نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

یکی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی تنفسی، ماسک ایمنی نیم صورت است. این ماسک‌ها از سیستم تنفسی در مقابل گاز‌های خطرناک و شیمیایی محافظت می‌نماید.
ورود گازهای سمی و ترکیبات شیمیایی به زندگی انسان‌ها سبب شد تا در مواجهه با چنین سیالاتی، با درصد بالاتری از اصول ایمنی پیروی کنند. لزوم استفاده از ماسک‌های مختلف برای حفاظت از شش‌ها و دستگاه تنفسی، به‌خوبی الزامی بودن استعمال ماسک‌ها بالاخص ماسک نیم صورت دو فیلتر را نشان خواهد داد‌.
ماسک‌های نیم صورت دو فیلتر، نوعی از ماسک‌های شیمیایی هستند که اگر بر صورت قرار بگیرند، دهان و بینی را به طور کامل می‌پوشانند. تفاوت این ماسک با نوع تمام صورت در پوشاندن صورت است که آنها چشم‌ها را نیز می‌پوشانند. به‌همین دلیل از این ماسک‌ها برای مکان‌هایی که برای چشم خطری وجود ندارد استفاده میشود. البته درصورت نیاز میتوان از عینک‌های ایمنی یا شیلد‌های محافظ صورت، برای مراقبت از چشم استفاده نمود.
ماسک نیم صورت در دو نمونه دو و یک فیلتری در بازار قابل تهیه است و یک مزیت متمایزکننده برای این محصول، امکان استفاده هم‌زمان از عینک آزمایشگاهی می‌باشد در مواقعی که ممکن است گاز سمی خطراتی برای بینایی کاربر به همراه داشته باشد. اغلب ماسک‌های نیم صورت دو فیلتری در فضای آزمایشگاه کاربرد دارند.
کاربرد ماسک ایمنی نیم صورت
گاهی اوقات مجبور می‎شوید در شرایط شغلی نامناسب کار کنید و در عین حال بایستی از سیستم تنفسی خودتان محافظت کنید؛ چرا که در این محیط‎‌ها گازهای خطرناک، هوای آلوده، وجود گرد و غبار به راحتی می‎تواند به سیستم تنفسی شما آسیب بزند. ماسک ایمنی نیم صورت یکی از تجهیزات ایمنی تنفسی است که در این چنین شرایطی می‎تواند کمک شایانی برای شما محسوب شود. این ماسک‎‌ ها مدل‌های مختلفی دارند و به همین دلیل کاربردهای گسترده‎ای هم دارند.
ماسک نیم صورت از جمله ماسک‌هایی است که در محیط کاری که مواد بسیاری حساسی جود ندارد و در عین حال گوش و چشم‌ها آسیب نمی‎بینند، مورد استفاده قرار می‎گیرند. از جمله کاربردهای خرید ماسک شیمیایی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
⏪در مکان‌هایی همچون چاپخانه‌ها، دفاتر فنی و … به علت وجود غبار مواد رنگی، گاز، تونر دستگاه از این ماسک‌ها استفاده می‎شود.
⏪در منازل زمانی که با مواد شیمیایی همچون جوهر نمک و وایتکس سرو کار دارید؛ می‎توانید از این ماسک ایمنی بهره ببرید.
⏪در سالن‌های زیبایی چرا که بوی نامطبوع کراتین و مواد کاشت ناخن بسیار آزار دهنده خواهد بود.
⏪در حال حاضر برای محافظت سیستم تنفسی در برابر بیماری کرونا، پزشکان از این ماسک‌ها استفاده می‎کنند.
جنس ماسک ایمنی نیم صورت
ماسک نیم صورت از معمولا از سیلیکون و پلاستیک‌های فشرده یا TPE تولید می‎شوند. ماسک‌‎های نیم صورتی که از سیلیکون ساخته می‎شوند قدرت جذب ذرات بیشتری به نوع ماسک‎‌هایی TPE دارند. البته برخی از ماسک‎‌های نیم صورت را با پلاستیک‎های مصنوعی نرم می‎سازند که بسیار کم وزن هستند و به راحتی مورد استفاده قرار می‎گیرند.

این مدل ماسک‌ها صورت را اذیت نمی‎کنند یعنی به راحتی روی صورت می‎نشینند، چرا که به صورت آرگونومیک طراحی شده اند و دارای لبه برگشتی هستند. این لبه‌های برگشتی باعث می‎شوند که روی نقاط حساس صورت هیچ گونه فشاری وارد نشود و از ورود گرد و غبار یا گازهای سمی جلوگیری شود.

ماسک ایمنی نیم صورت به صورت تک فیلتر و دو فیلتر ساخته می‎شوند که هر کدام مشخصات فنی مخصوص به خود را دارند و در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می‎‎گیرند.

مدت زمان استفاده از ماسک ایمنی نیم صورت
این ماسک‌ها انواع مختلفی دارند که معمولا فیلترهایی روی آن‎ها نصب شده است که زمان استفاده از ماسک به فیلترها بستگی دارد. که در حالت کلی زمان استفاده از یک فیلتر هم به میزان بار ورودی بستگی دارد یعنی نوع آلاینده، میزان غلظت آن، مدت زمان فعالیتی که فرد از فیلتر استفاده می‎کند و در عین حال فعالیت می‎کند.

اگر فیلتر ماسک Hg-P3 باشد بیشترین زمانی که می‎توان از ماسک استفاده کرد 50 ساعت است. در حالت کلی زمانی که تنفس در ماسک سخت شود و یا این که احساس تنگی نفس داشتید باید سریع از محیط کاری خارج شوید.

ماسک‌های تنفسی مطابق با ارگونومی سر افراد طراحی می‌شود و فیلتر‌های آن‌ها قابلیت جابجایی دارد. طول عمر این ماسک‌های شیمیایی حدود پنج سال است. بعد از پنج سال ممکن است قطعات پلاستیکی این ماسک‌ها تجزیه شوند.

لینک های مرتبط:

اعلام حریق سنس



:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

کفش ایمنی به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد و کارایی عالی توانسته است توجه زیادی را به سوی خود جلب کند. مهم نیست شغل شما چیست، استفاده از یک کفش مطمئن و ایمن می تواند آسیب های زیادی را مهار کند. استفاده از کفش های نامناسب با گذر زمان می تواند خطرات جدی برای شما به همراه داشته باشد. کفش غیر ایده آل نه تنها تاثیر نامطلوبی بر روی اعصاب شما دارد بلکه می تواند مهره های کمر و گردن را نیز تحت تاثیر قرار دهد. با انتخاب یک کفش درست می توانید از بسیاری از بیماری و مشکلات در امان نباشید.
امروزه شرکت های تولید کننده ی بسیاری در زمینه ی تولید کفش های ایمنی فعالیت دارند، هر کدام از آنها متناسب با استاندارد و شرایطی که در نظر دارند، هزینه ی متفاوتی را برای خرید پیشنهاد می دهند. برای خرید کفش ایمنی تاکید ما آن است که حتما مراکز معتبر و شناخته شده را در اولویت قرار دهید تا بتوانید از کیفیت آن مطمئن باشید.
به علت جلوگیری از آسیبهای احتمالی در حین انجام کار معمولا کارگران و شاغلین در حرفه های پر خطر از لباس های ایمنی استفاده می کنند. این لباس ها شامل عینک، کلاه، شلوار، دستکش و کفش ایمنی است. پوشیدن کفش های ایمنی از ضروری ترین تجهیزات در این البسه می باشد.
تجهیزات ایمنی
معمولا کارگرانی که در شغل های مختلف مشغول به فعالیت هستند برای ایمنی بیشتر و ممانعت از بروز آسیب های احتمالی به اعضا خود از تجهیزات ایمنی استفاده می نمایند. این تجهیزات بعد از این که در بعضی از مشاغل با بروز آسیب، کارگران بسیاری از فعالیت بازمانند جزء لاینفک استانداردهای پوشش برای فعالان در امور مختلف شد.

در صنایع پر خطر مانند: ذوب فلزات، شیشه گری، قطعه سازی و یا حرفه هایی مانند ساختمان سازی و یا آتش نشانی پوشش مناسب بدن یکی از ارکان مهم برای سلامتی شاغلان این مشاغل می باشد.

تجهیزات ایمنی که بنا بر نوع شغل و حرفه افراد در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند شامل اجزاء مختلفی می باشد که کفش ایمنی یکی از ضروری ترین اجزاء در این البسه می باشد.
کفش ایمنی
با احتمال آسیب دیدگی های زیادی که کارگران و شاغلان شغل های مختلف را تهدید می نماید کفش ها در انواع مختلف با طراحی ها و متریال های گوناگون تولید به بازار مصرف عرضه شد. هر نوع از این کفش ها با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد برای نوع خاصی از حرفه ها مناسب می باشد.

اما کلا تمام کفش ها باید دارای این ویژگی باشند.

محافظت و مراقبت از پاها در هنگام افتادن اشیا سنگین بر روی آن.
ممانعت از لیز خوردن افراد در محیط های روغنی و لغزنده.
ممانعت از عبور جریان الکتریکی.
جلوگیری از خستگی پاها در حین انجام کار.
عدم نفوذ رطوبت و ایجاد قارچ در پاها.
ممانعت از سوختگی در پا در محیط های داغ مانند کوره ها
کفش ایمنی یا Steel Toe boot کاربردی بسیاری دارد به استفاده از این نوع از کفش ها می توانید از ایجاد خطرات و آسیب های زیادی جلوگیری کنید. در محیط های کاری احتمال سقوط هرگونه اشیا، احتمال برق گرفتگی و حضور مواد خورنده و … بسیار زیاد است. با استفاده از کفش های ایمنی می توانید از خطر سر خوردن و لغزش جلوگیری کنید، این امر به نوبه ی خود می تواند خطرهای زیادی را مهار کند.
از اصلی ترین وظایف کفش ایمنی می توان به کارایی آن برای کار در محیط های گوناگون در برابر مواد خورنده، جریان الکتریکی و … اشاره کرد. با بکارگیری این نوع از کفش ها دیگر نگران سوختگی یا مشکلات خستگی پا نباشید. ناگفته نماند در بازار کفش های ایمنی بی کیفیت و غیر اصل توسط کلاهبرداران به فروش میرسد به همین دلیل با دقت خرید کنید. به منظور جلب رضایت کاربران عزیزمان، خدمات ویژه ای را در نظر گرفته ایم. در صورتی که به دلایلی از خرید کفش ایمنی از فروشگاه آنلاین ما راضی نباشید می توانید آن را پس داده و هزینه ی مربوط را دریافت کنید.

انواع کفش های ایمنی
همان گونه که گفته شد کفش ها در انواع مختلف جهت استفاده در امور مختلف طراحی و تولید می شود. این کفش ها با طراحی ارگونومیکی خود و متریال های مرغوب باید از پاها در برابر حوادث مختلف محافظت نمایند. در بعضی از کفش های ایمنی از فولاد در جلوی کفش استفاده شده است. این کفش ها در هنگام سقوط اجسام سنگین بر روی پاها از خطر قطع انگشتان جلوگیری می نماید. اما جنس کفهدر مشاغل مختلف متفاوت است و بسته به نوع محیط از مواد مختلفی جهت ساخت کفه پوتین ایمنی استفاده می شود.
کفش و پوتین ایمنی دارای انواع مختلفی است که هر کدام کارایی متفاوتی دارد. به همین دلیل باید قبل از خرید به طور دقیق مشخص شود که قرار است این نوع از کفش ها در چه محیطی مورد استفاده قرار گیرد. از جمله مهمترین انواع کفش ایمنی می توان موارد زیر را نام برد:

کفش ایمنی پلاستیکی
کفش ایمنی پنجه فولادی
کفش ایمنی از جنس بوتیل
کفش ایمنی کفه فلزی
کفش ایمنی با کف پایی مخصوص
کفش های ایمنی تهیه شده از پلاستیک از آسیب های احتمالی در برابر مواد شیمیایی جلوگیری می کند. از سوی دگر این نوع از کفش ها به دلیل عایق جریان برق بودن ، سخت و مقاوم هستند. بکارگیری آنها برای محیط هایی که احتمال برق گرفتگی موجود است، گزنه ی ایده آلی خواهد بود. کفش های ایمنی کفه فلزی به دلیل مقاومت و کارایی که دارند در برابر سوراخ شدن مقاوم هستند. به منظور جلوگیری از فشار و ضربه به پا می توانید کفش های ایمنی پنجه فولاد را در اولویت قرار دهید. برای کار در محیط های خورنده، کفش تولید شده از جنس بوتیل بهترین گزینه خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

کفش ایمنی ازجمله اصلی‌ترین لوازم حفاظت فردی هستند که در مقابل افتادن اجسام سنگین و سفت از پا حفاظت می‌نمایند. تقسیم‌بندی کفش‌ و پوتین ایمنی شامل گروه‌های گوناگون مهندسی و کارگری، عایق برق، اداری و پرسنلی است.

کفش های ایمنی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و عملکرد عالی خود توجه بسیاری را به خود جلب می کنند. مهم نیست شغل شما چیست، استفاده از یک کفش مطمئن و مطمئن می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند. استفاده از کفش های نامناسب در طول زمان می تواند خطرات جدی برای شما به همراه داشته باشد.

 انواع زیره

کفش‌ها برحسب طریقه‌ی ساخت و مصرف گوناگونی که دارند، دارای زیره‌های مختلفی هستند که در ادامه انواع آن‌ها را نام خواهیم برد:

♦️ زیره پلی اورتان یا PU: این مدل زیره دارای خواص ضد‌ اسید، ضد‌ روغن و ضد‌سایش است.

♦️ زیره ترمو پلی اورتان یا TPU: این زیره دارای خواص ضد‌ روغن، ضد لغزش، ضد اسید و ضد سایش است.

♦️ زیره RUBBER: این زیره دارای خواص ضد روغن، ضد سایش، ضد لغزش و ضد اسید و نیز مقاومت بالایی دارد و ارتجاعی است.
 انواع رویه

✅ رویه‌ی چرم گاوی
✅ رویه‌ی لاستیکی ROBBER و PU
✅ رویه‌ی چرم نوبوک
✅ رویه‌ی چرم مصنوعی میکروفیبر
✅ رویه‌ی پارچه‌ای
✅ رویه‌ی چرم اشپالت، جیر و طبیعی

 سرپنجه کفش ایمنی

کفش‌های ایمنی ازلحاظ سرپنجه شامل دو نوع سرپنجه فلزی و سرپنجه کامپوزیتی هستند که اگرچه این دو سرپنجه ازنظر میزان مقاومت در مقابل ضربه، دارای مقاومت یکسانی هستند؛ ولی سرپنجه کامپوزیتی در مقایسه با سرپنجه فلزی دارای وزن کمتری است.
مزایای کفش ایمنی استاندارد
☑️ ایمنی و امنیت
☑️ بهداشت و راحتی
☑️ عمر طولانی
☑️ پیشگیری از حوادث در کار
☑️ حفاظت در برابر سوختگی
☑️ حفظ نمودن گرمای پا در آب‌وهوای سرد
☑️ جلوگیری از خستگی پاها
☑️ نجات‌بخش بودن در مقابل خطرات ناشی از برق‌گرفتگی

انتخاب کفش ایمنی مناسب
برای خرید کفش ایمنی همانطور که در ابتدا ذکر شد، نوع کار و نیازهای ایمنی آن باید شناسایی شود. از انواع کفش‌‌های ایمنی می‌توان به کفش ایمنی پنجه فولادی یا آهنی، کفش ضد حریق و آتش، کفش ضد مواد شیمیایی و اسید، کفش ضد لغزش و … اشاره کرد.

خطرات احتمالی محیط کار که استفاده از کفش ایمنی مناسب در آن الزامی است:

سقوط یا پرتاب اشیا و جسم‌های خطرناک، برنده و سنگین از هر سمت و سویی به طرف پا
درگیر بودن با مایعات مذاب و داغ و امکان ریختن آنها بر روی پا
سر و کار داشتن با برق و احتمال شوک الکتریکی یا برق گرفتگی
کار کردن در مکان‌های قابل انفجار، سنگی و ناهموار و سرد و گرم
جهت خرید کفش ایمنی مناسب، مشخصات زیر را در نظر داشته باشید:

» زیره کفش ایمنی

زیره کفش‌های ایمنی بایستی از جنس پلی یورتان بوده و به شکل تزریق مستقیم باشد تا در مقابل مواد روغنی، نفتی و محیط‌های اسیدی، عایق جریان برق و ضد لغزش باشد.

» رویه کفش ایمنی

کفش‌های ایمنی باید رویه از جنس چرم طبیعی و ضخامتی حداقل 2/2 داشته باشد.

» سر پنجه کفش ایمنی

سرپنجه کفش‌های ایمنی بایستی جنس شان از نوع فولاد آبکاری شده و یا فایبرگلاس فشرده باشد.

لینک های مرتبط:

اعلام حریق سنس



:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

کمربند ایمنی ارتفاع از جمله تجهیرات ایمنی است که در ارتفاع استفاده می‌شود. این کمربندهای اپراتور را از خطرات احتمالی محافظت نموده و باعث می‌شود حین کار در ارتفاع بدون نگرانی و هراس به انجام پرداخت. کمربندهای ایمنی کار در ارتفاع به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. کمربند ایمنی ارتفاع سیمبانی که اولین مدل کمربندهای کار در ارتفاع است محافظت کننده هستند و شخص را از ناحیه کمر نگه می‌دارند. کمربند ایمنی هارنس یکی دیگر از انواع کمربند ایمنی ارتفاع است که نسبت به مدل سیمبانی بهتر است و کل بدن را پوشش میدهد.


این کمربرند میان دو کتف و روی سینه و پشت کمر را فرا میگیرد و در عملیات سقوط آزاد نقش محافظتی خوبی را ایجاد می‌کند. از مهمترین ویژگی‌های این کمربند می‌توان به کیفیت و مقاومت بالا اشاره نمود. کمربند ایمنی مخصوص کار در ارتفاع هنگام سقوط آزاد همه فشار را در یک نقطه جمع نمی‌کند و فشار را روی قسمت‌های مختلف بدن تقسیم می‌کند.
از این جهت ایمنی فرد را تضمین میکند و باعث می‌شود، فرد حین انجام کار ایمنی بیشتری داشته باشد. این کمربندها تعادل فرد را حفظ می‌کنند. کمربند ایمنی دو قلاب یکی دیگر از نمونه‌های کمربند ایمنی در کار است که کاربردهای بسیاری دارد و از ۲ قلاب دارای لنیارد تشکیل شده است.
لنیارد دارای طول ۱ تا ۱.۵متر است و امکان اتصال به یک نقطه را دارد و صعود یا فرود فرد را فراهم میکند. از اینرو هنگام خرید بهترین نوع کمربند ایمنی به جنس کمربند و نوع آن توجه نمایید.


خرید کمربند ایمنی

 

♦️ کمربند‌های ایمنی از تجهیزات بسیار مهمی هستند. بنابراین شما ملزم هستید که هر ۳ ماه یکبار، آن‌ها را به طور کامل بررسی نمایید و در صورت بروز مشکل آن را برطرف نمایید. همچنین اگر نخ شما در آستانه پارگی بود و یا اینکه کمربند شما به مواد لغزنده آلوده شده بود، پیش از استفاده حتما نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایید.

♦️ بلندی و کوتاهی طناب کنفی بسیار مهم است و نسبت به کار شما در نظر گرفته می‌شود. هرگز بدون آگاهی و به صورت خودسرانه، آن را تغییر ندهید و برای این کار از افراد ماهر کمک بگیرید.

♦️ کمربند‌های ایمنی معمولا به صورت فیک و تقلبی هم در بازار یافت می‌شوند. کمربندایمنی تقلبی هیچ نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت. بنابراین با توجه به این نکته به خرید کمربند‌های ایمنی اصل توجه کنید.

♦️ کمربند‌های ایمنی در قیمت‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند. بنابراین می‌توانند شما را کاملا سردرگم کنند. مسئله هزینه از جمله مسائل بسیار با اهمیتی است که افراد به آن توجه زیادی دارند. در ایمن صنعت آریا، کمربند‌های ایمنی با قیمتی بسیار مناسب‌تر از سطح بازار به فروش می‌رسند.

♦️ کلیه محصولات خریداری شده دقیقا در راس زمان مقرر به دست شما خواهند رسید. همچنین مهلتی هم برای تست کالا در نظر گرفته شده است که در این زمان شما می‌توانید در صورت نارضایتی، کالاهای خریداری شده را مرجوع نمایید. این عامل در رضایتمندی مشتریان نقش زیادی دارد.
مزایای کمربند ایمنی
برای انجام کار در محیط‌های مختلف و پرخطر، کمربندهای ایمنی خاصی وجود دارند و شما این امکان را دارید که به خرید آن‌ها بپردازید؛ به شرط اینکه به تناسب کار خود، کمربند مورد نظر را انتخاب نمایید و از ویژگی‌های آن لذت ببرید.

کمربندهای ایمنی معمولا کاملا سبک می‌باشند و وزن اضافی را بر شما تحمیل نخواهند کرد. همچنین در بسیاری از مدل ها، در محل تماس تسمه‌های کمربند با بدن فرد، موادی قرار داده شده‌اند که مانع از ساییدگی پوست افراد می‌شوند. علاوه بر این، ایمنی را برای شما به ارمغان می‌آورند و می‌توانید بدون هیچ استرسی و با اعتماد به نفس کامل، به مکان‌های مرتفع گام بردارید و کارهای خود را انجام دهید.

همه‌ی ما می‌دانیم کار در مکان‌های مرتفع تا چه اندازه می‌تواند برای شما خطرناک باشد و بنابراین کمربندایمنی از ضروریات شغل شماست. همچنین در جدیدترین انواع کمربند، طراحان به راحتی این کمربندها در هنگام استفاده توجه ویژه‌ای داشته‌اند و بنابراین مشکلی از این حیث نخواهید داشت.

انواع کمربندهای ایمنی در ایمن صنعت آریا در اختیار شما عزیزان قرار داده شده‌اند که می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را خریداری فرمایید. البته در هنگام خرید و استفاده از کمربندهای ایمنی، باید نکاتی را هم رعایت فرمایید که در ادامه آن‌ها را خدمت شما ذکر خواهیم کرد.

لینک های مرتبط:

اعلام حریق سنس



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

در صنایع پیشرفته امروز، انواع لوازم ایمنی و حفاظت فردی استفاده گسترده ای دارند و بکار گیری آنها الزامی است. به جهت اینکه حفظ سلامتی و امنیت کارکنان اهمیت نخست را دارد ، وزارت کار نیز تاکید خاصی بر روی این موضوع دارد. لوازم ایمنی فردی را می توان به 8 دسته اصلی تقسیم بندی کرد:

کلاه ایمنی ، عینک ایمنی ، گوش گیر صدا ، ماسک تنفسی شیمیایی ، دستکش ایمنی ، لباس کار ، کمربند ایمنی و کفش ایمنی .


صد البته این هشت گروه خود شامل 2 یا چند زیر گروه نیز می شوند که انواع مختلف محصولات آن گروه را در بر می گیرند. اما بطور مختصر و جهت آشنایی کلی ، گروهها و زیرگروهها را نیز برایتان ذکر می کنیم:


کلاه ایمنی شامل دو زیر گروه کلاه ایمنی کارگری و کلاه ایمنی مهندسی می شود. عمده تفاوت این دو گروه در کیفیت محصول است و البته قیمت.

عینک ایمنی شامل پنج زیر گروه است : عینک آزمایشگاهی ، عینک سنگزنی ، عینک آفتابی ، عینک جوشکاری و ماسک جوشکاری. دو گروه اول از نظر ظاهری مشابه هستند.

فقط عینک سنگزنی معمولا کمی ساده تر و صنعتی ترست.عینک آفتابی نیز در برابر نور شدید آفتاب در محیط های باز پروژه ها کمک حال است. عینک جوشکاری در حین عملیات جوش بکار میرود.

ماسک جوشکاری نیز همان کاربری عینک جوشکاری را دارد . فقط تمام صورت را می پوشاند. البته در بخش ماسک نمی آید چون به تنفس ربطی ندارد.

گوش گیر شامل دو زیر گروه گوشی ایرپلاگ و گوشی ایرماف می شود. اولی داخل گوش قرار می گیرد و دومی مانند هدفون روی گوش می ماند.

ماسک شیمیایی شامل چهار زیر گروه ماسک شیمیایی نیم صورت ، ماسک شیمیایی تمام صورت ، فیلتر شیمیایی و ماسک گردوغبار می شود. گروه آخر هم شامل ماسک فیلتردار یا سوپاپ دار می شود و هم ماسک سه لایه پزشکی یکبار مصرف. این مورد آخری با یک طراحی جدید ماسک سه بعدی نیز خوانده می شود.

لازم به ذکرست در خرید لوازم ایمنی در این میان ماسکهای شیمیایی نیم صورت و تمام صورت هیچ مدل داخلی ندارند و همگی وارداتی و عمدتا ا برندهای معتبر جهانی مانند 3M , Honeywell , Drager , … هستند.

دلیل این امر تکنولوژی بالای تولید فیلترها شیمیایی و ماسکهای شیمیایی است که در انحصار کشورهای پیشرفته مانند آلمان و آمریکا می باشد. البته کشورهای دیگری هم مانند ایتالیا هستند که در این عرصه فعالند ولی از لحاظ به پای آلمان و آمریکا نمی رسند. از جمله محبوبترین ها می توان به ماسک دراگر ، ماسک تری ام و ماسک هانیول اشاره کرد.

دستکش ایمنی شامل پنج گروه دستکش کارگری ، دستکش ضد برش ، دستکش شیمیایی ، دستکش جوشکاری و دستکش عایق برق می شود. گروه اول بیشتر محصولات ساده و عمومی را در بر می گیرد.

مانند دستکش کف دوبل ، دستکش خالدار ، دستکش کف مواد ، دستکش بافتنی و دستکش لاستیکی. دستکش شیمیایی شامل دستکش ضدحلال و دستکش ضد اسید می شود. دستکش جوشکاری هم دستکش آرگون و هم دستکش جوشکاری چرمی را در بر می گیرد.

لباس کار شامل پنج گروه لباس کار یکسره ، لباس کار دوتکه ، روپوش و جلیقه ، پوشاک پرسنلی و پوشاک زمستانی می شود. گروه اول لباس یکسره و دوبنده و لباس یکسره ضد اسید را شامل میشود. گروه دوم شامل لباس دوتکه کارگری و مهندسی می باشد.

گروه سوم انواع روپوش کار آزمایشگاهی و کارگاهی و همینطور جلیقه شبرنگ و پیش بند ضد اسید و پیش بند پلاستیکی را در خود دارد.گروه چهارم شامل تی شرت و اقلام پرسنلی است و گروه پنجم پوشاک زمستانی مانند بادگیر شلوار ضدآب ، کلاه زمستانی گرم و دستکش گرم زمستانی است.

کمربند ایمنی شامل سه گروه کمربند هارنس ، کمریند سیم بانی و اقلام جانبی می باشد. همگی از نوع کمربند ایمنی کار در ارتفاع می باشند.

کفش کار شامل 5 گروه است: کفش کار تولید داخل ، کفش وارداتی ، کفش اینی مهندسی ، کفش پرسنلی و چکمه لاستیکی…

لینک های مرتبط:

اعلام حریق سنس



:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

لوازم ایمنی، همانطوری که از نام آن‌ها پیداست از جمله وسایلی است که برای محافظت از جان افراد و جلوگیری از صدمات یا تلفات استفاده می‌شود. به طور کلی، در تعریف لوازم ایمنی باید بگوییم حفاظتی است که توسط کارگران برای جلوگیری از صدمات، تلفات، موقعیت‌های تهدید کننده زندگی و غیره استفاده می‌شود. این آسیب‌ها و بیماری‌ها ممکن است در اثر تماس با خطرات شیمیایی، رادیولوژیکی، فیزیکی، الکتریکی، مکانیکی یا سایر خطرات محل کار ایجاد شود. انواع مختلفی از تجهیزهای ایمنی بسته به ماهیت خطر در کار، توسط کارگران استفاده می‌شود. در عملیات ساختمانی، کلاه‌های سخت، وسایل پا و روپوش تجهیزات ایمنی محسوب می‌شوند. همه این نوع تجهیزات ایمنی در دسته تجهیزات حفاظت فردی (PPE) قرار می‌گیرند.


باید اشاره کنیم که تمام تجهیزات حفاظت فردی باید به طور ایمن طراحی و ساخته شوند و باید به روشی تمیز و قابل اطمینان نگهداری شوند. باید به راحتی قابل استفاده باشند و باید کارگران را تشویق کرد که از آن‌ها استفاده کنند. اگر تجهیزات حفاظت فردی به درستی استفاده نشوند، می‌تواند آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد.


اساسا کارفرمایان باید خرید لوازم ایمنی فردی را برای کارگران خود فراهم کنند و از استفاده صحیح از آن اطمینان حاصل کنند. همچنین کارفرمایان موظف اند به هر کارگری که باید از تجهیزات حفاظت فردی استفاده کند، آموزشات لازم را بدهند. کارگران باید بدانند که در چه زمانی باید از چه نوع تجهیزی استفاده کنند. و باید با نحوه پوشیدن و تنظیم کردن و برداشتن، نگهداری و حتی دور انداختن آن‌ها کاملا آشنا باشند.


انواع لوازم ایمنی فردی


در این قسمت به معرفی تعدادی از تجهیزات ایمنی می‌پردازیم:

ماسک و تجهیزات تنفسی ایمنی
یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات و لوازم ایمنی، ماسک و تجهیزات تنفسی است. ماسک و تجهیزات تنفسی به‌طور معمول، برای جلوگیری از ورود شدن انواع مختلف آلودگی‌های عفونی و شیمیایی به دستگاه تنفسی کاربردی ویژه دارند و تهیه‌ی ماسک تنفسی خوب و مطلوب عموماً به نوع کار و فضای کاری بستگی دارد. ماسک‌ها و تجهیزات تنفسی ایمنی در بازار کشور شامل نوع‌های مختلفی از قبیل ماسک‌های تنفسی نیمه صورت و تمام‌صورت، ماسک‌های فیلتر دار و بدون فیلتر وغیره می‌باشند.
هر نوع از ماسک ایمنی برای محافظت انسان در مقابل انواع گوناگون آلودگی کاربرد خواهد داشت؛ بعضی از ماسک‌ها و تجهیزات تنفسی ایمنی دارای طول عمر مشخصی هستند و تنها در بازه‌ی زمانی مشخص‌شده، قابل‌استفاده می‌باشند. وزن کلی بعضی از ماسک‌های تنفسی ساده در حدود ۲۰۰ گرم می‌باشند ولی بعضی از ماسک‌های تنفسی منحصربه‌فرد از وزن بیشتری برخوردار هستند.

عینک ایمنی
چشم انسان به‌طورکلی دارای رشته‌های عصبی بسیار حساسی بوده و همچنین چشم یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین قسمت‌های بدن فرد به شمار می‌آید و آسیب دیدن جزئی یا کلی به چشم در زندگی و کار روزمره فرد مشکل‌ساز خواهد شد. از همین رو افراد باید برای مراقبت از چشم‌های خود در برابر انواع آسیب‌های پرخطر از عینک‌های ایمنی مناسب استفاده کنند.

عینک‌های ایمنی عموماً دارای نوع‌های مختلفی هستند و این نوع عینک‌ها اکثراً در مشاغل و حوزه‌های گوناگونی مثل دندان‌پزشکی، تراشکاری، جوشکاری، ریختگری، کارهای آزمایشگاهی کاربرد دارند. عینک ایمنی در اقسام طرح، شکل، رنگ و قیمت در بازار موجود است. عینک ایمنی اساساً از وارد شدن انواع ذرات معلق و فیزیکی و یا مواد شیمایی و عفونی بسیار خطرناک به چشم جلوگیری خواهد کرد. از خصوصیات اصلی یک عینک ایمنی مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

❇️ عینک ایمنی باید به‌طورکلی بر روی چشم فرد محافظت ۱۰۰ درصدی ایجاد نماید.
❇️ عینک ایمنی سبب مختل شدن میدان دید و یا وضوح دید افراد نشود.
❇️ استفاده کردن از این نوع عینک‌ها آسان باشد.
❇️ عدسی عینک ایمنی غالباً از جنس پلاستیک یا شیشه نشکن خواهد بود.
❇️ عینک ایمنی شامل بدنه‌ای یکپارچه، غیر حساسیت‌زا و بدون درز است.

 لینک های مرتبط:

اعلام حریق سنس



:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 9 صفحه بعد