده و برای موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود.
برای استعلام قیمت دقیق و بروز تابلو برق صنعتی مناسب برای فضای باز و فضای بسته می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید. برای تهیه بهترین و مناسب بترین مدل تابلو برق با ما در تماس باشید.
کاربرد تابلو برق صنعتی
تابلو برق‌های صنعتی از جمله تجهیزاتی هستند که برای نگهداری قطعات و سایر متعلقات برق صنعتی استفاده می‌شود. این تابلو‌ها وظیفه برقراری ارتباط صحیح میان اجزای سیستم را بر عهده دارند. با توجه به نوع تجهیزات پروژه می‌توان تابلو برق مورد نیاز را انتخاب و خریداری نمود.
تابلوبرق صنعتی می‌توانند به عنوان تابلو‌های اصلی استفاده شوند و وظیفه تغذیه نیرو‌های کل مجموعه را بر عهده گیرند. این تابلو‌ها دارای یک یا دو ورودی موازی هستند. برای تهیه و خرید این تابلو‌ها می‌توانید با ما در تماس باشید و مشاوره قبل از خرید دریافت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: