نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

پوست انسان به‌‌عنوان یکی از حساس‌‌ترین نقاط بدن، به‌دلیل نازکی و لطافت خود در برابر تماس مستقیم با مواد مختلف واکنش نشان می‌دهد. برای مثال، استفاده از جنس پارچه‌ای در لباس که برای مدت زمان طولانی با پوست در تماس است، می‌تواند عارضه‌هایی ایجاد کند و حتی در برخی موارد حساسیت را تسکین نماید. تاثیر عطر روی پوست خود را نادیده نگیرید. در بیشتر موارد، عطر و رایحه‌ها مستقیماً با پوست در تماس هستند. انتخاب عطر مناسب، باید با توجه به‌ساختار و فرمولاسیون آن باشد‌ لذا در انتخاب عطر و ادکلن، باید دقت کافی را داشته باشید.

تاثیر نوع و جنس پوست بر رایحه عطر
برای خرید عطر در فروشگاه ها، بهتر است همیشه آن را روی پوست خود تست کنید زیرا بوی عطر روی کاغذ تستر، با بوی عطر روی پوست شما تفاوت قابل توجهی دارد. ممکن است به این نتیجه برسید که یکی از عطرها، باعث ایجاد بوی فوق‌العاده‌ای روی بدن دوست یا همکار شما میشود اما برای شما اینگونه نیست. در این حالت، شما ممکن است از عطر خریداری شده ناراضی باشید و به‌دلیل بوی متفاوتی که روی بدن شما ایجاد می‌کند، شکایت کنید.
اصلی‌ترین موضوع برای خرید یک ادکلن مردانه ، لذت بردن از آن است. اگر در حال خرید در یک فروشگاه عطر یا در خیابان، رایحه‌ای را دوست داشته باشید ولی بعدا متوجه شوید که آن رایحه با پوست شما سازگاری ندارد، این اتفاق بسیار ناخوشایند است. پیش از خرید عطر باید بررسی کرد تاثیر نوع و جنس پوست بر رایحه‌ عطر به ‌‌چه صورت است.
نوع و جنس پوست نقش مهمی در تاثیر عطر بر روی بویایی فرد دارد. افراد با پوست خشک، عطر را طولانی تر در خود نگه می‌دارند و بوی آن را بهتر تشخیص می‌دهند. همچنین افراد با پوست چرب، عطر را سریع تر از بین می‌برند و بوی آن را کمتر حس می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که هر فرد با توجه به‌تاثیر نوع و جنس پوست خود بر رایحه عطر، محصولی مناسب را برای خود تهیه کند.
تاثیر عطر روی پوست از جمله مسائلی است که همواره مورد بررسی قرار گرفته است. استفاده از عطر از دیرباز متداول بوده و روایح مختلف آن همواره برای ایجاد حس خوب و رفع استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاثیر عطر روی پوست شامل مواردی چون کاهش استرس، افزایش اعتماد به‌نفس، ایجاد حس خوب و غیره است. عطر به‌دلیل داشتن روایح خاص، می‌تواند مفید باشد و به عنوان یکی از داروهای طبیعی برای تقویت سلامت روان و جسم افراد مورد استفاده قرار بگیرد.
تاثیر پوست چرب بر رایحه عطر
با توجه به ‌تجربیات صنعت عطرسازی، بیشتر از موادی که جذب روغن دارند، برای ساخت عطر استفاده می‌شود. اگر پوست شما چرب است، نت‌های اولیه، عطر را برای مدتی بیشتر در پوست شما حفظ می‌کند. با این حال، نوع پوست شما ممکن است برخی از عناصر عطر را بیش از حد تقویت کند.
روایح شیرین ممکن است برای پوست‌های چرب خسته‌کننده و بیمارگونه باشند، در حالی که میوه‌ها و به‌خصوص مرکبات می‌توانند بسیار شگفت انگیز باشند. همچنین، نت‌هایی که سریعاً از روی پوست خشک ناپدید می‌شوند، می‌‌توانند روی پوست‌های چرب، سازگار باشند.
پوست چرب باعث افزایش بوی عطر می‌شود. این نوع پوست‌ها قابلیت تبدیل رایحه‌های خفیف و ملایم به‌ عطری قوی را دارند. با این حال، باید به‌دقت انتخاب کنید چرا که برخی از مواد می‌توانند تعادل عطر را به‌هم بزنند و باعث شدیدتر شدن بو شوند. تاثیر عطر روی پوست چرب زیاد است.
عطر با توجه به ‌محتوای الکل و اسانس‌های آن، می‌تواند تاثیر بیشتری روی پوست چرب داشته باشد. در بعضی از موارد، عطر ممکن است باعث ایجاد حساسیت و التهاب در پوست چرب شود. این اتفاق معمولا در افرادی رخ می‌دهد که پوست آن‌ها حساس به ‌مواد شیمیایی موجود در عطر است. همچنین به‌دلیل وجود الکل در عطر، می‌تواند پوست را خشک و تیره کند و باعث افزایش تولید چربی در پوست شود. بنابراین از استفاده از عطر در نواحی که پوست آن‌ها چرب است، به‌ویژه روی صورت، بهتر است پرهیز کرد. اگر مایلید از عطر استفاده کنید، بهتر است از عطرهایی با کمترین میزان الکل و بدون مواد رایج تحریک کننده پوست مانند مشک یا وانیل استفاده نمایید. همچنین، پوست خود را قبل از استفاده از عطر با یک تونر ملایم تمیز کنید تا از احتمال تحریک شدن پوست کاسته شود.
لینک های مرتبط:
ادکلن جی پارلیس
ادکلن پولو
عطر جیوانچی



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

اصلی ترین بخش سیستم اعلام حریق، کنترل پنل است. کنترل پنل اعلام حریق وظیفه هماهنگی میان تمام اجزا را دارد. کار پردازش اطلاعات و تصمیم گیری را انجام می دهد. در مرکز کنترل سیستم اعلام حریق تمام کار ها توسط میکروپروسسور ها انجام می شود.
نحوه عملکرد کنترل پنل اعلام حریق
به دنبال وارد کردن فشار یا ضربه به شستی اعلام حریق و یا فعال شدن یکی از دتکتور ها، یک اتصال کوتاه ایجاد می شود و پس از آن مدار الکترونیکی وارد عمل می شود و پس از دستور به رله ها آژیر، فعال و اعلام حریق صورت می گیرد. نکته قابل ذکر این است که اتصال کوتاه موجب اعلام حریق ولی اتصال کامل منجر به اعلام خطا در سیستم می شود. به عبارتی دیگر مرکز کنترل اعلام حریق از تجهیزاتی مثل دتکتور و شستی اطلاعات دریافت می کند و پس از تشخیص وقوع حریق دستور اعلام حریق را به آژیر، فلاشر و آژیر فلاشر می دهد.
انواع کنترل پنل (مرکز کنترل) سیستم اعلام حریق
از آنجایی که سیستم اعلام حریق در سه نوع سیستم اعلام حریق متعارف یا کانونشنال، سیستم اعلام حریق آدرس پذیر و سیستم اعلام حریق بیسیم وجود دارد، مرکز کنترل اعلام حریق نیز در سه نوع کنترل پنل اعلام حریق متعارف، کنترل پنل اعلام حریق آدرس پذیر و کنترل پنل اعلام حریق بیسیم موجود می باشد. در ادامه به بررسی کنترل پنل های سیستم اعلام حریق پرداخته ایم.

کنترل پنل اعلام حریق کانونشنال یا متعارف
این کنترل پنل ها جزو ابتدایی ترین سیستم های اعلام حریق می باشند. در سیستم های کانونشنال تجهیزات به صورت زون بندی نصب می شوند. سیم کشی تمام تجهیزات به کنترل پنل وصل می شود و هنگام حریق، زونی که دچار حادثه شده است مشخص می شود ولی منطقه (قطعه) حادثه به طور دقیق مشخص نمی شود.

مرکز کنترل اعلام حریق متعارف بر حسب زون به این صورت تقسیم می شود: تک، دو، چهار، شش، هشت، شانزده، بیست و چهار و سی و دو زون. در برخی موارد با افزودن کارت الکترونیکی می توان تعداد زون ها را ارتقا داد.

کنترل پنل اعلام حریق آدرس پذیر
کنترل پنل سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، پیشرفته تر از کنترل پنل سیستم اعلام حریق متعارف می باشد. در دستگاه مرکزی اعلام حریق آدرس پذیر تمام تجهیزات روی یک مدار قرار می گیرند و سیم کشی آن ها به صورت حلقه است و در نهایت سیم به کنترل پنل باز می گردد. نکته مهم تر اینکه در مرکز کنترل اعلام حریق آدرس پذیر، آدرس دقیق منطقه یا قطعه ای که دچار حریق شده است مشخص می شود و این به جلوگیری از گسترش حریق بسیار کمک می کند.

کنترل پنل یا دستگاه مرکزی اعلام حریق بر حسب لوپ به این صورت تقسیم می شود: کنترل پنل اعلام حریق آدرس پذیر تک لوپ، دو لوپ، چهار تا هشت لوپ.

کنترل پنل اعلام حریق بی سیم (Wireless)
همانطور که می دانیم در سیستم اعلام حریق بی سیم (Wireless) از سیم استفاده نمی شود و از امواج رادیویی برای انتقال دیتا استفاده می شود. پس می توان گفت مرکز کنترل اعلام حریق بی سیم در محلی که به دلیل ساختار قدیمی امکان سیم کشی وجود ندارد استفاده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

اجزای تشکیل دهنده سیستم‌های اعلام حریق

امروز در این مقاله می خواهیم با اجزای تشکیل دهنده سیستم‌های اعلام حریق آشنا شویم. سیستم های اعلام حریق نقش بسیار زیادی در مهار کردن آتش و خاموش کردن آن دارند. هنگامی که هشدار این سیستم بلند شود به معنای آتش سوزی می باشد و قبل از این که آتش پخش شود امکان مهار کردن آن وجود دارد.

 

از این موضوع نباید غافل شویم که مردم با تهیه کردن کپسول آتش نشانی برای منزل خود می توانند در حادثه های کوچک کمی کمک حال آتش نشانان باشند و آن ها را خیلی کم از خطرهای احتمالی دور کنند.

 

اگر نوع آتش به گونه ای باشد که نشود آن را به سرعت کنترل و مهار کرد سیستم های اعلام حریق منجر به صرفه جویی در تایم می شوند تا ماموران آتش نشانی بسیار زودتر به محل حادثه بیایند.

 

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

 

اجزای تشکیل دهنده سیستم‌های اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق که قدیمی هستن اصولا از یک حسگر یا هشدار دهنده که به خروجی صوتی متصل می باشند تشکیل شده است ولی این سیستم ها در سال های گذشته دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

سیستم های جدیدتر معمولا از تعدادی شستی اعلام حریق و تعدادی حسگر و یا آشکار ساز (Detector)، یک سامانه پردازش مرکزی و چند خروجی تشکیل می‌شوند.

 

اجزاي سيستم اعلام حريق آریاک به سه قسمت اصلي تقسيم مي شوند :

تجهيزات تشخيص حريق ( دتکتورها )

تجهيزات اعلام حريق ( فلاشرها ، آژيرها و … )

مرکز کنترل يا پانل مرکزی که مسئولیت ارتباط بين دتکتورها و وسايل اعلام حريق را به عهده دارد.

یک سیستم اعلام حریق در حالت کلی می تواند از اجزای مختلفی تشکیل شده باشد عبارتند از:

مرکز کنترل یا کنترل پنل سیستم اعلام حریق .

دتکتور دود ( Smoke Detector ) – این دتکتور در دو نوع یونیزه و اپتیکال وجود دارد.

دتکتور حرارت ( Heat Detector ) .

بیم دتکتور ( Beam Detector ) .

دتکتور ترکیبی یا کومبو ( دود و حرارت ) .

دتکتور شعله ( Flame Detector ) .

شستی اعلام حریق ( MCP ) .

زنگ اخبار .

آژیر اعلام خطر .

باتری پشتیبان .

مقاومت انتهای خط .

نمایشگر LED .

فلاشر .

و تجهیزات بسیار متنوع دیگری است که با یکدیگر کار می کنند و در صورت وجود دود، آتش، منوکسید کربن و سایر شرایط اضطراری آن ها را تشخیص داده و از طریق تجهیزات صوتی و بصری به ساکنین و یا کاربران اطلاع رسانی میکند .

وجود کپسول آتش نشانی برای منزل بسیار ضروری و مهم می باشد و حتما باید در خانه ها و ساختمان ها وجود داشته باشد.

 

اجزای سیستم اعلام حریق

پنل مرکزی اعلام حریق

همه ی فرمان ها و برنامه ریزی ها برای نصب سیستم اعلام حریق بر روی پنل مرکزی اعلام حریق انجام می شود

 

پنل مرکزی قابلیت نصب کردن تجهیزات کنترل کردن آتش و نصب تلفن کننده را دارد و به صورت آدرس پذیر و متعارف یا کانونشنال ساخته می شود.

 

دتکتور اعلام حریق

دتکتور اعلام حریق در حقیقت آشکارسازهای آتش سوزی هستند.

 

دتکتورها در انواع دتکتورهای حساس به دود، دتکتورهای حساس به حرارت، دتکتورهای حساس به نور آتش ، دتکتورهای گاز و … تشکیل می شوند.

 

آژیر اعلام حریق

آژیر خطر آتش سوزی دارای اعلام های صوتی می باشد که به صورت آژیر یا اسپیکر است و باید در نصب کردن اسپیکر ها برای ساختمان ها بسیار دقت کرد و این را نیز باید بدانید که استاندارد های دسی بل صوت در آژیر های داخلی و بیرون مختلف است.

 

چراغ سردرد اعلام حریق | چراغ ریموت یا ریموت اندیکاتور اعلام حریق

برای آشکار کردن محل دقیق آتش سوزی در زمان هشدار از چراغ سر در استفاده می کنند در زمان آتش سوزی چراغ ریموت روشن می شود در هر واحد یا اتاق نشانگر آتش سوزی در آن محل می باشد.

 

شستی اعلام حریق

از این شستی ها برای هشدار دادن زمان آتش سوزی به صورت دستی استفاده می شود به این منظور باید شستی ها را در محلی نصب کرد که در دسترس عموم قرار بگیرد.

 

شما بسیار راحت می توانید یک کپسول آتش نشانی برای منزل خود تهیه کنید و با خیال راحت در زمان آتش سوزی از آن استفاده کنید.

 

دتکتور اعلام حریق:

دتکتورها مسئولیت آشکار کردن آتش سوزی را بر عهده دارند. در صورت به وجود آمدن آتش سوزی دتکتور سیگنالی را به پنل مرکزی ارسال و اعلام حریق می کند. دتکتورها دارای انواع گوناگونی (دودی، حرارتی، شعله ای و گازی) می باشند.

 

شاسی اعلام حریق:

شاسی اعلام حریق و یا شستی اعلام آتش سوزی یکی از اجزاء تشخیص دهنده ی اعلام حریق دستی هستند. در صورت به وجود آمدن آتش با فشار دادن طلق شستی اعلام حریق و یا شکستن شیشه شاسی به وسیله ی افراد، آلارم به پنل اعلام حریق ارسال می شود و سیستم اعلام حریق فعال می شود.

 

و منجر به، به صدا در آمدن تجهیزات صوتی و شنیداری هشدار دهنده نیز می شود. شاسی این سیستم معمولاً دارای یک LED می باشد که در زمان آتش سوزی چراغ آن روشن می شود.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

سیستم یا دستگاه اعلام حریق به مجموعه ای از تجهیزات آتش نشانی که هماهنگ با هم جهت خبر دادن و آشکارسازی وقوع حریق در محیط سازمان یا هر مکان دیگر عمل می کنند، گفته می شود. از جمله خدمات قابل ارائه توسط هایپر صنعت فامکو در کنار فروش تجهیزات اعلام حریق، طراحی انواع سیستم اعلام حریق و همچنین نصب و اجرای سیستم اعلام حریق می باشد.
سیستم اعلام حریق یا اعلان حریق کدام درست است؟
اگر بخواهیم به معنی لغوی اعلام حریق یا اعلان حریق توجه کنیم باید بیان کنیم اعلان حریق در لغت به معنی ظاهر کردن و آشکار کردن و اعلام حریق در لغت به معنی هشدار دادن یا آگاه کردن است. از آنجایی که عملکرد این سیستم به صورت آشکار کردن حریق است اعلان حریق درست است. همچنین برای تجهیزاتی مانند آژیر و فلاشر که وظیفه آگاه کردن را دارند اعلام حریق استفاده می شود. اما به طور عمومی این دو واژه معادل هم هستند و با یک مفهوم مشترک استفاده می شوند.
سیستم اعلام حریق هوشمند چیست؟
سیستم اعلام حریق هوشمند مجموعه ای از تجهیزات آتش نشانی است که به هم متصل شده و کامل کننده کار یکدیگر هستند که به وسیله این تجهیزات وجود خطر یا رخداد حادثه را هشدار می دهد. همان طور که بالاتر ذکر کردیم نوعی از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به عنوان سیستم اعلام حریق هوشمند شناخته می شود.
تجهیزات آتش نشانی از جمله دتکتور ها با توجه به وجود دود یا حرارت داده هایی از محیط اطراف جمع آوری می کنند که این داده ها به صورت سیگنال هایی به کنترل پنل یا دستگاه مرکزی اعلام حریق فرستاده می شود. کنترل پنل به عنوان هسته سیستم اعلام حریق این داده ها را بررسی می کند و دستور اعلام حریق را به دستگاه های هشدار دهنده همچون آژیر و فلاشر ارسال می کند. در واقع کنترل پنل راه ارتباطی بین دستگاه های آشکارساز و دستگاه های هشدار دهنده است.

عملکرد سیستم اعلام حریق سنس
همانطور که می دانیم سیستم اعلام حریق در دو نوع سیستم اعلام حریق دستی و سیستم اعلام حریق اتوماتیک وجود دارد. نحوه عملکرد سیستم اعلام حریق دستی با نحوه عملکرد سیستم اعلام حریق اتوماتیک بسیار متفاوت است. در سیستم اعلام حریق دستی نحوه عملکرد به این صورت است که با فشار دادن شستی توسط کاربر آژیر به صدا در می آید و افراد موجود در محل آگاه می شوند. اما در سیستم اعلام حریق اتوماتیک عملکرد به این صورت می باشد زمانی که دتکتورها دود یا حرارت را سنس کنند به کنترل پنل اطلاع می دهند و کنترل پنل دستور هشدار را به آژیر و فلاشر می دهد و با فعال شدن این دو تجهیز اعلام حریق صورت می گیرد.

مزایای سیستم اعلام حریق هوشمند
سیستم اعلام حریق هوشمند قابلیت اتصال به دیگر تجهیزات امنیتی ساختمان را دارد.
نگهداری و تعمیر سیستم اعلام حریق هوشمند هزینه کمی به همراه دارد.
به صورت 24 ساعته ساختمان را مانتیور می کند.
در سیستم اعلام حریق هوشمند امکان این وجود دارد تا حساسیت تجهیزات آشکار کننده توسط شخص تنظیم شود.
سیستم اعلام حریق هوشمند احتمال بروز آتش سوزی را تشخیص می دهد.
با تشخیص به موقع آتش سوزی از خسارات سنگین جانی و مالی جلوگیری می کند.

لینک های مرتبط:
سیستم اعلام حریق آریاک
بیم دتکتور
اعلام حریق آدرس پذیر

 



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

جوشکاری آرگون یکی از جدیدترین روش‌های جوشکاری در دنیا به حساب می‌آید که با نام دستگاه جوش تیگ نیز شناخته می‌شود و به دلیل استفاده از گاز آرگون در این نوع جوشکاری، به این نام شناخته می‌شود در این روش با استفاده از گرمای زیاد ناشی از قوس الکتریکی، می‌توان سطوح فلزی مختلف را به یکدیگر متصل کرد. استفاده از انواع مختلف گاز‌های آرگون مانند هلیوم در این روش جوشکاری بسیار رایج است زیرا باعث افزایش سرعت جوشکاری شده و باعث خروج بهتر گاز‌ها از محدوده جوش می‌شود.
علاوه بر این گاز آرگون مانع از ورود اکسیژن به محل جوش می‌شود و به همین منظور از اکسید شدن محل جوشکاری جلوگیری می‌کند؛ به طور معمول آرگون از فلزات در حال ذوب محافظت می‌کند و از واکنش آن‌ها با هوای اطراف خود و گاز‌هایی مانند نیتروژن، هیدروژن و اکسیژن که ممکن است برای فلزات پیامد‌های نامطلوب داشته باشد جلوگیری می‌کند. گاز آرگون این امکان را ایجاد می‌کند تا عمل جوشکاری به صورت مفید و با ظاهر مناسب انجام شود؛ در حال حاضر دستگاه جوش آرگون یکی از باکیفیت‌ترین روش‌های جوشکاری به حساب می‌آید که برای آلیاژ‌های مختلف استفاده می‌شود. امروزه در بیشتر کشور‌های دنیا مخصوصاً ایران می‌توان با استفاده از دستگاه جوش آرگون انواع فلزات را در ضخامت و کیفیت‌های مختلف جوش داد.
در حال حاضر مهمترین و اصلی‌ترین کاربرد‌های جوش ارگون را می‌توانیم در صنایع خودروسازی، صنایع نظامی، صنایع پتروشیمی، جوشکاری انواع فلزات مانند نیکل، مس برنج و نقره و جوشکاری لوله‌ها و مخازن نام ببریم. جوش ارگون دارای انواع مختلفی است که شامل دستگاه جوشکاری معمولی آی سی AC، دستگاه جوش تیگ آی سی AC و دستگاه جوشکاری آی سی و دی سی AC/DC است.
تجهیزات مورد نیاز جوشکاری آرگون با اینورتر معمولی
همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد مطلوب‌ترین دستگاه جوشکاری؛ دستگاه جوش ارگون یا اینورتر است که ضمنا گاهی به دستگاه جوش تیگ هم شناخته می‌شود. ضمنا اینورترها به دلیل ارائه کیفیت مطلوب جوش و سهولت کار از متداول‌ترین دستگاه‌های جوشکاری محسوب می‌شوند. بایستی به این نکته مهم توجه کرد که دستگاه‌های جوش آرگون با استفاده از یکسری لوازم جانبی قادر هستند که بهترین عملکرد خود را در این خصوص ارائه دهند. در ادامه مقاله پیش‌رو به تعدادی از این لوازم و تجهیزات جانبی اشارات مختصری می‌کنیم. به عنوان نمونه برای نگهداری گاز آرگون مورد نیاز برای سوخت در حین فرآیند جوش؛ از سیلندرهای مخصوص نگهداری استفاده می‌شود. این سیلندر در کنار اینورتر قرار گرفته است و از آن نگهداری و محافظت می‌کند.

از دیگر تجهیزات جانبی می‌توان به رگلاتورها اشاره کرد که در واقع نقش کاهنده میزان فشار گاز آرگون در سیلندر بر عهده آن‌ها است. مولدهای الکتریکی با نام دیگر منابع تغذیه از دیگر تجهیزات مورد استفاده در دستگاه جوش آرگون هستند؛ که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. از دیگر تجهیزات جانبی قابل استفاده در اینورترها یا دستگاه‌های جوش تیگ می‌توان به شیلنگ‌ها، بست‌ها، الکترودهای مخصوص جوشکاری، انبر اتصال، سیم‌های جوش و غیره اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

امروز در بیشتر مشاغل صنعتی، وجود یک به دستگاه جوش ضروری است و برای اتصال یا محکم کردن دو قطعه به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ دستگاه جوش که وسیله ای برقی است به طور معمول برای متصل کردن مصالح فلزی و یا حتی غیر فلزی کاربرد‌های فراوانی دارد. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی انواع مختلف دستگاه‌های جوشکاری با عملکرد و اندازه‌های مختلف تولید شده که شامل می‌توانید آن‌ها را بر اساس شغل یا نیاز خود تهیه کنید؛ پس از متصل کردن دو قطعه توسط دستگاه جوشکاری به دلیل محکم بودن زیاد، امکان جدا شدن این قطعات از یکدیگر وجود ندارد و شما می‌توانید از آن به راحتی در صنایع مختلف یا به صورت خانگی استفاده کنید.
انواع دستگاه جوش
دستگاه جوش به دلیل اینکه می‌تواند به راحتی انواع سطوح و وسایل فلزی و غیر فلزی را به یکدیگر متصل کرده و بسته به نوع، اتصال باکیفیتی را ایجاد نماید؛ کاربرد زیادی دارد. فرآیند کلی دستگاه‌های جوشکاری این‌گونه است که با مصرف برق و جریان بالا، موجب ذوب شدن الکترود جوشکاری شده و از این طریق جوشکاری انجام می‌پذیرد. امروزه انواع مختلفی از این دستگاه تولید شده است که از مهمترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

● دستگاه جوشکاری ترانسفورماتور که جزء قدیمی‌ترین و ساده‌ترین انواع دستگاه‌های جوشکاری به حساب می‌آید، این دستگاه دارای وزن بالا و مصرف برق زیادی است و می‌توان از آن است و به صورت خانگی یا حتی صنعتی استفاده کرد.
● دستگاه جوشکاری دیزلی ژنراتور، در مکان‌های که به جریان برق در دسترس نیست می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و از آن بیشتر در پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود.
● دستگاه جوشکاری اینورتر که جزء جدیدترین و محبوب‌ترین انواع دستگاه‌های جوش به حساب می‌آید و به دلیل اندازه کوچک، حجم بسیار کم و موتور جوشکاری قوی، می‌توان از آن به راحتی در کارگاه‌ها استفاده کرد؛ به طور معمول این دستگاه جوش دارای قطعه‌ای است که جریان برق را چند برابر قوی‌تر کرده و می‌تواند جریان‌های بالای خروجی را کنترل و تنظیم نماید.
● دستگاه جوشکاری رکتیفایر، دارای سرعت و کیفیت بالایی است و در پروژه‌های سنگین صنعتی استفاده می‌شود.
● دستگاه جوشکاری تیگ که به دلیل ایجاد جوش‌های عمیق و یکنواخت، در صنعت جوش فلزات جایگاه مهمی دارد و می‌تواند جوش‌های محکم و با استقامت بالا بین قطعات فلزی به وجود بیاورد. دستگاه جوشکاری تیگ امروزه جزء پرطرفدارترین دستگاه‌های جوشکاری محسوب می‌شود.
نکات مهم خرید اینورتر جوشکاری اورین الکتریک
با اهمیت به‌تنوع زیاد دستگاه های جوشکاری، اصولا مشتریان در زمان خرید ذهنشان آشفته می‌شود. قصد داریم در این بخش نکات مهم در هنگام خرید اینورتور جوشکاری را عرضه کنیم. دستگاه های جوشکاری دارای حاوی انواع گوناگونی هستند و شما باید بر اساس حجم و گونه کار، ظرفیت و جنس فلز آن و قابلیت‌هایی که از دستگاه خود توقع دارید، یکی از آن‌ها را برگزینید، اینورتور جوشکاری انواع مختلفی دارد:

۱. اینورتور جوشکاری الکترود
۲. اینورتور جوشکاری آرگون
۳. اینورتور جوشکاری میگ

هر چقدر ضخامت فلزی که روی آن کار انجام می‌دهید، زیادتر باشد؛ جریان زیادی را از اینورتور می‌کشد و جریان زیاد به‌این معنا است که اینورتور باید قدرت بالایی داشته باشد و این خود موجب زیاد شدن هزینه دستگاه خواهد شد. حتما به‌وزن دستگاه اینورتوری که قصد خرید آن را دارید، اهمیت بدهید زیرا اگر می‌خواهید از دستگاه در برنامه ها و مکان‌های گوناگونی استفاده نمایید، بسیار مهم است که دستگاهی که تهیه می کنید به‌آسانی بتوانید آن را حمل کنید.
نکته مهم در هنگام خرید اینورتور جوشکاری اورین الکتریک، سیکل عملکرد دستگاه است، ساده بخواهیم بگوییم در واقع سیکل عملکرد، بازه زمانی است که دستگاه می‌تواند بدون توقف جوشکاری کند و احتیاج به‌استراحت برای خنک شدن ندارد.

این مقیاس اصولا بر اساس درصد بیان می‌گردد. سیکل دستگاه را در زمان ۱۰ دقیقه ای در نظر می‌گیرند. به‌عنوان نمونه اگر سیکل دستگاه پنجاه در صد است یعنی برای ۱۰ دقیقه فعالیت، ۵ دقیقه وقت برای خنک شدن احتیاج دارد. این موضوع مهمی است چون که جریان دستگاه بالاتر برود، احتیاج به خنک شدن آن زیاد تر می‌شود. دستگاه های جوشکاری صنعتی سیکل عملکرد بیشتری دارند.

برای تهیه اینورتور جوشکاری کم هزینه، می‌توانید سمت مدل‌هایی با آمپراژ و قدرت پایین تر بروید. اما دقت نمایید با توجه به‌نیاز و کارکردی که برای شما دارد، دستگاه اینورتور را برگزینید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

امروزه دستگاه‌های جوشکاری دارای انواع مختلفی هستند اما یکی از پرکاربردترین و کارآمدترین این دستگاه‌ها؛ دستگاه جوش co2است. دستگاه جوش co2 اغلب برای فلزاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در صنایع مختلف یا کارخانجات تولیدی کاربرد دارند. از جمله این صنایع می‌توان از خودروسازی، دوچرخه‌سازی، تولید لوازم خانگی، پتروشیمی، نفت یا گاز و دیگر صنایع سبک و سنگین نام برد. دستگاه جوش co2 برای جوشکاری قوس الکتریکی مناسب است این دستگاه تحت گاز co2 کار می‌کند؛ به منظور خرید دستگاه جوش co2 مناسب؛ حتما بایستی از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر اقدام به ثبت سفارش و خرید نمایید. ما در آریسمان جوش، با ارائه‌ی انواع دستگاه‌های جوش برندهای معتبر، با قیمت مناسب و پشتیبانی پس از فروش، سعی در رفع نیازهای شما عزیزان داریم.
در دستگاه جوش co2 از یک سیم جوش به جای الکترود استفاده می‌شود که مزیت آن این است که تا اتمام آن اغلب زمان زیادی می‎برد و این امر به عمل جوشکاری سرعت می‌بخشد. ولی در دستگاه‌های جوش دیگر؛ جوشکار مجبور است هرزگاهی از الکترود جدید به دلیل تمام شدن الکترود قبلی استفاده کند. از مزایای دیگر آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- قابلیت مشاهده حوضچه مذاب و قوس الکتریکی
۲- حذف سرباره یا کاهش آن
۳- افزایش چگالی جریان به دلیل کم بودن قطر سیم جوش
۴- تنظیم ولتاژ و فشار گاز در حین جوشکاری
۵- کاهش هزینه‌های جوشکاری به دلیل‌عدم نیاز به تعویض الکترود

نکات ایمنی جوشکاری co2
هنگام استفاده از دستگاه جوش co2 در جوشکاری به روش میگ؛ رعایت نکات ایمنی ذیل الزامی است:
۱- مراقب‌عدم ضربه به سر مشعل دستگاه جوش باشید و از آن محافظت کنید.
۲- برای تمیز کردن و پاک‌سازی دستگاه جوش به هیچ وجه از گازوئیل استفاده نکنید.
۳- هر ۲۰۰ ساعت یک‌بار موتور محرک دستگاه جوش را چک نمایید.
۴- کابل‌های دستگاه را به لحاظ داشتن روکش پلاستیکی بررسی نمایید.
۵- به میزان گاز دمیده شده با قطر سیم جوش؛ بایستی دقت کرد و میزان مناسب آن‌را تنظیم کرد.
۶- صدای جوش co2 شبیه به صدای زنبور است و بایستی به طور مساوی پخش شود؛ لذا این امر مهم را همواره در نظر داشته باشید که در این فرآیند جدایی و ارتباطی وجود ندارد.
۷- جوشکار در حین فرآیند جوشکاری لازم است برای جلوگیری از آسیب با گاز دی اکسید کربن از ماسک استفاده نماید.

تفاوت دستگاه جوش co2 با جوشکاری تیگ
این دو مدل جوشکاری دارای اختلافات شایان ذکری با یکدیگر هستند که کاربری آن‌ها را متفاوت و منحصر به فرد می‌کند. لازم به ذکر است که به عنوان اولین تفاوت در جوشکاری تیگ یا آرگون از تنگستن و گازهای خنثی استفاده می‌شود؛ ولی در جوشکاری co2 از فلزات و گازهای خنثی استفاده می‌شود. از دیگر تفاوت‌های این دو مدل جوشکاری سرعت فرآیند آن‌هاست؛ همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد سرعت در دستگاه جوش co2 بسیار بالاتر از سایر روش‌های جوشکاری از جمله روش TIG است. گاز co2 به عنوان یک لایه محافظ در جوشکاری MIG به کار گرفته می‌شود؛ ولی در جوشکاری تیگ از جوش نقطه‌ای استفاده می‌شود.

ضمنا لازم است به این مطلب اشاره کرد که جوش میگ به طور مداوم قابل استفاده است. از دیگر تفاوت‌های قابل ملاحظه این دو روش جوشکاری؛ می‌توان به ضخامت جوش اشاره کرد. بر همین اساس ضخامت جوش تیگ از جوش میگ کمتر است به گونه‌ای که ضخامت جوش میگ تا ۴۰ میلی‌متر و ضخامت جوش تیگ به ۵ میلی‌متر می‌رسد.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

این برند، از برندهای بسیار محبوب لوازم‌خانگی در سرتاسر دنیا محسوب می‌شود. کمپانی تولیدکننده جنرال الکتریک برای مشتری‌مداری و حفظ حقوق مشتری این نمایندگی‌ها را در نقاط مختلف جهان راه‌اندازی کرده‌است. درحقیقت نمایندگی یخچال جنرال‌الکتریک، برای پاسخ‌گویی به مشکلات مشتریانی که این یخچال را خریده‌اند و برطرف کردن مشکل آن‌ها به‌وجودآمده‌است.
تعداد زیادی نمایندگی یخچال جنرال الکتریک در کشورهای مختلف وجود دارد؛ البته ناگفته نماند که عملکرد همه نمایندگی‌ها از سوی کمپانی تولیدکننده بررسی نمی‌شود و تنها تعداد محدودی که به عنوان نمایندگی رسمی شناخته می‌شوند، تحت نظارت شرکت اصلی جنرال الکتریک فعالیت می‌کنند. نمایندگی یخچال جنرال الکتریک کارهایی مانند فروش یخچال جنرال الکتریک، نصب و راه‌اندازی یخچال، فروش قطعات اصلی و سرویس و تعمیر این کالای خانگی را انجام می‌دهند.
لوازم یدکی تعمیرکار جنرال الکتریک
لوازم یدکی اصولا به لوازمی گفته می‌شود که در صورت خرابی یکی از قطعات جایگزین آن می‌شوند. یخچال‌ها نیز مانند همه وسایل الکتریکی دیگر دارای قطعات فروانی هستند که ممکن است با خراب شدن یکی از آن‌ها ایرادی اساسی در یخچال بروز پیدا کند. پس وجود لوازم یدکی، باتوجه به اهمیت یک به یک قطعات در یخچال، بسیار مهم است. در خصوص لوازم یدکی یخچال‌ها، نمایندگی یخچال جنرال الکتریک انواع لوازم یدکی اصل و مناسب را جهت تعمیر یخچال شما و آسودگی خیال‌تان بابت کیفیت قطعات دارد. اما در ادامه به معرفی قطعات مختلف یخچال جنرال الکتریک می‌پردازیم تا درهنگام نیاز به قطعات یدکی با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

البته باتوجه به شباهت یخچال‌ها و قطعات آن‌ها به هم می‌توانیم قطعات یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک را به عنوان نمونه برای شما شرح دهیم. قطعات اصلی آن عبارت است از:

۱- کمپرسور: این قطعه از دو قسمت تشکیل شده است و قسمت الکتریکی آن وظیفه راه انداختن قسمت مکانیکی را دارد.

2- کندانسور: این قطعه وظیفه خنک‌کنندگی گاز سیال را دارد.

۳- ترموستات: ترموستات وظیفه قطع کردن و همچنین وصل کردن جریان الکتریکی درون کمپرسور را بر عهده دارد.

۴- اپراتور: لوله مارپیچی است که وظیفه انتقال حرارت به وسیله گاز خنک کننده را دارد.

۵- برد: در خصوص این قطعه به دلیل اهمیت آن در ادامه به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

بقیه قطعات، قطعاتی جزئی هستند که ممکن است فقط درون ساید باشد اما به طور مختصر این قطعات عبارت‌اند از: یخ ساز، جایخی، لامپ، سنسور دما، فیلتر تصفیه و…
قطعات یخچال فریزر ساید بای ساید جنرال الکتریک که در بالا شرح دادیم در نمایندگی یخچال جنرال الکتریک موجود است، که در ادامه نیز به آن می‌پردازیم.
مشکلات برقی در زمان تعمیر یخچال جنرال الکتریک
وجود برخی از مشکلات برقی سبب شده است که افراد برای تعمیر آن به نمایندگی یخچال جنرال الکتریک مراجعه کرده و از آن‌ها بخواهند برای تعمیر یخچال مورد نظر اقدام کند از برخی مهمترین مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. عدم کارکرد صحیح یخساز
۲. عدم روشن شدن چراغ یخچال
3. بیش از اندازه گرم بودن یخچال
4. ایجاد سر و صدای فراوان از موتور
5. گرم بودن داخل فریزر
6. ایجاد برفک و یخ‌سازی مداوم در فریزر
۷. عدم فعالیت صحیح فریزر
8. کارکردن فریزر بدون وقف
9. دمای بسیار پایین فریزر
10. صدای کلیک مانند از یخچال یا موتور آن

در صورت به وجود آمدن مشکلات ذکر شده، برای پیشگیری از ایجاد خطرات جدی یا حتی سوختن موتور یخچال شما باید هرچه سریعتر با نمایندگی یخچال جنرال الکتریک تماس گرفته و از آن‌ها کمک بخواهید نیروی متخصص اعزام کنند. دقت داشته باشید که تعمیر یخچال نباید توسط افراد غیر متخصص انجام شود، زیرا این کار علاوه بر ایجاد آسیب‌های جدی برای یخچال، می‌تواند خطرات برق گرفتگی نیز به همراه داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

این برند، از برندهای بسیار محبوب لوازم‌خانگی در سرتاسر دنیا محسوب می‌شود. کمپانی تولیدکننده جنرال الکتریک برای مشتری‌مداری و حفظ حقوق مشتری این نمایندگی‌ها را در نقاط مختلف جهان راه‌اندازی کرده‌است. درحقیقت نمایندگی یخچال جنرال‌الکتریک، برای پاسخ‌گویی به مشکلات مشتریانی که این یخچال را خریده‌اند و برطرف کردن مشکل آن‌ها به‌وجودآمده‌است.
تعداد زیادی نمایندگی یخچال جنرال الکتریک در کشورهای مختلف وجود دارد؛ البته ناگفته نماند که عملکرد همه نمایندگی‌ها از سوی کمپانی تولیدکننده بررسی نمی‌شود و تنها تعداد محدودی که به عنوان نمایندگی رسمی شناخته می‌شوند، تحت نظارت شرکت اصلی جنرال الکتریک فعالیت می‌کنند. نمایندگی جنرال الکتریک کارهایی مانند فروش یخچال جنرال الکتریک، نصب و راه‌اندازی یخچال، فروش قطعات اصلی و سرویس و تعمیر این کالای خانگی را انجام می‌دهند.
مشکلات رایج یخچال جنرال الکتریک
یخچال‌ها از وسایل بسیار مهم و ضروری در یک آشپزخانه به حساب می‌آیند. این کالا هم از نظرعملکرد و کارآیی بالایی که دارد و هم ازنظر شکل ظاهری، یک وسیله‌خانگی مفید ولازم به شمارمی‌آید. یخچال جزء کالاهایی است که در تمام طول روز روشن است و ممکن است قطعه‌ای از آن آسیب ببیند و یا اینکه تنظیمات آن دچاراختلال شود. وقتی این مشکل پیش می‌آید این وسیله مانند سابق عمل نمی‌کند و بخشی از کارآیی آن با مشکل مواجه می‌شود؛ در این‌گونه مواقع باید با نمایندگی یخچال جنرال الکتریک تماس بگیرد.

تعمیر این یخچال نیاز به تبحر و مهارت خاصی دارد؛ بنابراین درصورتی که این وسیله‌خانگی نیاز به تعمیر پیدا کرد تعمیرکاران متخصصی که در نمایندگی‌های مجاز حضور دارند می‌توانند در زمان کوتاهی دلیل خرابی را تشخیص داده و آن را تعمیرکنند. به طورکلی تعمیرکاران و کارشناسانی که در نمایندگی‌های یخچال جنرال الکتریک فعالیت می‌کنند بیشتر خرابی‌ها و مشکلات این وسیله را در چند مورد خلاصه می‌کنند که عبارتند از:

سرما نداشتن یخچال جنرال الکتریک
صدای زیاد و آزاردهنده یخچال جنرال الکتریک
کارنکردن یخساز یخچال جنرال الکتریک
کارنکردن یخچال
خارج نشدن آب یا یخ از یخچال
کار نکردن یخچال
زمانی که این یخچال کار نمی‌کند ممکن است برق وارد دستگاه نشود که در این حالت باید از وصل بودن برق منزل و سالم بودن پریز اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات نیز ممکن است کمپرسور و یا موتور آن به دلیل کهنگی یخچال و یا کم و زیاد شدن برق خراب شده باشد. گاهی نیز ایراد از ترموستات یخچال است که موتور و کمپرسور را خاموش یا روشن می‌کند که هرگونه عیب در این قطعه باعث می‌شود که یخچال روشن نشود و یا به طور دائم روشن بماند و خاموش نشود. اگر از موارد جزئی نظیر قطع نبودن برق و سلامت سیم‌کشی‌ها، اطمینان حاصل کردید، بهتر است تا مشکل را با کارشناسان نمایندگی یخچال جنرال الکتریک در میان بگذارید.
سرما نداشتن یخچال جنرال‌الکتریک
یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال جنرال الکتریک پیش‌آید خنک نکردن و گرم بودن هوای داخل آن می‌باشد. این مشکل می‌تواند چندین دلیل داشته باشد. یکی از علل خنک نکردن این وسیله می‌تواند خرابی کندانسور باشد.
زمانی که یخچال روشن است باید کندانسور گرم باشد و این مشخص می‌کند که کندانسور مشکلی ندارد؛ اما اگر زمانی که روشن است متوجه شدید که کندانسور خنک است و گرم نیست؛ یعنی این قطعه خراب شده‌است و دلیل این خرابی می‌تواند کیپ شدن آن باشد.
از دیگر دلایلی که باعث می‌شود که یخچال خنک نکند و سرما نداشته باشد معیوب بودن فن اواپراتور و کاهش گاز است. به هر حال سرما نداشتن دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد و در این مواقع، نیاز است که با نمایندگی یخچال جنرال الکتریک تماس حاصل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

برخی از افراد به شدت طرفدار عطرهای جدید و ترند هستند و برخی دیگر، عطرهای نوستالژی را ترجیح می‌دهند! در این میان، گروه دیگری هم هستند که همیشه دوست دارند عطری را استفاده کنند که در لیست برترین عطرهای جهان جای دارد. هرچند که هر ساله و با تغییر سلیقه افراد جهان، لیست برترین عطر و ادکلن‌های زنانه و مردانه دست‌خوش تغییراتی می‌شود اما همیشه نام برخی از این عطرها در لیست، باقی می‌ماند. اگر شما هم دوست دارید که 10 عطر ادكلن مردانه دنيا را بشناسيد و انتخابی از میان آنها داشته باشید، خواندن ادامه این مقاله می‌تواند کمک‌تان بکند.
لاليك انكر نوير يا لاليك مشكي، در بیشتر مواقع جزو 10 ادکلن مردانه برتر دنیا قرار داشته است و طرفداران زیادی هم در سراسر جهان دارد. این عطر فرانسوی در سال 2006 به بازار آمد و در گروه عطرهای گرم، چوبی و معطر جای گرفت. این ادکلن برتر مردانه به دلیل قیمت عطر مناسب، پخش بو و ماندگاری بالا، مورد توجه بسیاری از آقایان جوان قرار گرفت و عطر امضای بسیاری از مردانی شد که دوست دارند همیشه از عطرهای چوبی استفاده کنند. در نت ابتدایی این عطر ادکلن مردانه از رایحه سرو استفاده شده است تا شما از این رایحه سبز و گرم در خنک‌ترین روزهای سال، لذت ببرید. در نت میانی، رایحه خس‌خس به این ادکلن گرم مردانه اضافه می‌شود و در نت پایانی، روایح مشک و چوب کشمیر خودنمایی می‌کنند تا ما در نهایت با رایحه‌ای کاملا چوبی و سحرآمیز مواجه باشیم و بازخوردهای اجتماعی بسیار خوبی هم از آن بگیریم.
بولگاری آکوا پور هوم
نمی‌شود که نگاهی به لیستِ 10 ادکلن برتر مردانه دنیا بیندازیم و نام بولگاری آکوا پور هوم، به چشم‌مان نخورد. این عطر مردانه خنک در سال 2005 توسط کمپانی ایتالیایی خود به بازار عرضه شد و در گروه عطرهای معطر آبزی جای گرفت. آکوا پور هوم عطری مناسب برای استفاده روزانه توسط آقایان جوان در روزهای گرم سال است و می‌تواند حس خنکای دلچسبی در گرم‌ترین روزهای سال به شما و اطرافیان‌تان منتقل کند. شما با اسپری کردن اولین افشانه این ادکلن برتر مردانه روی پوست یا لباس‌تان، حس خوش حضور در بزرگ‌ترین و خنک‌ترین باغ میوه بهاری که درختان میوه آنجا را تازه آب‌پاشی کرده‌اند را تجربه خواهید کرد. رایحه نارنگی ماندارین، پرتقال، برگ درخت نارنج، اسطوخودوس، جلبک دریایی، گل پنبه، کهربا، نعناع هندی، سدر و سالویا اسکلاریا به زیبایی هرچه تمام‌تر در کنار روایح چوبی در این ادکلن مردانه، شامه‌نوازی می‌کنند.
دیویدف کول واتر مردانه
از سال 1988 که دیویدف کول واتر مردانه توسط کمپانی سوئیسی خود به بازار عرضه شد، تاکنون در بیشتر سال‌ها جزو 10 عطر برتر مردانه جهان بوده است. این ادکلن مردانه خنک و معطر آبزی، برای استفاده روزانه توسط آقایان جوان در گرم‌ترین روزهای سال، توصیه می‌شود. اگر اهل ریسک نیستید و می‌خواهید عطر همه‌پسندی داشته باشید که همیشه بازخورد اجتماعی خوبی برای شما در پی داشته باشد، حتما ادكلن برتر مردانه را در لیست خرید خود داشته باشید. با اولین اسپری این ادکلن رویایی، ذهن‌تان درست جایی در میانه یک جنگل ساحلی با درختانی بکر و هوایی لطیف، رها می‌شود. رایحه آب دریا در کنار اسطوخودوس، ترکیبات سبز، نعناع، رزماری، گشنیز و ترکیب کالون در نت ابتدایی این عطر خودنمایی می‌کنند. در نت میانی، شما از استشمام رایحه بهارنارنج در کنار یاس، شمعدانی و چوب صندل سفید، مست می‌شوید و در نت پایانی هم اسیر ترکیبی شگفت‌انگیز همچون مشک، کهربا، خزه درخت بلوط، سدر و تنباکو خواهید شد.
ورساچه پور هوم
اگر جزو افراد عطرباز باشید، حتما می‌دانید که ورساچه پور هوم هم در بسیاری از سال‌ها از 2008 تاکنون، در لیست 10 عطر برتر مردانه دنیا قرار داشته است. این ادکلن مردانه ایتالیایی با طبع خنک خود در گروه بویایی معطر فوژه قرار می‌گیرد تا شما بتوانید هم برای استفاده روزانه و هم مهمانی‌های خودمانی و دوستانه روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید. اگر بازخورد عطر برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید اطرافیان را با حُسن سلیقه خود در انتخاب ادکلن مناسب تحت تاثیر قرار بدهید، می‌توانید روی ادکلن پوران هوم به عنوان یک گزینه کاملا ایمن و همه‌پسند، حساب کنید. این ادکلن برتر مردانه دارای پخش بو و ماندگاری مناسبی در روزهای گرم سال است و با استفاده از آن در فضاهای بسته هم باعث آزار هیچ‌کس نخواهید شد. ترکیب رایحه ترنج با لیمو ترش، بهارنارنج و رز، ترکیبی ترش و شیرین و البته دل‌نشین برای نت آغازین این عطر مردانه ایجاد کرده است. در نت میانی، رایحه سدر، شمعدانی، سنبل و سالویا اسکلاریا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و در نت پایانی هم دانه تونکا در کنار مشک و کهربا، خودنمایی می‌کند.
مونک بلنک لجند (مون بلان لیجند)
یکی از معروف‌ترین ادکلن های برتر مردانه در دهه اخیر، مون بلان لیجند بوده است. این ادکلن مردانه معتدل و معطر فوژه در سال 2011 توسط کمپانی فرانسوی خود به بازار معرفی شد و به سرعت به عطر امضای بسیاری از آقایان جوان و با روحیه شاد و سرزنده قرار گرفت. تقریبا تمام افرادی که رایحه لجند را استشمام کرده‌اند، معتقدند که با رایحه‌ای کاملا فریبنده و دل‌نشین مواجه بوده‌اند و این رایحه به هیچ عنوان باعث آزار آنها، حتی در گرم‌ترین ساعت‌های روز نشده است! رایحه ترنج، اسطوخودوس، به‌لیمو و بهارنارنج در نت آغازین، رایحه رز، کومارین، خزه درخت بلوط، شمعدانی، سیب سرخ و خشکبار در نت میانی، و رایحه دانه تونکا و چوب صندل سفید در نت پایه این عطر ادکلن برتر مردانه و اغواکننده، به‌خوبی شامه‌نوازی می‌کنند تا شما نتوانید به سادگی دست رد به سینه آن بزنید.

 لینک های مرتبط:

گرانترین ادکلن مردانه

پرفروش ترین ادکلن زنانه در ایران

 

ادکلن مردانه تلخ

ادکلن کارتیر

 

بهترین ادکلن های مردانه دنیا

ادکلن جیوانچی جنتلمن



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1402 | نظرات ()