بهترین مدل های لوستر برای دکوراسیون داخلی
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

جدا از روشن کردن فضای اتاق، لوستر چوبی محیطی جذاب و دلپذیر را به فضای داخلی هدیه داده و یک سبک دل‌نشین به ارمغان می‌آورد. به کارگیری این محصول مزایای متعددی به دنبال دارد که از جمله این مزایا می‌توان به مقاومت و طول عمر بالا، کم کردن انعکاس، جلوگیری از انتقال صدا در محیط، عایق حرارتی، کاهش ضریب سختی و کاهش میزان آسیب به محیط زیست اشاره کرد. این نوع لوستر از انواع و ابعاد متفاوت و تعداد شعله‌های گوناگونی برخوردار است؛ به طوری که می‌تواند مورد پسند هر سلیقه‌ای واقع شود. در نظر داشته باشید علاوه بر کیفیت، مهم‌ترین عامل در خرید این محصول قیمت آن به شمار می‌آید؛ چرا که قیمت بر حسب جنس چوب، اندازه، نوع سرپیچ، ابعاد و مدت ضمانت تعیین می‌شود. لازم به ذکر است قیمت لوستر از نوع چوبی در مقایسه با سایر چراغ آویزها گران‌تر است؛ البته علت این گرانی متریال با ارزش چوب بوده که ساختار معماری منحصر به فردی به خود اختصاص می‌دهد، همچنین تحت عنوان یک عنصر نامحدود، همه کاره، قابل بازیافت، تجدیدپذیر و ماندگار در طراحی داخلی به شمار می‌آید.
لوستر چوبی یکی از انواع لوسترهای موجود در بازار است، که یک وسیله تزئینی در خانه‌ها محسوب می‌شود. با کمک این لوستر می‌توان فضای داخل خانه را بسیار زیبا کرد. تنوع لوسترهای چوبی بسیار زیاد است و به همین دلیل ست کردن آن‌ها با دکوراسیون داخل خانه‌ها بسیار راحت است. از این نوع لوستر علاوه بر داخل خانه در اداره و محیط‌های کاری نیز استفاده می‌شود. طرح و رنگ لوسترهای چوبی نیز تنوع بسیار زیادی دارد و هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کند. همچنین اگر طرح یا رنگ خاصی مد نظرتان است می‌توانید به راحتی آن را سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برایتان ساخته شود. ویژگی‌های منحصربفرد لوسترهای چوبی باعث شده است که این نوع لوستر بسیار محبوب باشد و افراد زیادی آن‌ها را انتخاب کنند. قیمت این نوع لوستر در مقایسه با سایر لوسترهای شیشه‌ای یا کریستالی ارزان‌تر است به همین دلیل مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کند.
انواع لوستر چوبی
همان طور که اشاره شد، به طور معمول از چوب به عنوان بدنه لوستر استفاده می‌شود. لوسترهای چوبی به انواع تک شاخه، دو شاخه، سه شاخه و… تقسیم می‌شوند که نوع تک شاخه بیشتر در آشپزخانه و اتاق خواب‌ها و نوع چند شاخه برای سالن ها، پذیرایی و نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر بزرگی و کوچکی، لوسترها معمولا به دو دسته کوتاه و آویز تقسیم می‌شوند که هر کدام بر اساس محل نصب مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع دیگری از لوسترها بر روی دیوارها نصب می‌شوند که بیشتر در مکان‌هایی مانند راهروها کاربرد دارند.
لوسترهای چوبی را به راحتی می‌توان به دیگر وسایل منزل مانند مبلمان و دیگر وسایل چوبی، و در آشپزخانه با رنگ کابینت‌ها و حتی رنگ کاشی‌های به کار رفته، هم رنگ انتخاب کرد؛ البته باید به این موضوع توجه داشت که موارد مختلفی بر روی خرید لوستر چوبی ارزان تأثیرگذار است. مثلا نوع چوب و رنگ به کار رفته در ساخت لوستر چوبی تاثیر بسزائی بر روی قیمت آن دارد. این لوسترها به طور عمده در آشپزخانه‌ها و اتاق خواب‌ها کاربرد دارد. که در ادامه متن به هر یک از آن‌ها اشاره می‌شود.
لوستر چوبی مدرن
یک لوستر مدرن به هیچ عنوان جلوه بسیار پیچیده‌ای ندارد. می‌توان گفت این مدل لوستر در حال حاضر بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و بسیار پرطرفدار است. با توجه به ویژگی‌هایی که در لوسترهای مدرن چوبی دیده می‌شوند در محیط‌های گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوسترها نورپردازی مناسب و زیبایی و سادگی و حتی قیمت مناسبی دارند که از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها به شمار می‌رود. معمولا در ساختمان‌هایی که سبک داخلی آن‌ها مدرن است از لوستر مدرن چوبی استفاده می‌کنند. این مدل لوستر به راحتی با سایر المان‌ها هماهنگ می‌شود. بر خلاف لوسترهایی با سبک کلاسیک از آویزهایی با شاخه‌های پر از حباب استفاده می‌شود. قیمت لوستر چوبی مدرن یکی از مهمترین شاخصه‌های خرید مطمئن است که دهکده نور ارائه دهنده انواع چراغ چوبی ارزان می‌باشد.
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نورپردازی این لوسترها بسیار ضعیف است که نورپردازی آن‌ها با توجه به محیط نصب و کاربرد و… قابل تنظیم است. لوسترهای مدرن چوبی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان لوستر آویز چوبی مدرن، لوستر سقفی چوبی مدرن، لوستر شاخه ای چوبی مدرن، لوستر دیواری چوبی مدرن و… را نام برد. رنگ این لوسترها بسیار متنوع است که می‌توان با سایر المان‌های دکوراسیون آن‌ها را هماهنگ نمود. در واقع از این لوستر در مکان‌های مدرن و ساده استفاده می‌ شود.
لوستر چوبی کلاسیک
همان گونه که قبل‌تر اشاره کردیم لوستر کلاسیک نور را شدید و زیاد را از خود منتشر می‌کنند بنابراین اگر می‌خواهید نورپردازی بیشتری داشته باشید انتخاب لوستر کلاسیک چوبی گزینه بسیار خوبی است. لوسترهای کلاسیک چوبی در رنگ‌هایی همچون مشکی و قهوه ای تیره دیده می‌شوند که بسیار پر کاربرد هستند. در ساخت این لوسترها تزئنات و جزئیات بسیار زیادی استفاده می‌شود. معمولا برای طراحی این نوع لوسترها از دو فرم دایره ای و منحنی استفاده می‌شود. در واقع باید اشاره کنیم که لوستر چوبی معمولا برای فضاهای کلاسیک و لوسترهایی که ترکیبی از چوب و فلزاند، برای فضاهای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین برای انتخاب یک لوستر مناسب حتما به این نکته توجه کنید.
اگر از لوسترهای کلاسیک چوبی استفاده کنید با توجه به میزان نوری که از آن ساطع می‌شود سایر اجزاء همچون مبلمان و میز و صندلی و … بیشتر چشم نوازی می‌کنند و زیبایی آن‌ها چند برابر می‌شود. از آن جایی که این لوسترها دارای شاخ و برگ بیشتری هستند و معمولا برای مکان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای ساختمان های با ارتفاع کوچک مناسب نیستند لذا فضا را دلگیرتر می‌کنند. اما برای محیط‌های بزرگ علاوه بر نورپردازی و زیبایی محیط را دلبازتر نشان می‌دهد. این المان روشنایی را به صورت سقفی و آویز و حتی دیوار کوب و ایستاده و … طراحی و تولید می‌کنند. برای ساخت این لوسترها از چوبی استفاده می‌شود که تاب و یا ترک برندارد و در برابر حرارت و یا رطوبت مقاوم باشد.





:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: